کد خبر: ۲۳۷۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
سفیر آمریکا در قاهره با خودداری از افشای انگیزه‌های دیدار برخی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری مصر با مقامات آمریکایی، حمایت از آنها در انتخابات را رد کرد.
به گزارش598 به نقل از فارس، "آن پاترسون" سفیر آمریکا در قاهره در گفتگویی با روزنامه الاهرام مصر که امروز انجام شد، گفت که نام گروه‌های داخلی مصری که از کمک‌های آمریکا استفاده کرده‌اند را به دولت این کشور داده است.

آمریکا حمایت از کاندیداهای خاص در مصر را رد کرد

وی به دیدارهای انجام شده با "محمد البرادعی" یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری مصر با مقامات آمریکایی در سفارت این کشور اشاره کرده و گفت که نمی‌تواند در مورد انگیزه این دیدارها صحبت کند، او البته گفت که اسکوبی سفیر سابق آمریکا در مصر این دیدارها را انجام داده است و این دیدارها طبیعی است، چرا که شخصی مانند البرادعی برای ما شناخته شده است، ما با عمرو موسی نیز دیدارهایی داشته‌ایم.

پاترسون با این وجود مدعی شد که از هیچ شخصی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده حمایت نمی‌کند و این مصری‌ها هستند که رئیس‌جمهور خود را انتخاب خواهند کرد.

فشار آمریکا بر مصر برای آزادی جاسوس اسرائیلی

وی در مورد جاسوس اسرائیلی بازداشت شده در مصر نیز مدعی شد که وی جاسوس نبوده است. او گفت که مذاکراتی در مورد وی با مقامات مصری در دست اجراست.

سفیر آمریکا اظهارنظر در مورد اخوان المسلمون و یا جریان‌های سلفی مصر را زود دانست و گفت که نمی‌شود این گروه‌ها را با گروه‌های فعال در پاکستان مقایسه کرد.

وی گفت که قبل از انقلاب نیز نشست‌هایی با مقامات اخوان المسلمون داشته‌ایم، اما الان وضع فرق کرده‌ است و ما به دنبال همگرایی با همه گروه‌هایی هستیم که به نوعی می‌توانند در ساختن مصر جدید نقش داشته باشند.

وی در عین حال مدعی شد که مصر زمان زیادی را برای ایجاد تحول گسترده در وضعیت سیاسی و اقتصادی خود نیاز دارد.

مصر برای دریافت اموال مبارک از آمریکا باید سند ارائه کند

پاترسون در مورد انتشار برخی اخبار در زمینه ثروت‌های حسنی مبارک و خانواده وی در آمریکا گفت: کمیته مشترکی میان وزارت دادگستری دو کشور وجود دارد و اقدامات عملی در راستای تحویل دادن این اموال به مصر صورت گرفت است، البته این موضوع به بحث  بررسی و ارائه اسنادی نیاز دارد که الان در دست اجراست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها