کد خبر: ۲۳۸۰۹۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۲     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،یک متخصص علم تمرین معتقد است که ورزشکاران ایرانی به دلیل آنکه در رده‌های پایه بدنسازی خوبی ندارند در سطوح بالاتر با مشکل مواجه می‌شوند.

بهزاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه ورزشکاران ایرانی به خصوص در رشته‌های توپی یا تیمی در رده‌ی پایه بدنسازی مناسبی ندارند و زمانی که به سطوح بالاتر می‌روند تازه شروع به بدنسازی می‌کنند و همین باعث ساختار بد بدنی آنها و ایجاد مشکلاتی می‌شود.

او ادامه داد: در کشورهای اروپایی، ورزشکاران از پایه شروع به بدنسازی می‌کنند و ساختار بدنشان شکل می‌گیرد به همین دلیل در رده بزرگسالان نوع بدنسازی آن‌ها فرق می‌کند و کمتر به سمت وزنه می‌روند و بیشتر با ابزار کمکی کار می‌کنند.

نوشادی درباره نوع استراحت بین دو فصل ورزشکاران گفت: متاسفانه بیشتر ورزشکاران ایرانی در تعطیلات بین دو فصل خودشان را رها و استراحت مطلق می‌کنند و به نوعی خواب زمستانی فرو می‌روند. این مسئله باعث می‌شود که در بازگشت به تمرین‌ها با چاقی و چربی زیادی به تمرین‌ها بیایند و برای رسیدن به آمادگی فشار بالایی را متحمل شوند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران در زمان استراحت باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند افزود: ورزشکاران در استراحت بین دو فصل علاوه بر رژیم غذایی مناسب، باید تمرین‌های هوازی و قدرتی سبک را انجام دهند که به آن تمرین‌های میان تمرین گفته می‌شود تا ورزشکار دست کم با 60 تا 80 درصد آمادگی وارد تمرین‌های پیش‌فصل شود.

نوشادی با بیان اینکه استراحت مطلق بین فصل در طول تمرین‌های پیش‌فصل و در کوران مسابقه‌ها 100 درصد باعث مصدومیت خواهد شد اضافه کرد: اگر دقت کنید ورزشکاران ایرانی به خصوص فوتبالیست‌ها نسبت به ورزشکاران سایر کشورها بیشتر مصدوم می‌شوند در حالی که تعداد مسابقه‌هایشان کمتر است. اگر در نیم فصل و زمان استراحت، تمرین‌های به صورت مستمر انجام نشود. مصدومیت زیاد در طول فصل اجتناب‌ناپذیر است.

این متخصص علم تمرین در پایان اظهار کرد: ورزشکاران ایرانی برای پیشرفت خودشان و حفظ آمادگی باید رفتار حرفه‌ای را یاد بگیرند و دست کم 20 درصد از مبالغ دریافتی‌شان را خرج بدنسازی بین فصل و حفظ آمادگی در زمان استراحت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها