کد خبر: ۲۵۵۸۵
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۱۵ آبان ۱۳۹۰
استاد سطح عالی حوزه خراسان
آیت‌الله رجبعلی رضا‌زاده گفت: يكي از توطئه‌هاي دشمنان، بي‌محتوا نمودن حوزه‌هاي علميه است.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، استاد خارج فقه و اصول مشهد در نخستين نشست هم‌انديشي ستاد تفسير اين حوزه، با اشاره به اين مطلب كه يكي از توطئه‌هاي دشمنان، بي‌محتوا نمودن حوزه‌هاي علميه است، هشدار داد: برخی افراد به عناوین مختلف در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند از این رو طلاب علوم ديني بايد مراقب اين دشمني‌ها باشند و در زمينه رشد و پيشرفت محتواي بيشتر حوزه علميه اهتمام ویژه داشته باشند.

وي، با اشاره به اينكه اضافه کردن هر درسي به دروس حوزه طبعاً وقت طلبه را به همان اندازه مي‌گيرد، توصيه كرد: قبل از اين كار بايد كارشناسي لازم صورت گيرد تا با اضافه شدن يك درس به ساير دروس اصلي، صدمه اي به وقت طلاب وارد نشود.

اين استاد حوزه علميه خراسان، افزود: در این زمینه بايد دقت شود كه چه نتيجه اي براي طلاب مستعد در بر خواهد داشت.

آيت الله رضازاده به طرح استاد تمام وقت اشاره نمود و اظهارداشت: متأسفانه تحت عنوان استاد تمام وقت، وقت تعدادی از شاگردان ممتاز حدود 5 ساعت از گرفته مي شود، در حالي که اينگونه افراد مي‌توانند مجتهد مسلم شوند.

وي ابرازداشت: پيشنهاد مي شود براي علاقه‌مندان به تفسير در تعطيلات، بحث تفسير فشرده برگزار شود يا از گروهي از علاقه‌مندان براي تحصيل جدي و تخصصي مباحث قرآني و تفسيري ثبت نام و برنامه‌اي كامل و جامع ارائه نمود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها