يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۳۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
سیا را باید یکی از اصلی ترین حامیان جنایات و خشونت های آمریکا در سراسر دنیا بخصوص خاورمیانه دانست که همواره در پشت پرده قرار دارد .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "ران پال" نوشت : در آوریل 2007 جورج تنت , مدیر وقت سیا در برنامه ای مطبوعاتی اظهار داشت : ما مردم را شکنجه نمی دهیم ؟ چند ماه بعد و در اکتبر همان سال جوروج بوش , رییس جمهوری آمریکا نیز در سخنانی گفت : این دولت هرگز مردم را شکنجه نمی دهد . 

بدیهی است که این سخنان دروغ محض مقامات آمریکایی است چرا که چندین سال بعد تصاویر و عکس های فراوانی از زندان ابوغریب در رسانه های جهان منتشر شد که نشان می داد عراقی های زیادی در این زندان به انواع روش های نامتعارف و خشونت آمیز تحت شکنجه قرار گرفته اند . 

با این حال هنوز هم دولت آمریکا نمی پذیرد که این تصاویر نشان دهنده شکنجه زندانیان هستند و از آن به " بازجویی های پیشرفته "  نام می برد . واشنگتن ادعا می کند که این شکنجه ها موجب خنثی شدن توطئه های تروریستی زیادی در سطح بین المللی شده است . 

در حالی که مدتی بعد اسناد و شواهد کشف شسد که نشان می داد سیا نه تنها درباره شکنجه تعداد زیادی از مردم پس از حادثه 11 سپتامبر به اذهان عمومی دنیا دروغ گفته است بلکه تا حدود زیادی در ارائه اطلاعات صحیح اغراق کرده است . 

در ادامه این مقاله آمده است :  ایالات متحده همچنان به شکنجه بازداشت شدگان در زندان های پنهان خود ادامه می دهد . هفته گذشته دادگاه حقوق بشر در اروپا دریافت که دولت آمریکا افرد خاصی را به مراکز بازداشت در لهستان ( و احتمال دیگر کشورهای دنیا ) انتقال می دهد تا شکنجه آنها بدور از نظارت های عمومی انجام گیرد . 

نکته قابل توجه این که لهستان در دوران حکومت نازی ها هم به مکانی برای شکنجه و آزار افراد بی گناه بوده و اکنون نیز به مرکز زندان های مخفی ایالات متحده تبدیل شده است . 

دولت اوباما با این اظهارات مبنی بر شکنجه زندانیان بدون برگزاری جلسه محاکمه در زندان های مخفی مخالفت می کند ؛ این در حالی است که در بخش هایی از سخنانش مدعی است که این اقدام کاخ سفید از سال 2009 به پایان رسیده است . با این وجود از همین سال به بعد دهها مورد افشای اسناد , تصاویر و مدارک در مطبوعات افشا شده که نشان میدهد پروژه شکنجه متهمان به روش های نامتعارف در زندان های مخفی آمریکا در داخل این کشور و یا سایر کشورها همچنان ادامه دارد . 

در انتهای این مقاله آمده است : باراک اوباما رسما از قتل های فراقضایی توسط نیروهای امنیتی آمریکا و نیز جاسوسان سیا حمایت می کند . در مقابل مدیر سیا در بسیاری از مصاحبه های مطبوعاتی خود به وضوح تلاش می کند که پاسخی قانع کننده برای اطلاعات منتشر شده در رسانه ها از خود بسازد . 

اسناد و تحقیقات سنای آمریکا نشان می دهد که اقدامات  و عملیات های سیا در داخل و خارج از آمریکا بسیار فراتر از دستورالعملی است که به آنها برای حفظ امنیت و منافع ملی کشور داده شده است . این عملیات ها در کشورهای مختلف موجب تخریب و نابودی جوامع و ایجاد آسیب های فراوان و همه جانبه شده است . در حقیقت آنچه بیشتر در راستای تامین امنیت و منافع ملت آمریکا و سایر کشورهای دنیا می باشد این است که سیا و فعالیت های غیرقانونی و گسترده آن متوقف گردد . 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها