کد خبر: ۲۴۰۲۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
گوشی های هوشمند که همیشه و همه جا همراه ما هستند، میتوانند در بسیاری از موارد جان ما را نیز نجات دهند. این طریق نجات گاهی میتواند به این صورت باشد که از ورود گلوله به بدن شما جلوگیری کنند!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تابناک، این روزها استفاده معمول از گوشی های همراه تنها موارد استفاده از آنها نیست. خوب که به اخبار و رویدادها نگاه کنیم، در میابیم که گوشی های هوشمند میتوانند جان شما را با ممانعت از ورود گلوله به بدن شما نجات دهند. شاید زمانی صحبت از این موضوع کمی خنده دار و مضحک بنظر میرسید، اما اکنون قضیه کاملا متفاوت است.

داستان از این قرار است که در دو مورد گوشی های هوشمند جان صاحبان خود را نجات داده اند، آن هم با سپر شدن در برابر شلیک گلوله!

مورد اول در این خصوص در ماه می سال میلادی جاری اتفاق افتاد، در شهر سائو پائولو برزیل و در جایی که یک افسر پلیس برزیلی هنگام برگشتن به منزل والدین خود مورد حمله مجرمان مسلح واقع شد. نشریه Globo نقل کرده است که این مجرمان پدر و مادر این افسر پلیس را به گروگان گرفته بودند و هنگامی که این افسر پلیس متوجه ماجرا میشود دو تیر به سمت وی شلیک میکنند.

در حالی که گلوله اول به خطا میرود، اما گلوله دوم به جیب پشتی وی و جایی که گوشی هوشمند وی قرار داشته است اصابت میکند. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید، گوشی هوشمند در اثر اصابت گلوله آسیب جدی میبیند اما از ورود این گلوله به بدن این افسر پلیس جلوگیری میکند:

در این ماجرا هم افسر پلیس و هم والدین وی جان سالم بدر میبرند ولی مجرمان از محل متواری شده و تا کنون ناشناس مانده اند. شاید هیچ گاه این افسر پلیس فکر نمیکرد که گوشی هوشمند وی جان وی و والدین اش را نجات دهد اما این مورد به خوبی نشان میدهد که کیفیت ساخت گوشی های هوشمند تنها مربوط به حفاظت و صیانت از خود آنها نیست!

مورد دوم اما جالب تر است. نشریه چینی AppleDaily گزارش داده است که روز گذشته اتفاقی جالب و ساده تبدیل به یک خبر جدی شد که در سطحی گسترده پخش شد. در حالی که در خیابان فردی کیف پولش را به زمین می اندازد، فرد دیگری آن را برداشته و به مزاح میگوید که از پول های آن برای خریدن نوشیدنی برای خود استفاده میکند!

اما صاحب کیفی واکنشی خشن نسبت به این مزاح نشان داده و با کشیدن اسلحه خود تیری را به سمت وی شلیک میکند که در اینجا است که قهرمان واقعی داستان خود را نشان میدهد. گلوله که به سمت سینه فرد شلیک شده بود، مستقیما به گوشی هوشمند وی که در جیب جلوی لباس اش قرار داشته اصابت میکند و آنچه رخ داده را در تصاویر زیر میتوانید ببینید:


هرچند این گلوله از گوشی هوشمند نیز عبور کرده و وارد بدن فرد شده، اما تنها یک جراحت سطحی به بار آورده است که در صورتی که پای این گوشی هوشمند در میان نبود، میتوانست حتی منجر به مرگ این شخص شود.

این داستان ها در نگاه نخست از جنبه سرگرمی و جالب توجهی برخوردار است اما نگاهی دقیقتر به این جریانات نشان دهنده اهمیت کیفیت ساخت گوشی های هوشمند از سوی شرکت های تولید کننده آنها است. هرچند رقابت در این عرضه چند سالی است که شروع شده و همچنان ادامه دارد، اما بیشترین تحولات را در عرصه تولید و ساخت مواد مقاوم در گوشی های هوشمند طی دو سال گذشته شاهد بوده ایم.

اکنون بسیاری از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند ضمن توجه به حوزه زیبایی شناسی در طراحی دستگاه های خود به استفاده از مواد و آلیاژهای مقاوم در برابر آسیب نیز توجه ویژه ای دارند. اما شاید هیچ گاه این شرکت ها تصور نمیکردند که روزی گوشی های هوشمند ساخت آنها منجر به نجات جان انسانها شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها