کد خبر: ۲۳۳۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
قاضی سعید: کاخ سفید می داند که اگر همه شیخ نشینان عربی متحد شوند باز جمهوری اسلامی در عرض یکی دو روز کار آن ها را یکسره می کند.
به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از جام نیوز، شبکه سلطنت طلب پارس در برنامه "تفسیر سیاسی روز" به تحلیل و بررسی اتهام اخیر آمریکا علیه ایران پرداخت و هشدار داد در صورت درگیر شدن عربستان سعودی و سایر شیخ نشین های منطقه با ایران، تمام آن ها طی یکی دو روز از ایران شکست خواهند خورد.
"پرویز قاضی سعید" مجری برنامه گفت: « اوباما طی 4 سال گذشته هیچ اقدامی که موجبات رضایت مردم آمریکا را فراهم سازد انجام نداده است؛ چه از نظر سیاست های داخلی مثل مسائل اقتصادی و آمار بالای بیکاری، چه از لحاظ سیاست بین الملل، هیچ گام مثبت و موثری برنداشته است. در نتیجه برای اوباما دو راه حل وجود دارد؛ یا ایران کوتاه می آید و پرونده اتمی خود را می بندد و این برای اوباما برگ برنده در انتخابات خواهد شد ، یا ایران برعکس با سرعت بیشتری به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد که در این صورت اوباما با متحدان خود پرونده ایران را به دادگاه بین الملل ارجاع می دهند و اجازه قانونی حمله نظامی به ایران را می گیرند.»
وی در ادامه با اشاره به متهم شدن ایران به اقدام برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن و احتمال برخورد نظامی با ایران به این بهانه، اظهار داشت: «این حمله نظامی می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. می تواند بین عربستان سعودی و حکومت ایران جنگی صورت بگیرد و اعراب منطقه به کمک عربستان بیایند. البته کاخ سفید می داند که اگر عربستان سعودی و تمام شیخ نشینان عربی همه با هم متحد شوند با توجه به قدرت نظامی ایران باز قادر نیستند با ایران مقابله کنند و جمهوری اسلامی در عرض یکی دو روز کار آن ها را یکسره می کند. پس آمریکا مجبور است با متحدان خود مثل انگلستان و ناتو وارد کار شده و از اعراب تحت حمایت خود دفاع کند. در این حالت جنگ وسعت بیشتری پیدا کرده و آینده مبهمی خواهد داشت.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها