أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۹۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
تیم صبای قم تنها تیم سه امتیازی لیگ برتر در هفته نخست است که یاری ندارد و در مقابل استقلال، تراکتورسازی و سپاهان نفرات عمده تیم منتخب را تشکیل داده اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، هفته‌ی نخست لیگ چهاردهم نیز به پایان رسید تا سریال لیگ بطور جدی آغاز شود. هفته‌ی نخست ستاره‌های بسیاری داشت که تیم منتخب هفته‌ را تشکیل می‌دهند. بدین ترتیب استقلال با داشتن سه ستاره و تراکتورسازی و سپاهان با داشتن دو ستاره موفق‌ترین تیم‌های هفته‌ی نخست هستند که از قضا سه امتیازی‌های لیگ نیز هستند.

 

دروازه‌بان:

 

1) رضا محمدی (نفت مسجد سلیمان):

 

درشرایطی‌که ستاره‌های دروازه‌بانی لیگ برتر که سابقه‌ی برتن کردن پیراهن تیم ملی را نیز دارند، با اشتباهاتشان تیم‌های خود را به شدت تهدید کردند، رضا محمدی با درخشش خود سبب شد، تیم تازه‌ لیگ برتری شده‌ی نفت مسجدسلیمان طعم شکست را نچشد و لیگ را با یک تساوی آغاز کند. سید مهدی رحمتی، سوشا مکانی و حامد لک رقبای محمدی بودند که همگی با اشتباهات مرگ‌بارشان این فرصت را از دست دادند. رحمان احمدی گرچه کلین‌شیت کرد اما او تاحد بسیاری این امر را مدیون مدافعان سپاهان از جمله عبداله کرمی است.

 

محمدی 29 ساله پس از سه فصل نیمکت‌نشینی در سپاهان و پرسپولیس و تماشای درخشش رحمان احمدی و نیلسون توانسته فرصت بازی پیدا کند و ارزش‌های خود را اثبات کند.

 

مدافعان:

 

2) عبداله کرمی (سپاهان اصفهان):

 

ستاره‌ی 31 ساله‌ی اسبق فولاد خوزستان اکنون در قلب خط دفاع طلائی‌پوشان اصفهان نمایش محکم و مطمئنی دارد تا جواب اعتماد کرانچار را بخوبی بدهد. کرمی حالا دیگر در لیگ برتر رقبای جدی خود از جمله سیدجلال حسینی، پژمان منتظری و امیرحسین صادقی را غایب می‌بیند و این فرصت را دارد که با تداوم درخشش‌های خود راهی تیم ملی نیز بشود.

 

کرمی محصول باشگاه فولاد خوزستان است که سابقه‌ی حضور در تیم شاهین را نیز دارد و سپاهان نخستین تیم بزرگ اوست که در چهارمین دهه‌ی زندگی به آن پیوسته است.

 

3) سیامک کوروشی (نفت تهران):

 

سیامک کوروشی مدافع جوان و خوش‌آتیه‌ی نفت تهران که فصل گذشته را در ملوان بندرانزلی سپری کرد، یکی از ارکان اصلی نفت برای کسب تساوی برابر پرسپولیس تهران بود. این مدافع نه تنها زمینه‌ی توقف برابر پرسپولیس را فرآهم کرد، بلکه در دوئل با رضا نورمحمدی، مدافع پرسپولیس نیز موفق بود.

 

کوروشی که اکنون 24 سال سن دارد، با درخشش در هفته‌ی نخست نشان داد می‌تواند جانشین خوبی برای سیدجلال حسینی در تیم ملی باشد و به تیم‌های سرخ‌آبی نیز فکر کند.

 

4) حبیب گردانی (تراکتورسازی):

 

مدافع 31 ساله‌ی تراکتورسازی تبریز که کار خود را از شهرداری تبریز آغاز کرد و اکنون جایگاه ویژه‌ای نزد هواداران تبریزی دارد، موفق شد در دیدار برابر فولاد خوزستان جناح چپ تیم خود را بیمه کند و بارها در نفوذهای تیمش شرکت کند و ارسال‌های بی‌نقص خود را انجام دهد.

 

این سومین فصل حضور گردانی در تراکتورسازی است که به نظر با آمادگی بیش‌تر نسبت به دو فصل گذشته همراه است و نمایش گردانی در هفته‌ی نخست نیز گواه این امر است.

 

5) وریا غفوری (سپاهان اصفهان):

 

دفاع راست اسبق نفت تهران که کار خود را از پاس همدان در لیگ برتر آغاز کرد و پس از حضوری موفق در شهرداری تبریز و نفت تهران، در سن 26 سالگی در آغاز این فصل راهی سپاهان شده است، در دیدار برابر پیکان تهران موفق شد در دوئل با فشنگ‌چی که فصل گذشته ستاره‌ی ملوان بود، موفق ظاهر شود و جناح راست پیکان را از کار بیندازد. غفوری گل برتری سپاهان را نیز به ثمر رساند تا همچنان برای رحمتی کابوس باشد.

 

هافبک‌ها:

 

6) پیام صادقیان (پرسپولیس):

 

بال راست تکنیکی 22 ساله‌ی پرسپولیس که کار خود را از ذوب‌آهن آغاز کرد، در دومین فصل حضور خود در ترکیب پرسپولیس در نخستین گام موفق شد برابر نفت تهران یکی از بهترین‌های میدان باشد و در جناح راست هر طور که خواست، جولان دهد به‌گونه‌ای که اگر مهاجمان پرسپولیس کمی قدرشناس‌تر بودند روی ارسال‌های صادقیان می‌توانستند گل برتری پرسپولیس را به ثمر برسانند. پاس عمقی بیرون پای صادقیان برای رضا نوروزی جدی‌ترین موقعیتی بود که مهاجم اسبق نفت تهران در دوئل با بیرانوند به بیروند زد.

 

7) جاسم کرار (استقلال تهران):

 

هافبک ملی‌پوش عراقی 27 ساله‌ی استقلال تهران که پیش از این در تیم‌های تراکتورسازی تبریز، شاهین بوشهر و همین استقلال تهران حضور پرحاشیه‌ای داشته است و هیچ‌گاه حاشیه‌های او اجازه‌ی خودنمائی ارزش‌های فنی او را نداده است، در دومین مقطع حضور خود در استقلال موفق شد برای نخستین‌بار با پیراهن استقلال گل‌زنی کند و برابر راه‌آهن جدا از موقعیت‌هائی که برای گل‌زنی پیدا کرد، بار دیگر خلاقیت را به خط هافبک استقلال اضافه کند، عنصری که بعد از جدائی مجتبی جباری کم‌تر در ترکیب آبی‌پوشان دیده شد.

 

8) خسرو حیدری (استقلال تهران):

 

خسرو حیدری، ملی‌پوش 30 ساله‌ی استقلال تهران که ششمین فصل حضور خود در این تیم را تجربه می‌کند و کاپیتان دوم این تیم نیز لقب گرفته است، تنها ملی‌پوش موفق حاضر در تیم منتخب است. بدون‌شک حیدری یکی از ملی‌پوشانی بود که در هفته‌ی نخست نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و زمینه‌ساز پیروزی استقلال را فرآهم کرد. حیدری هافبک راست پرنفوذ استقلال با دو سانتر بی‌نظیر سبب شد استقلال بازی باخته را با پیروزی عوض کند.

 

9) اکبر صادقی (پدیده‌ی مشهد):

 

اکبر صادقی، هافبک دفاعی اسبق صبای قم که از این تیم به تیم ملی نیز دعوت شد در این فصل برای پدیده‌ی مشهد توپ می‌زند. صادقی موفق شد نقش بسزائی در متوقف کردن ملوان در هفته‌ی نخست داشته باشد. صادقی حداقل در هفته‌ی نخست موفق شد گوی رقابت را از رضا حقیقی، مهرداد کفش‌گری، امید ابراهیمی و آندرانیک تیموریان که سابقه‌ی برتن کردن پیراهن تیم ملی را دارند، بدزد و بیش از پیش به آینده امیدوار باشد و برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2015 تلاش کند.

 

مهاجمین:

 

10) سامان نریمان‌جهان (تراکتورسازی تبریز):

 

مهاجم تراکتورسازی تبریز که کار خود را از همین تراکتورسازی آغاز کرد و سپس در تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، نفت تهران و گسترش فولاد تبریر ادامه داد، اکنون تنها 23 سال سن دارد و با اعتماد رسول خطیبی به ترکیب اصلی تراکتورسازی رسیده است. نریمان‌جهان فصل گشذه موفق به زدن چهار گل و دادن چهار پاس گل شد تا یکی از چهره‌های ویژه گسترش فولاد لقب گیرد. او حالا با اعتماد رسول خطیبی فصل را با گل‌زنی آغاز می‌کند تا مهاجم کاذب تیم منتخب باشد.

 

11) محمد قاضی (استقلال تهران):

 

مهاجم اسبق پرسپولیس در دومین فصل حضور خود در استقلال موفق شد گل برتری استقلال را به ثمر رساند تا برای مدعیان آقای گلی در لیگ برتر خط و نشان جدی بکشد. این مهاجم 29 ساله که به شدت مورد علاقه‌ی کی‌روش است، فصل گذشته موفق شد در کلیه‌ی رقابت‌ها برای استقلال 11 گل به ثمر برساند و بهترین آمار خود در کل دوران حضور خود در لیگ برتر را به ثبت برساند.

 

او اکنون امیدوار است از همین آغاز لیگ گل‌زنی کند و برای نخستین‌بار عنوان آقای گلی را از آن خود کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها