کد خبر: ۲۵۱۳۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
سرمربی سابق تیم پرسپولیس در برنامه 90 گفت: «اگر نظر وزیر دولت روحانی این است که مشکل فوتبال من هستم خیلی راحت می روم.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، برنامه 90 این هفته از ساعت 22:36 از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت. عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه موفقیت تیم های ملی والیبال و همچنین تیم ملی کشتی فرنگی و بخصوص حمید سوریان را در عرصه جهانی تبریک گفت.

 

سئوال مسابقه پیامکی این هفته به پرسپولیس و نحوه برکناری علی دایی از سرمربی گری این تیم اختصاص یافته بود. ضمن اینکه ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری این هفته برنامه 90 بود.

 

پخش گزیده هایی از دیدار تیم های امید ایران و ویتنام، گزارش ابتدایی این هفته برنامه 90 بود. کفاشیان به همین بهانه اولین میهمان تلفنی برنامه بود.

 

* کفاشیان: ته دلم به خاطر مسائل مالی راضی نبود ؛ از حرکت خانزاده متاسفم

علی کفاشیان در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 درباره اینکه بالاخره کی روش به ایران می آید یا نه عنوان کرد: «بله، فردا (امروز) صبح کی روش می آید و بعد از ظهر قراردادش را امضا می کنیم. کارش را آغاز می کند. البته کارش را قبلا آغاز کرده بود اما از فردا رسما کارش را آغاز می کند.»

 

وی درباره اینکه آیا مشکلش را با ته دلش حل کرد یا نه گفت: «مشکل ته دل را حل کردیم، تقریبا. ما از دو ماه پیش هم با کی روش تصمیم گرفتیم مذاکره کنیم و تا جام ملت ها حداقل او را حفظ کنیم. به هیچ گزینه دیگری فکر نمی کردیم. آن بحث ته دل هم به خاطر بحث مالی بود.»

 

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه فشارهایی از سوی برخی مسئولین برای تمدید قرارداد کی روش وجود داشته است اظهار داشت: «اصلا چنین چیزی نبوده است. ممکن است برخی مسئولین به تیم کشورشان علاقه داشته باشند اما اظهارنظری درباره ماندن یا نماندن کی روش نبوده است.»

 

وی درباره شکست تیم امید ایران مقابل ویتنام در نخستین بازی در اینچئون خاطرنشان کرد: «این نخستین بازی رسمی تیم امید بود. وینگادا ترکیبی از تیم زیر 23 سال و تیم المپیکی که خودش را داشت به زمین فرستاد. امیدوارم این بازیکنان در مسابقات آتی بازی ها را جدی بگیرند و هیچ تیمی را دست کم نگیرند چون اسمش فلانی است.»

 

رییس فدراسیون فوتبال درباره ناکامی تیم فوتبال نوجوانان در راه صعود به جام جهانی گفت: «نوجوانان تیم خوبی بود. نمی دانم به قفل کره شمالی می خوریم نمی توانیم مدیریت کنیم. در این چند سال از این مساله لطمه خوردیم و در مرحله حذفی کنار رفتیم و پاشنه آشیل ما شده است.»

 

کفاشیان درباره برخورد زشت محمدرضا خانزاده با بازیکن ویتنام در بازی روز دوشنبه اظهار داشت: «از این حرکت متاسفم. نمی دانم این بچه ها وقتی عصبی می شوند این کار را می کنند. در لیگ ما هم این اتفاق هست. تعجب می کنم در تیم کی روش چنین اتفاقی نمی افتد. باید بنشینیم و این مشکل را به طورت ریشه ای حل کنیم.»

 

وی در مورد امکانات بد هتل در چین و اعتراض بازیکنان تیم ملی امید خاطرنشان کرد: «باید این مسئله را بررسی کنیم. فکر نمی‌کنم اینطور بوده باشد.»

 

* بخش های پراکنده

گزارشی از دیدار تیم های پدیده - سپاهان و صبا - استقلال خوزستان و مصاحبه ها و حاشیه های مربوط به این دیدارها پخش شد. سپس گزارش 90 درجه پخش شد که طی آن اتفاقات هفته اخیر فوتبال کشورمان با ادبیاتی طنز گونه به تصویر کشیده شد. پس از آن هم گزارش تقویم 90 پخش شد.

 

در بخش بعدی برنامه گزارشی از دیدار تیم های تراکتورسازی و راه آهن و حاشیه ها و مصاحبه های مربوط به این بازی پخش شد. داوری 3 دیدار پخش شده توسط میرزابیگی مورد بررسی قرار گرفت.

 

سپس صحنه هایی از دیدار تیم های استقلال - نفت تهران و ملوان - سایپا و مصاحبه ها و حاشیه های این دیدارها در ورزشگاه تختی پخش شد، تا نوبت به بحث درباره پرسپولیس رسید.

 

گزارشی کامل از تیم فوتبال پرسپولیس و تغییر و تحولات بوجود آمده در این باشگاه پخش گردید که طی آن نظرات مردم نیز در خصوص این تیم و تغییرات صورت گرفته پخش شد. در بخش انتهایی این گزارش طعنه ای به ثروتمندان جویای شهرت زده شد و عنوان شد که آنها به سرنوشت افرادی مثل رویانیان و شیرینی نیم نگاهی داشته باشند.

 

* رحیمی: گودرزی در اولین دیدار گفت که دایی باید برود ؛ سیاسی گفت مایلی کهن اخلاق مدار نیست

علیرضا رحیمی با حضور در برنامه 90 درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: «اجازه می خواهم از امشب استفاده کنم و به بساز بفروش ها عذرخواهی کنم. نباید از این واژه استفاده کنم. حرف من این بود کاری که بساز بفروش انجام می دهد رحیمی نمی تواند انجام بدهد و کاری که رحیمی می کند را آنها نمی توانند انجام بدهند. اگر آنها هم من را ببخشند من خودم، خودم را نمی بخشم.»

 

وی ادامه داد: «روزی که به پرسپولیس رفتم، باید ورزشکار را حفظ می کردیم. 14 میلیارد به ورزشکارانی که باید قرارداد می بستیم باید می دادیم. باید فصل قبل را تسویه می کردم. 10 میلیارد را رویانیان داد و 13 یا 14 میلیاردش مانده بود. این کاری به بدهی 120 میلیارد ندارد.»

 

رحیمی افزود: «همه این ورزشکاران آزاد بودند و با متمم هایی که داشتند می توانستند بروند. با قرارداد جدید 20 میلیارد باید می دادیم.4،5 میلیارد داشتیم. یک میلیارد به حسینی و پولادی دادیم. اگر نمی دادیم جفت شان می رفتند. بقیه این پول را هم باید بین بازیکنان تقسیم می کردم.»

 

وی ادامه داد: «از دو هفته پس از ابلاغ من مخالفت ها شروع شد. هنوز فصل را شروع نکرده بودیم که گفتند دایی باید برود. با همکاری دایی بازیکنان را تمدید کردیم. این بحثی بود که داشتیم. اصولا وقتی من ابلاغ می گیرم شرح وظایف مشخص است. من پیشنهادم به گودرزی این بود اگر شرح وظایف بیشتری می خواهید باید به من می گفتید. گودرزی خودش به من گفت که دایی را برکنار کنید. او خودش به من گفت. او در اولین ملاقات به من گفت دایی باید برود. آوردن و رفتن مربی روش خاص خودش را دارد. این روش درست نبود. عزل بوی انتقام می دهد. دایی یک جلسه هیات مدیره آمد و گفت اگر من را نمی خواهید بروم. اگر او خودش می گوید می خواهم بروم این چه برخوردی بود؟»

 

رحیمی افزود: «خادم قبل از رفتن به خارج، گفت که اسپانسر چکش پاس نشده است و این یک هفته را مدیریت کنید. یک روز قبل از بازی تراکتورسازی بود. دوشنبه هیات مدیره داشتیم. من و خواجوند به سیاسی زنگ زدیم که جلسه بگذاریم یا نه که سیاسی گفت مطلب خاصی نداریم. سه شنبه مسول دفتر به من زنگ زد که جلسه اضطراری هیات مدیره است. من جایی بودم. وقتی ساعت 1 جلسه داشتند جایی بودم ولی می توانستم بروم. چون بوی توطئه می آمد نرفتم. سیاسی تماس گرفت که من امشب باید شما را ببینم گفتم برای چی. گفت کار دارم. گفتم فردا باشگاه هستم. صبح چهارشنبه در باشگاه بود. گفت ما مصوبه داریم که سرمربی را برکنار کنی. اگر دایی را برکنار نکنی، شما هم برکنار می شوی. من گفتم دایی را صدا بزنیم و بگوییم که شما را برکنار کردیم. سیاسی رفت در اتاق دیگر و برگشت گفت که دایی باید برکنار شود. اگر جمعه پرسپولیس برنده شد، نمی شود دایی را برکنار کرد. عزل بوی انتقام می داد و نمی توانست در آن صداقت باشد.»

 

وی درباره اینکه مدیرعامل باید از مصوبه هیات مدیره تمکین کند یا نه گفت: «بله، باید این کار را طبق قانون می کردم اما خودشان هم این تصمیم را قبول نمی کردند. سیاسی به من گفت که من و شما و دایی تیم را اداره می کنیم و کاری به کسی نداریم. دایی بحث شخصی با وزیر داشت. من مطمئن بودم کاری با دایی نمی کنند. هیات مدیره باید کمک مربی ما باشد. سال گذشته از دایی راضی هستید یا نه؟ او قرارداد هم دارد. قبل از آغاز مسابقات تیم را تضعیف می کنید که دایی را بردارید. من این اجازه را نمی دهم.»

 

مدیرعامل سابق پرسپولیس تصریح کرد: «تصمیم هیات مدیره شخصی بود. 20 روز پیش علی دایی به هیات مدیره آمد. او صحبت کرد که آقای سیاسی مصاحبه نکنید و اگر می خواهید من نباشم بگویید که من بروم. از هفته بعد تلفن ها شروع شد. یک هفته گفتند دایی حمایت شود و یک هفته گفتند نشود.»

 

وی درباره اینکه می توانست از روز اول با این هیات مدیره کار نکند گفت: «من حدود 5 ماه با این هیات مدیره کار کردم. از روز اول هم گفتم دایی را برنمی دارم. آنها این اختیار را داشتند که من را بردارند.»

 

مدیرعامل سابق پرسپولیس خطاب به سیاسی گفت: «شما به دایی گفتید بروید تیم را در حد آسیا ببندید. وقتی بازیکن کاستاریکایی را خواستیم بگیریم شما اولین مخالفت را کردید. یادتان هست من کتم را پوشیدم و با ناراحتی از اتاق شما بیرون آمدم؟ مگر نگفتید بهترین بازیکن دنیا را بیاورید؟ پس چرا مخالفت کردید؟»

 

وی خطاب به سیاسی ادامه داد: «جان بچه ات مگر قرار نشد که در غیاب خادم کار را در آرامش پیش ببریم؟ مگر نگفتید که نجات پرسپولیس را با دایی می بینید؟ شما گفتی که کاظم پور را ول کنیم. سه شنبه دستور چه کسی بود که این کارها را انجام دادی؟»

 

رحیمی افزود: «سیاسی زمانی که من مدیرعامل باشگاه بودم گفت با مایلی کهن صحبت کرده است اما او اخلاق مدار نیست. امیدوارم خواجوند بگوید شما درباره مایلی کهن چه گفتید.»

 

مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره اینکه با این باشگاه قراردادی امضا نکرد گفت: «بگذارید باز نشود که چرا قرارداد من بسته نشد؟ من سوالم این است که چرا با رحیمی به عنوان مدیرعامل قرارداد نبستید؟ شما شرط داشتید. از سیاسی بپرسید یک میلیارد پول نقد را می خواستید برای چه به من بدهید؟ خادم شاهد بود. من نمی گذاشتم دایی را بردارید و آن کسی که مدنظرتان است را بیاورید. هر دامی بگویید برای من گذاشتند. دایی روحش از این چیزها خبر نداشت. این ها اعتقادی به حضور دایی نداشتند. من هم موظفم جلوگیری کنم. گودرزی دو مشکل داشت. یکی اینکه چرا دایی را برنداشتم و دوم اینکه چرا از روحانی کمک گرفتم. اگر سه قوه دست به دست هم بدهند مشکل پرسپولیس حل نمی شود. 15 پرونده در فیفا داریم. 120 میلیارد نیاز هست که این سه قوه کمک کند. از 120 میلیارد، 1000 تومان هم وزارت ورزش نمی دهد. من چگونه باید این باشگاه را اداره کنم؟»

 

وی افزود: «من از سیاسی خواستم مصوبه روز سه شنبه هیات مدیره را بدهد. یک نامه روز چهارشنبه به من دادند که دایی برکنار است. من که روی خودم بحثی نداشتم. گفتم دایی نباید برکنار شود.»

 

رحیمی درباره اینکه به دایی گفته بود روز چهارشنبه به تمرین برود گفت: «من مدیرعامل بودم. آن زمان هنوز حکم برکناری من را نداده بودند.»

 

* سیاسی: آقای دایی ما دست نشانده نیستیم

حمید رضا سیاسی در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان در برکناری دایی نقش داشت یا نه و اینکه رحیمی مدعی شده بود که وزیر ورزش گفته دایی باید برکنار شود عنوان کرد: «در تصمیمات هیات مدیره هیچ دستوری از وزارت ورزش نرسید. اگر وزیر به صورت خصوصی با رحیمی جلسه ای داشته است من نمی دانم.»

 

وی ادامه داد: «هیات مدیره درباره انتخاب بازیکن هیچ نظری نداد. ما هم مشکلی با رحیمی نداشتیم و به کارش ادامه نداد و در برخی جاها موفق بود. در بحث دایی فقط نتایج ضعیف دلیل تصمیم گیری بود. این را به صراحت می گویم که الان هم با دایی مشکلی ندارم. آن زمان هم نداشتم.»

 

رییس هیات مدیره پرسپولیس درباره اینکه رحیمی گفته بود که وی مانع پیوستن اومانیا به جمع سرخپوشان شد گفت: «موضوع اومانیا را رحیمی در دفتر من مطرح کرد. من باید سایر اعضا را در جریان می گذاشتم. به رحیمی گفتم سعی می کنم نظر بقیه را بگیرم. ما بودجه ای که داشتیم بر اساس آن عمل کنیم.»

 

وی ادامه داد: «این هیات مدیره همراه ترین هیات مدیره با مدیرعامل بود. ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. تنها مشکل درباره نحوه هزینه کردن او بود. چند نوبت بود که اسپانسر به تعهدش دیر عمل کرد و من وارد شدم. صحبت من این بود که می توانستیم جوری مدیریت کنیم که این روزهای سخت را نگذارنیم.»

 

سیاسی تاکید کرد: «رحیمی چند بار من را برای صحبت با بازیکن دعوت کرد ولی چون در این فن تخصص ندارم هیچ دخالتی نداشتم. رحیمی را کاملا قبول داشتیم و از او پشتیبانی کردیم.»

 

وی درباره برکناری دایی گفت: «درباره دایی اتفاق نظر بر ماندن داشتیم اما نتایج ضعیف باعث شد این تصمیم را بگیریم.»

 

سیاسی درباره اینکه آیا سابقه فوتبالی داشته یا نه اظهار داشت: «من عاشق فوتبال بودم و بازی هم می کردم اما به زمان جنگ خورد. آن زمان میدان جنگ را به میدان ورزش ترجیح دادیم.»

 

وی درباره اینکه هیات مدیره پرسپولیس فوتبالی نیست گفت: «ما زادمهر و قبلا استیلی را داشتیم. در این هیات مدیره از همه افراد آدم داشتیم. من رحیمی را خوب شناختم. او شخصیتی دارد که به دلیل حساسیت کاری اش از کوره در می رود و ممکن است خیلی زود به اشتباهش پی ببرد. من یک بحثی  دارم که می شد این کار را درون خودمان حل کنیم. این هیات مدیره متشکل از چند نفر بود. وقتی اعضا همه شروع می کنند می گویند که باید جلسه اضطراری بگذاریم چه باید کرد؟»

 

سیاسی درباره اینکه رحیمی گفته بود که وی اظهار داشته است به بقیه کار نداریم و باید خودمان با دایی تیم را جمع کنیم اظهار داشت: «آن بحث که من گفتم از نظر مالی بود. من گفتم که همه جوره حمایت از تیم می کنم. هیات مدیره به این نتیجه رسید و همه متقاعد می شویم که وقت تغییر فرارسیده است.»

 

وی درباره اینکه گفته می شود تغییر دایی در این مقطع به این دلیل بود که او در سه بازی نسبتا آسان آتی نتیجه نگیرد اظهار داشت: اینطور نیست. تشخیص بر این بود که سرمربی جدید خودش را در این مسابقات پیدا می کند. نتایج بد هم بدجوری دیده می شد.»

 

سیاسی درباره اینکه رحیمی و دایی گفته بودند هیات مدیره در جلسه هیات مدیره از سرمربی پرسپولیس حمایت کرده است گفت: «آن جلسه24، 25 روز پیش  بود. ما باید به سرمربی فرصت می دادیم. قرار نبود پس از سومین بازی و چهارمین بازی سرمربی را عوض کنیم.»

 

وی درباره اینکه چه زمانی با درخشان صحبت کرد اظهار داشت: «من روز سه شنبه ساعت 9 شب با درخشان صحبت کردم.»

 

سیاسی درباره زمان جلسه اش با محمد مایلی کهن گفت: «دوشنبه یا سه شنبه با مایلی کهن جلسه داشتم. البته در جلسه با او نظر روی سرمربیگری نداشتم. من به عنوان کارشناس فنی او را قبول داشتم ولی هیچ مذاکره ای درباره اینکه سرمربی شود یا نشود صورت نگرفت. مایلی کهن به عنوان مشاور به من کمک کرد. چه ایرادی دارد که با او صحبت کنم؟»

 

وی درباره انتخاب درخشان به عنوان سرمربی توضیح داد: «ما سه شنبه جلسه هیات مدیره را برگزار کردیم. حمید درخشان تنها گزینه ای بود که رای آورد. اگر رحیمی هم در پستش می ماند درخشان را پیشنهاد نمی دادم. درخشان را نگه داشته بودیم که اگر هر رحیمی و دایی بروند تیم بدون سرمربی نماند.»

 

سیاسی همچنین گفت: «آقای رحیمی من بساز و بفروش نیستم. اخلاق را رعایت کنید.»

 

وی درباره اینکه رحیمی گفته بود سیاسی می خواسته به وی یک میلیارد پول بدهد اظهار داشت: «رحیمی یک میلیارد برای باشگاه پول می خواست و من آن را تامین کردم.»

 

سیاسی درباره شیوه حضور رحیمی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس گفت: «رحیمی در کنار چند گزینه به عنوان مدیرعامل معرفی شدند که او از همه بهتر بود. رحیمی به عنوان یکی از گزینه ها به ما معرفی شده بود و همه اعضا به او رای دادند.»

 

وی درباره مخالفت وزیر با حضور دایی گفت: «وزیر به عنوان مجمع هر تصمیمی می توانست بگیرد. گودرزی زاویه ای با دایی نداشت. رحیمی اگر با وزارت ورزش مشکل داشت، می توانست کاری کند که رحیمی نیاید و شخص دیگری بیاید. استقلال رای در هیات مدیره وجود داشت. رحیمی و همه اعضا در بدو ورود با توجه به اینکه دایی در فصل قبل نتیجه بگیرد متفق القول بودند که دایی به کارش ادامه بدهد. در آن زمان باید دایی بماند و پس از نتایج ضعیف تشخیص داده شد که او بماند.»

 

سیاسی درباره اینکه شغلش چیست گفت: «من در یک شرکت ساختمانی کار می کنم. کارهای عمرانی انجام می دهیم. تونل می سازیم، ساختمان و ورزشگاه می سازیم اما بساز و بفروش نیستم.»

 

وی خطاب به رحیمی گفت: «من و شما ساعت 8:30 صبح چهارشنبه در باشگاه همدیگر را دیدیم. من 8 رسیده بودم. همان زمان همه مصوبات را درباره دایی نشان دادم. شما گفتید که باید به امامزاده صالح بروم و مشورت کنم. ما با دایی بد رفتار نکردیم. شرایط به گونه ای پیش رفت که آنطور که باید و شاید با دایی برخورد نشد. من گفتم اگر مصوبه اجرا نشود خودتان برکنار می شوید اما شما گفتید من باید با امامزاده صالح مشورت کنم. این را خواجوند می داند.»

 

سیاسی درباره اینکه برخی به او گفته اند ماجرای یک میلیارد چیست گفت: «من یک میلیارد را در اختیار رحیمی قرار دادم که او برای مخارج باشگاه هزینه کند. از وقتی رحیمی گفته با من تماس می گیرند و مرتب می گویند 1 میلیارد را بشکاف. این رقم در حسابرسی باشگاه هست.»

 

رییس هیات مدیره پرسپولیس درباره اینکه رحیمی گفته بود چرا سیاسی باید درباره دایی با مایلی کهن حرف بزند گفت: «من درباره دایی با مایلی کهن صحبت نکردم. درباره کلیات حرف زدم. نیاز به مشاوره داشتم. مایلی کهن بود و سایرین هم هستند. این حق من است که از افراد مختلف نظر بگیرم چون این ها پیشکسوتان باشگاه هستند.»

 

وی افزود: «من رحیمی را در تنگنا نگذاشتم. پرسیدید که آزاد هستید و من گفتم بله آزاد هستید. من هرگز نگفتم که درخشان حتما باید گزینه شما باشد. اگر در پست خودتان می ماندید اصرار نمی کردم درخشان باشد. هر کسی یک روز می آید و یک روز می رود. اخلاق باید رعایت شود. من از دایی عذرخواهی کردم. چون مسئولان باشگاه مقصرند. دایی اسطوره باشگاه ماست.»

 

سیاسی درباره برگزاری جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در روز سه شنبه گفت: «معمولا هیات مدیره ما در دفتر رحیمی انجام می شد. ما چون او نبود در دفتر او نرفتیم و در دفتر خود هیات مدیره حاضر شدیم که در غیاب او حرمتش از بین نرود. پس از آن، خواجوند داخل یک کاغذ حکم برکناری دایی را با خط خودش نوشت و من از تایپیست خواستم که حکم را بدهد. برابر نظر هیات مدیره بنا بود که ما نظرمان را تا ساعت 1 اعلام کنیم. به رحیمی گفتیم و او گفت فکرم را می کنم. شما در این بحث به خصوص گفتید که باید با امامزاده صالح مشورت کنم.»

 

وی همچنین گفت: «دایی اگر ما را دست نشانده می داند بی احترامی می کند. در خصوص بحث شما وزارت ورزش دخالتی نکرد. اگر وزارت ورزش اصراری داشت می توانست از طرف ما وارد شود اما هرگز چنین چیزی از گودرزی نشنیدم. تازه روز گذشته هم مراتب ناراحتی اش را به ما ابلاغ کرد.»

 

* اظهارات عجیب و بی سابقه مایلی كهن درباره "کی روشی پور" و حمله به دایی

محمد مایلی کهن در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 عنوان کرد: «خدمت شما آقای کی روشی پور! و همه بینندگان عزیز سلام عرض می کنم.»

 

وی درباره اینکه فردوسی پور گفت با توجه به این لفظ بهتر است این مکالمه ادامه پیدا نکند گفت: «این همه شما  همه را زیر سوال می برید.کدام فضا؟چه اشکالی دارد؟شما صبح دارید به من وقت می دهید.همه رسانه ها دست شماست.شما فوتبال مملکت را نابود کردید.چرا نمی گذارید حرف بزنم؟»

 

مایلی کهن افزود: «من باید از رحیمی اجازه می گرفتم که با سیاسی حرف بزنم؟ شما می گویید وزیر او را قبول ندراد، هیات مدیره هم قبول ندارد چرا مانده بود؟ چند بار دیدید که سرمربی تان با کت و شلوار هستند چه کردید. مردم خون دل می خورند. من 45 سال است پرسپولیسی هستم. مثل امروزی ها نیستم هر روز یک رنگ داشته باشم. من مدیون پرسپولیس هستم. به موقعش پول هم داده اند و هیچ وقت هم ننالیده ام.»

 

وی ادامه داد: «من اصلا سیاسی را نمی شناسم. سیاسی یکشنبه هفته پیش به من زنگ زد و پیغام گذاشت. بعد من به او زنگ زدم و گفت می توانم شما را ببینم که گفتم در خدمت تان هستم. اولش راجع به خواجوند بود که هیچ بحثی نکردیم. بعدش سیاسی از من مشورت خواست. او گفت شما به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس نظر می خواهم. من عین این حرف را زدم که این کار شما اشتباه است و این کار را نکنید. دلایلم را هم گفتم که چرا اشتباه است. گفتم شما دارید احساسی عمل می کنید. من بارها گفتم دوست ندارم در پای دشمنم خار برود اما سرمربی تیم هم دشمن خودش بود و هم دشمن طرفداران تیم. کجای فوتبال حرفه ای دیدید که سرمربی تیم با میلیون ها هوادار با لباس شخصی بیاید؟ عکسش هست. مثل امامزاده صالح تان دروغ می گویید. عکسش هست. تکذیب نکنید.»

 

مایلی کهن تصریح کرد: «شما بارها با آقای فرش فروش با سرمربی تان جفت شده بودید. مگر تاپی در مارسی نبود؟ مگر آبراموویچ در چلسی نیست؟ مگر پاری سن ژرمن را بخش خصوصی اعراب نمی چرخانند؟ سیاسی می آید بساز بفروش است؟ من و شما که سر ماه دنبال حقوق مان هستیم. مگر می توانیم کاری کنیم؟»

 

وی ادامه داد: «همین الان گفتید 14 میلیارد پول گرفتید. پس پول بوده است. چرا فکر مردم را خراب می کنید؟ آقایان می خواستند با قلدری در پرسپولیس بمانند. اگر تنش ایجاد می شد و یک نفر کشته می شد چه اتفاقی می افتاد و چه کسی جوابگو بود؟ چرا باید هوادار را به جان هم بیاندازیم؟ فیلمش هست که گفتند باید قرارداد ما مشخص شود. مشکل پرسپولیس این بوده که فقط به فکر پول بوده اند.»

 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: «سرمربی  وقت نمی گذاشته است. بعد مصاحبه می کنند که چند تا به پا باید بگذاریم که شما را بپاند. وقتی من سرمربی را باید 80 تا بپا باید بگذاریم تا من را بپایند، من شب تا ظهر کارهای دیگر می کنم و به جای اینکه به امورات تیم برسم وضع این می شود.»

 

مایلی کهن افزود: «احمدی نژاد را متهم می کنند. علی آبادی مگر معاون اوباما بود. معاون همین آقای احمدی نژاد بود. احمدی نژاد او را گذاشت بعد که گفتند من احمدی نژادی هستم اما در دوره او سرمربی پرسپولیس نشدم. بعد می گویند که من در مصلا التماس کردیم. یکی مثل اخوی ایشان اینجوری علیه من حرف می زند.»

 

وی دوباره روی به فردوسی پور که گفته بود وقت برنامه کم است کرد و گفت: «چرا فرصت برنامه کم است؟ شما به نوعی طلبکاری. اگر عادلی سیاسی و رحیمی باید آنجا می آمدند. شما خودتان ناعادلانه عمل می کنی. همین است که فوتبالی که  فوتبالی که باید الان جای والیبال باشد این است.»

 

مایلی کهن در حالی که به شدت صدایش می لرزید گفت: «چرا نگفتی 4 تا با وینگادا خوردیم. فوتبال ما را به لجن کشیدی. بله آقای کی روشی پور! کی روش به همه ایرانی ها اهانت کرده است. من تلفن می زنم به شما و بعد می گویید من نژادپرستم! من نژادپرستم یا آنهایی که آن ور دنیا با سیاه ها آن رفتار را انجام می دهند؟ این مملکت را به کجا کشاندید؟ مملکتی که این قدر در آن استعداد وجود دارد. فوتبال ما باید جزو 10 تیم برتر دنیا باشد اما شماها با دار و دسته و منافعی که در این زمینه دارید نمی گذارید. شما این فوتبال را به این وضع کشاندید. من از چیزی نمی ترسم بیایند من را اعدام کنند اما من سرم را برای این بچه های با استعداد می دهم. 15 سال است این آنتن دست شماست. مظلوم نمایی نکنید.»

 

* دایی سکوتش را شکست؛ در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد حاضر نشدم، اخراجم کرد

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، علی دایی در گفت و گوی تلفنی با برنامه 90 درباره حضورش در تمرین روز چهارشنبه سرخپوشان و اینکه بهتر بود به این تمرین نرود عنوان کرد: «من می گویم مگر با سایت ها سرمربی شدم؟ تا زمانیکه حکم برکناری ام را ندهند سرمربی پرسپولیس هستم. کارهای دیگر را رها کردید و چسبیده اید به اینکه دایی رفته سر تمرین. وقتی او اخراج نشده باید سر تمرین می رفت.»

 

وی ادامه داد: «اینجا از هواداران پرسپولیس و مردم خوب مان طلب حلالیت می کنم. نمی خواهم خودم را تبرئه کنم. ما هم ایراداتی داشتیم و مشکل فنی داشتیم. با این وجود برخی مسائل باید روشن شود. هر چند نمی توانم همه حرف ها را بزنم.»

 

سرمربی پرسپولیس خطاب به فردوسی پور تاکید کرد: «من را آقای احمدی نژاد سرمربی تیم ملی نکرد. شما دارید جو می دهید. او من را برداشت. من را آقای علی آبادی از پیش کفاشیان زنگ زد و سرمربی کرد. با این استدلال یعنی اینکه الان آقای وزیر من را کنار گذاشت یعنی روحانی من را کنار گذاشت.»

 

وی ادامه داد: «پس از بازی عربستان احمدی نژاد برای برکناری من مستقیم دستور داد. برای حضورم در تیم ملی، کفاشیان اس ام اس داد که آقای مهندس می خواهد صحبت کند. او پیش علی آبادی بود. پس از بازی عربستان دستور مستقیم احمدی نژاد بود که من را برکنار کرد. این را کفاشیان هم تایید کرد. برای اولین بار می گویم که به دایی پیشنهاد داده بودند در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد باشد و چون نرفتم من را کنار گذاشتند. من نبش قبر نکردم و شما این کار را کردید.»

 

دایی درباره برکناری اش از پرسپولیس تاکید کرد: «رحیمی گفت که من را به جلسه دعوت کنند اما سیاسی پس از صحبت با یک نفر گفتند نه دایی باید برود. من دوست دارم بدانم آن یک نفر چه کسی بود.»

 

وی ادامه داد: «در این چند ماه که در خدمت پرسپولیس بودم یک نفر همه جوره با ما بود و پشت تیم ما بود و آن هم رحیمی بود. او کنار ما بود و جز رحیمی اخبار خوشی از باشگاه نمی شنیدیم.»

 

دایی افزود: «من در هیات مدیره به همه گفتم اگر مشکل دارید خیلی راحت می روم. این پست و مقام ها برای من ارزش زیادی ندارد و خیلی چیزهای دیگر هست که برایم اهمیت دارد. این پست ها برای من ارزشمند نیستند. در هیات مدیره هم گفتم اگر مشکلی دارید خیلی راحت جدا می شوم. از هفته دوم مصاحبه های شما شروع شد. از وقتی هیات مدیره تشکیل شد، درسایت ها هست که علیه من مصاحبه صورت گرفت.»

 

سرمربی سابق پرسپولیس خطاب به سیاسی گفت: «من مربی بودم که قرارداد داشتم و شما تازه به هیات مدیره آمده بودید و گفتید تا دو، سه روز آینده سرمربی را معلوم می کنیم. روز 7 اردیبهشت گفتید که تا دو روز آینده سرمربی آتی تیم را تعیین می کنیم. من ایراد را از شما نمی دانم. ایراد از کسانی است که شما را گذاشتند و درباره این مسائل جبهه گرفتید. من می دانستم در هیات مدیره چه خبر است.»

 

دایی تاکید کرد: «از اسفند سال قبل مشکل با وزارت ورزش شروع شد که جلسات را به بیرون درز دادند. مشکل دیگر لیست دروغین مالی بود که مطبوعات چاپ کردند. من علی دایی هستم و زیر بار زور نمی روم. از آنجا مشکلات شروع شد و با این مشکلات تیم دوم شدیم. در 3 فصلی که در پرسپولیس بودم تیم را به آسیا بردم. ما امسال بد نتیجه گرفتیم و این مساله هزار دلیل دارد.»

 

وی درباره اظهارات محمد مایلی کهن علیه خود خطاب به فردوسی پور گفت: «شما در برنامه زنده اجازه می دهید به دایی تهمت بزند. او نتوانست حرف هایش را دادگاه ثابت کند. سه دفعه است که او را در دادگاه تجدید نظر محکوم می کنند.»

 

دایی درباره انتقاد مایلی کهن مبنی بر اینکه او با لباس شخصی و نه ورزشی به تمرین پرسپولیس می رفت گفت: «من با لباس شخصی رفتم و آنجا رختکن داریم و عوض می کنیم. شاید یکی، دو بار آن هم روزهایی که فردای بازی بوده و ریکاوری کردیم با لباس شخصی رفتیم. به هر حال وکلای من قانونی کار را جلو می برند.»

 

وی افزود: «آنهایی که پرسپولیس را در این مدت نابود کردند کسانی بودند که مصاحبه کردند. افرادی که الان نیستند مصاحبه می کنند. در حالیکه علی دایی وقتی رفت یک مصاحبه نکرد. طاهری از اعضای هیات مدیره به من گفت که دو گزینه برای پرسپولیس بوده است. یکی درخشان و یکی ایشان که صحبت کردند (منظوردایی مایلی کهن بود). متاسفانه او همه چیز را می داند و درست می گوید و بعد در دادگاه نمی توانند اثبات کنند.»

 

دایی درباره توافق با باشگاه بر سر قرارداد سال سوم خود اظهار داشت: «درباره این مسائل صحبت می کنیم. من قبل از بازی ملوان راحت داشتم می رفتم. این را در هیات مدیره گفتم. این یک سناریو بود که از قبل طراحی شده بود. دوست داشتند دایی را خراب کنند اما مطمئن باشید خدا در قرآن هم گفته است که ... و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین.»

 

وی درباره اینکه فردوسی پور مجددا گفت که می توانست به تمرین روز چهارشنبه نرود تا اینچنین برخوردی صورت نگیرد، اظهار داشت: «من عظمت و وجاهتم را دوست دارم مقابل خداوند داشته باشم. چگونه رسما اخراج شده بودم؟ مگر قرار است اخبار ورزشی ساعت 14:30 اخراج من را بگوید؟ من باید سر تمرین می بودم تا برکنارم کنند.»

 

دایی درباره اینکه شاید تقاص برخورد بد با احمد رضا  عابدزاده را پس می دهد که به او گفته بود پشت دروازه بایستد و تمرین را آنالیز کند گفت: «احمد بزرگ من است و برایش احترام زیادی قائلم اما وقتی مربی دروازه بان ها می آورم عابدزاده باید کمک دیگری کند. ما گفتیم عابدزاده تیم حریف را اگر می تواند آنالیز کند.»

 

وی گفت: «از هواداران پرسپولیس می خواهم از امروز خیلی بیشتر از قبل بیایند و تیم را حمایت کنند که پرسپولیس موفق باشد. من و دایی ها می آییم و می رویم و این پرسپولیس است که می ماند.»

 

دایی درباره اینکه به تمرین روز چهارشنبه رفت اظهار داشت: «فردای بازی ایران با عربستان، ساعت 9:30 صبح خبرگزاری برنا اس ام اس زد که من برکنار شدم ولی به تمرین تیم ملی رفتم تا کفاشیان خبر برکناری ام را داد. اگر نظر وزیر دولت روحانی این است که مشکل فوتبال من هستم خیلی راحت می روم.»

 

* در بین این صحبت ها بخش های مختلفی از جمله 90 در 90 و بازی های باقیمانده به همراه داوری هایشان پخش شد.

نتیجه نظرسنجی هم بدین شرح بود: 48 درصد به ابقای دایی رای دادند. 30 درصد به برکناری دایی و انتخاب یک مربی به غیر از درخشان. 12 درصد به برکناری دایی به همین شکل و انتخاب درخشان و 11 درصد هم به برکناری دایی به شکل محترمانه و انتخاب درخشان رای دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها