أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۸۵۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی سه‏‌شنبه را عید فطر و به این مناسبت 3 روز تعطیل رسمی در سراسر این کشور آسیای مرکزی اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «قربانقلی بردی‏‌ محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان طی فرمانی سه‏‌شنبه را عید سعید فطر و به این مناسبت 3 روز تعطیلی رسمی در سراسر این کشور آسیای مرکزی اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با امضاء فرمان مذکور به مردم این کشور به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر صمیمانه تبریک گفته و از خداوند متعال قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک رمضان را خواستار شد.

بردی‏‌محمداف با اشاره به اینکه عید فطر جشن نیکی، انسان دوستی، اتحاد و نمادی از درخشش ارزش‌های معنوی و وحدت‌بخش است، تصریح کرد: عید سعید فطر یکی از مهم‌ترین اعیاد ملی و مذهبی مردم ترکمن است.

گفتنی است اسلام مذهب اکثر مردم ترکمنستان است و بیش از 90 درصد ترکمن‌ها مسلمان (اکثرا پیرو مکتب حنفی از مذهب اهل سنت) و حدود 10 درصد از جمیعت این کشور پیرو کلیسای ارتدوکس روسیه هستند.

از سوی دیگر مفتی اعظم ترکمنستان همچنین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صبح روز سه‏‌شنبه (هفت تیرماه) در کلیه مساجد سراسر این کشور آسیای مرکزی نماز جماعت عید سعید فطر اقامه خواهد شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها