کد خبر: ۲۵۲۹۶
زمان انتشار: ۰۰:۳۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
پایگاه 598 - حسن نوروزی / هيچ شخصيت يا جريان سياسی نبايد در حیطه پرچمداری ولی فقيه، ورود پیدا کند و دخالت کند و ساز دیگری بزند؛ چون هيچ کس و گروهی جز ولی فقيه، متکفل و مسئول رسالت پرچمداری نيست. مسئوليت تصدی پرچمداری منحصر در شخص ولیّ است و هر گونه ورود مداخله جویانه در اين عرصه، به اخلال در نظام ختم خواهد شد.

مردم، شخصيت ها و گروه ها بايد از پرچمدار، تبعيت کنند و کار پرچمداری را به او واگذارند. بايد به ميزانی که امام مسلمين بر مطلبی تأکيد می ورزد، به آن توجه کنند. نه جلوتر بروند و نه عقب بمانند. به تعبيری، نه بچربانند و نه خشک کنند؛ نه کم کنند و نه زياد. هر گونه ناهنجاری در تبعيت از امام مسلمين موجب می شود که پرچمدار نتواند پرچمداری کند.

بسياری از فسادهای اقتصادی و نزاع های سياسی اخیر، يا مسائل علمی و فرهنگی در حوزه و دانشگاه و نقص در مديريت منطقه ای و جهانی و ...، به همين ناهنجاری در تبعيت از امام مسلمين بر می گردد و نه چيز ديگر. امام (ره) چند دهه قبل، پی ريزی نظام اقتصاد اسلامی را بهترين ارمغان برای مردم دنيا دانستند. حال،  سؤال اين است که نخبگان گذشته و حال ما نسبت به اين فرمايش و فرمايشات ديگر امام (ره) و رهبری (مدظله) چقدر دغدغه داشته اند؟ آيا اگر در اين چند دهه، چهارچوب اقتصاد اسلامی طراحی شده بود، ما در جريان بيداری اسلامی و حوادث جهانی، دست برتر (و بالاتر از وضعيت کنونی) نداشتيم؟ فکر می کنم اين مسئله، مثال خوبی برای ناهنجاری در تبعيت از امام مسلمين باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها