کد خبر: ۲۵۵۱۰۷
زمان انتشار: ۰۰:۰۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۳
بر اساس تحقیقات بانک جهانی، در سال‌های آینده کشورهای پرو، مالزی، لهستان ، مکزیک و نیجریه قطب‌های مهم نوظهور اقتصاد دنیا خواهند بود و سرمایه گذاری در این کشورها سودآوری کلانی خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک جهانی؛  کشورهای BRICS (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در سال‌های اخیر به عنوان مهمترین اقتصادهای نوظهور و در حال گذار دنیا مطرح بوده اند و موج سرمایه های خارجی به این کشورها سرازیر بوده است. این کشورها که پتانسیل بالایی در رشد اقتصادی داشتند و توانستند موفقیت زیادی را هم کسب کنند، در دهه آینده دیگر در زمره کشورهای در حال گذار قرار نخواهند داشت بلکه به جرگه اقتصادهای صنعتی وارد می شوند.

بر اساس این گزارش، بازارهای در حال گذار و نوظهوری که در سال های آینده حجم بالایی از سرمایه ها را جذب می کنند و می توانند شاهد رشد فرصتهای اقتصادی و صنعتی باشند عبارتند از کشورهای پرو، مالزی، لهستان، مکزیک و نیجریه.

پرو چهل و دومین اقتصاد دنیا است و از نظر آزادی فعالیت اقتصادی در رده دوم دنیا قرار دارد. این کشور در فهرست تازه ای که توسط بلومبرگ ارایه شده است، به عنوان چهارمین اقتصاد در حال گذار دنیا و بهترین بازار برای سرمایه گذاری معرفی شد. همچنین مالزی در گزارش سهولت انجام کار در دنیا جایگاه ششم را به خود اختصاص داد، ولی از نظر سهولت آغاز کار در جایگاه شانزدهم دنیا قرار دارد. این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر جذابیت فرصتهای سرمایه گذاری است.به گزارش اقتصادی نیوز،لهستان که ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اقتصاد برتر دنیا را دارد،  در فهرست سهولت انجام کار در دنیا جایگاه چهل و پنجم را دارد و بلومبرگ این کشور را به عنوان دوازدهمین بازار درحال گذار دنیا معرفی کرده است. مکزیک هم یکی از قطبهای اقتصادی آینده خواهد بود و انتظار می رود تا سال 2020 میلادی ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور سه برابر شود و در صورت ورود سرمایه های خارجی به اقتصاد این کشور می توان انتظار پنج برابر شدن ارزش اقتصاد این کشور را داشت.

آخرین کشور معرفی شده در این فهرست نیجریه است. این کشور از نظر سهولت انجام کار در جایگاه 147 دنیا قرار گرفته، اما یکی از اقتصادهای بسیار با اهمیت در قاره افریقا است. مالکیت منابع نفتی و وجود فرصتهای سرمایه گذاری زیاد در این کشور از عواملی است که باعث جذابیت اقتصادی این کشور شده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها