کد خبر: ۲۳۵۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۰

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: امروز به طور رسمی شکایت استانداری تهران از شهرداری در خصوص میزان درآمدهای شهرداری از حریم ها به دادسرا ارائه می شود.

حمیدرضا محمودی در گفت و گو با پانا، در خصوص شکایت استانداری تهران از شهرداری، اظهار کرد: در حریم های شهر تهران همچون پاکدشت، قیام شهر، شهر ری، خاوران و ... کارخانجات صنعتی مختلفی همانند ایران خودرو دیزل، سیمان تهران، کارخانجات بزرگ خصوصی و دولتی وجود دارد که سالانه عوارض به شهرداری تهران پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه در سال 88 سیمان تهران 12 میلیارد تومان به شهرداری تهران عوارض پرداخت کرد، ادامه داد: سه سال است که شهرداری تهران اعلام می کند که سالانه شش میلیارد تومان برای حریم شهر هزینه می کند این در حالیست بر اساس قانون باید 80 درصد درآمدهای عوارض از حریم در حریم هزینه شود. سوال ما اینجاست که با وجود صدها کارخانه و هزاران کارگاه در حریم، شهرداری چه میزان درآمد از محل اخذ عوارض حریم شهر تهران دارد؟!
وی با بیان اینکه شهرداری تهران صدها میلیارد تومان از محل عوارض حریم ها درآمد دارد، تصریح کرد: این درآمدها را از طریق فرمانداری در حال برآورد است ،اما مطمئن هستیم که هیچ گاه شهرداری آماری از محل درآمدهای خود به ما ارائه نخواهد کرد.

دادگستری بازرسی برای بررسی درآمدهای شهرداری اعزام کند

محمودی با بیان اینکه از دادگستری می خواهیم تا بازرسی برای بررسی این مساله در شهرداری بگذارد، افزود: استانداری معتقد است درآمدهای شهرداری از عوارض حریم صرف حریم نمی شود و شهرداری هر ساله درآمد ثابتی از حریم را برای ما اعلام می کند.

وی با بیان اینکه این عدد ثابت بیانگر این است که دست کاری صورت گرفته است، تصریح کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا حقوق مردم محروم حاشیه تهران را بگیریم و به آنها بدهیم.

محمودی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری مکلف به پاسخگویی به استانداری است، گفت: به عنوان عالی ترین مقام دولتی در استان هستیم شهرداری مکلف است اگرچه شهرداری پاسخ های متفاوتی می دهد اما با وجود نوشتن نامه ای از میزان درآمدهای شهرداری تهران از حریم اکنون پس از 6 ماه هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی در پایان افزود: مجبور شدیم کاری قضایی انجام دهیم و شکایت استانداری امروز در دادسرای تهران مطرح خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها