کد خبر: ۲۴۰۰۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
۶۰ گلوله مبهم، یک پرونده ناتمام؛
ده روز بعد از اکران خصوصی مستند "اسرار آیت" ماهنامه اصلاح طلب مهرنامه دو شماره علیه این شهید بزرگوار منتشر کرد / شهید آیت از آن جهت مغضوب این جریانات است که بر علیه موسوی افشاگری کرده بود/ بسیاری از اسناد پرونده گم شده و حتی خانواده او هم نتوانسته اند اسناد را ببینند/ خانم شهید آیت می گوید: از سید پرسیدم که ایشان را می شناسی؛ او گفت: نه فقط می دانم جای جواد آمده است

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 جواد موگویی نویسنده کتاب اسرار آیت در میزگرد بررسی ابعاد شخصیتی شهید آیت در پایگاه 598 به دیگر نکات مبهم پرونده ترور آیت اشاره می کند. موگویی می گوید "برای اولین بار پرونده شهید آیت را در لابلای پرونده های شهدای نخبه دانشگاه دیدم. ایشان از لحاظ علمی بسیار قابل توجه بودند. لیسانس ادبیات داشته و فوق لیسانس علوم اجتماعی، فوق لیسانس و دکتری حقوق؛ همچنین لیسانس روزنامه نگاری دارند؛ به زبان فرانسه، عربی و انگلیسی هم تا حدود زیادی مسلط بودند؛ دورس حوزه علمیه را هم خوانده و حافظ قرآن بوده است".

نویسنده کتاب اسرار آیت در فصل آخر کتاب به مخالفت شهید آیت با هاشمی رفسنجانی بر سر موضوع انتخاب میرحسین موسوی اشاره میکند و به نقد دولت موسوی می پردازد "فصل آخر کتاب که شهید آیت به شهادت می رسند قبل از نخست وزیری میرحسین است، اما چون رفتار سیاسی شهید آیت توسط دوستانش مثل مرحوم عسگر اولادی، آقای بادامچیان، سید محمد خامنه ای و شهید بشارت ادامه پیدا می کند، در این کتاب دولت آقای موسوی را نیز نقد می کنیم. من در مقدمه فصل آخرنوشته ام: از آنجایی که رفتار سیاسی شهید آیت ادامه پیدا می کند و آیت نیز پیش بینی کرده که آقای میرحسین موسوی شایستگی نخست وزیری را ندارد، به این بحث می پردازیم".

موگویی در ادامه به شیوه ترور شهید سید حسن آیت اشاره میکند و می افزاید "شیوه ترور شهید آیت نیز شاخص و متفاوت است. ترور به این صورت بوده که ایشان محافظی به نام جواد خردیار و راننده ای به نام قاسم ابوفاض داشته اند. آقای خردیار می گویند: چند وقتی بود که تقاضای مرخصی داده بودم اما موافقت نمی شد. دو روز قبل از ترور یکباره با من تماس گرفتند و گفتند که مرخصی ام تایید شده است. روز ترور فرد دیگری را به عنوان محافظ معرفی کردند. خانم شهید آیت می گوید: از سید پرسیدم که ایشان را می شناسی؛ او گفت: نه فقط می دانم جای جواد آمده است. در روز شهادت، حدود 60 گلوله در جلوی درب منزل به سمت ایشان شلیک می شود که 12 گلوله به شهید آیت برخورد می کند. جالب است که محافظ پنهان می‌شود و سالم می ماند و قاسم (راننده) درگیر می شود که بر اثر اثابت گلوله قطع نخاع گردیده و چهار سال بعد هم به شهادت میرسد. آن محافظ هم بعد از آن شب غیب شده است. وقتی من پرونده را از بیمارستان رسالت تهران گرفتم و برگه های شرح حادثه را نگاه کردم، دیدم آدرس آن محافظ جعلی است. من خیلی گشتم تا پیدایش کنم، جواد خردیار را از طریق سازمان بازنشستگی پیدا کردم ولی اسم محافظ دوم را در لیست بازنشستگی نیروهای مسلح هم پیدا نکردم".

نویسنده "اسرار آیت" معتقد است که بسیاری از اسناد پرونده گم شده و حتی خانواده او هم نتوانسته اند اسناد را ببینند "پرونده ای شهید آیت دارند در دادگاه انقلاب که بنده پس از نامه نگاری پرونده را گرفتم. پرونده 15 صفحه بود(!) که گزارش شهربانی و کمیته و بازجویی و شاهدان عینی آن می شد 2 برگ!! خانم آیت گفتند بعد از شهادت شش نفر را بازداشت نموده بودند. ما برای شناسایی رفتیم و یقینا بازجویی شش نفر بیش از 2 برگه خواهد بود. هیچ خانمی بازداشت نشد در حالی که شاهدان عینی (یکی از همسایه ها) می گفتند خانمی هم در برنامه ترور حضور داشته و اما نام هیچ خانمی در بین مجرمین نبود.

من پرونده را بردم و نشان آقای روح الله حسینیان و جواد منصوری دادم و از این آقایان پرسیدم شما در آن زمان کسی را با این چنین پروند ای اعدام می کردید که آقای منصوری گفتند حداقل باید در مورد آیت یک پرونده 300 صفحه ای دیگر هم باشد. من بار دوم به دادگاه انقلاب مراجعه کردم و متصدی پرونده ها فرد دیگری بود که وقتی نامه را نشان دادم و پرونده را گرفتم برگ دیگری هم به پرونده قبلی اضافه شده بود که در آن نامه دادیار منطقه 4 به دادستان تهران در سال 1370 جواب داده است".

موگویی میگوید هیچ کدام از متهمینی که دستگیر شده اند اعدام نشده و اسناد پرونده در اختیار خانواده شهید آیت قرار نگرفته است. خانم آیت نیز در سال 64 دوباره پیگیر قضیه میشوند که بازهم بی نتیجه میماند.

جواد موگویی در آخر میگوید "شهید آیت شخصیتی است که حتی بعد از شهادت هم مورد هجمه مخالفین و دشمنانش قرار گرفته است. تا به حال حدود 15 ویژه نامه برعلیه آیت در روزنامه های مختلف چاپ شده. نشریه چشم انداز از سال 70 به بعد 10 ویژه نامه بر علیه آیت کار کرده است. ده روز بعد از اکران خصوصی مستند "اسرار آیت" ماهنامه اصلاح طلب مهرنامه دو شماره علیه این شهید بزرگوار منتشر کرد. در واقع شهید آیت خط قرمز ملی گراها، ملی مذهبی ها و اکنون اطلاح طلبان است. البته خط قرمز اصلی آنها از اوایل دهه شصت تاکنون، شخصیت مبهمی به نام میرحسین موسوی است که هر کسی با او مخالفت کرده، به نوعی آسیب دیده. شهید آیت نیز از آن جهت مغضوب این جریانات است که بر علیه موسوی افشاگری کرده بود".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها