کد خبر: ۲۵۶۰۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: «امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌ها بتواند موفق باشد و در گام آخر کم نیاورد البته قطعاً این دشوار است.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرورزشی،مهدی مهدوی‌کیا این روزها تمام تمرکزش را روی تیم ملی جوانان گذاشته. او می‌خواهد با این تیم موفق باشد و به همین دلیل وسوسه حضور در تیم ملی بزرگسالان را مهار کرده است.

 

مهدوی کیا به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 

* آقای مهدوی‌کیا، بعد از شکست تیم‌های امید و نوجوانان در آسیا، حالا تمام نگاه‌ها به سوی تیم جوانان جلب شده. با توجه به اینکه تیم‌های علی‌ دوستی‌مهر همواره موفق بوده‌اند، چقدر به موفقیت تیم امیدوار هستید؟

- کار خیلی سختی در پیش داریم. ما تا اینجا تمام تلاش خود را کرده‌ایم. مربیان و بازیکنان خیلی زحمت کشیده‌اند و اردوهای مختلفی داشته‌ایم. جوانان از هر نظر آماده هستند و اگر بدشانسی بیاوریم، می‌توانیم در رقابت‌های آسیایی موفق باشیم.

 

* فدراسیون فوتبال تا اینجای کار حمایت لازم را از تیم شما داشته؟ در حال حاضر بیشتر تمرکز روی تیم ملی بزرگسالان است.

- قطعاً شرایط تیم ملی جوانان نسبت به رقبای آسیایی‌اش سخت‌تر است. ما در اردوی کیش با قطری‌ها حرف زدیم. آنها می‌گفتند یک سال و نیم است که اردوهای مختلفی داشته‌اند. با برنامه جلو رفته‌اند و در تورنمنت‌های مختلفی حاضر شده‌اند. قطری‌ها در این مدت 26 بازی بین‌المللی با تیم‌هایی چون برزیل، مکزیک، اکوادور، شیلی و... انجام داده‌اند. شما فقط به اسم تیم‌ها نگاه کنید. اصلاً اسم یکسری از تیم‌ها را گفتند که... (خنده) بقیه خیلی کار کرده‌اند، ما هم تا آنجا که شده در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده‌ایم. متأسفانه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون فوتبال نتوانستیم به اردوی اتریش و آلمان برویم. اگر این دو اردو را برگزار می‌کردیم، شرایط ما خیلی فرق می‌کرد.

 

* ولی توقع از جوانان بالاست.

- بله، با توجه به اتفاقاتی که برای تیم نوجوانان و امید افتاد، ‌الان از ما توقع زیادی است.

 

* اگر واقعیت‌ را در نظر بگیریم، جوانان شانس قهرمانی در آسیا را دارند؟ شما این را در تیم می‌بینید؟

- ما در گروه با تایلند، یمن و میانمار هستیم و می‌خواهیم با قدرت صعود کنیم. در این صورت بازی پلی‌آف بسیار حساس است چون احتمالاً با ازبکستان یا استرالیا بازی کنیم. این تیم‌ها قوی هستند. اگر از این مرحله به سلامت رد شویم، پتانسیل آن را داریم که تا فینال برسیم و یکی از نماینده‌های آسیا در جام جهانی باشیم. اگر شرایط مهیا شود، می‌توانیم قهرمان آسیا هم شویم. باید تا آن زمان خودمان را آماده‌تر کنیم.

 

* یکی از مشکلاتی که در رده پایه وجود دارد، این است که بعد از هر شکست، تیم‌ها رها می‌شوند. مثلاً الان تیم‌های امید و جوانان رها شده‌اند...

- متأسفانه این‌طوری است. ببینید ژاپنی‌ها از فردای روز شکست، تمرینات خود را برگزار می‌کنند و استارت دوباره‌ای می‌زنند. وقتی ما تیم‌ها را رها می‌کنیم، فوتبال‌مان ضرر می‌کند. مثلاً مصطفی قنبرپور دو، سه سالی است که با تیم نوجوانان کار کرده. نباید این تیم رها شود. قرار است آنها تیم جوانان را تشکیل دهند، بعد به رده امید بروند. نباید این تیم‌ها رها شوند...

 

* خارج از بحث جوانان، کارلوس کی روش اخیراً به شما گفته علاقه‌مند است در تیم ملی کنارش باشید.

- فعلاً که من تمام تمرکزم را روی جوانان گذاشته‌ام و ان‌شاءا... پس از موفقیت این تیم در آسیا، در این باره حرف می‌زنیم. حالا سال بعد درباره‌اش صحبت می‌کنیم...

 

* خیلی‌ها دوست دارند مهدوی‌کیا را در تیم ملی بزرگسالان ببینند. بله را بگویید.

- (خنده) در این بحث باید یک مقدار من تجربه به دست بیاورم. فعلاً امیدوارم هم تیم جوانان و هم تیم ملی بزرگسالان در آسیا موفق باشند.

 

* ظاهراً کارلوس کی روش تمایل دارد نقشی را که بیرهوف در تیم ملی آلمان دارد، شما در تیم ملی داشته باشید یعنی مدیر تیم. حالا شما علاقه‌مند هستید کار اجرایی کنید یا مربیگری؟

- من الان مدیر فنی تیم ملی جوانان هستم و کار فنی می‌کنم. پیش کسانی که فوتبال را از آنها یاد گرفته‌ام، کار یاد می‌گیرم. خب در بحث مربیگری من تجربیاتی به دست آورده‌ام و امیدوارم که در آینده اتفاقات خوبی بیفتد. فعلاً تمرکزم روی جوانان است نه حضور در تیم ملی بزرگسالان. دوست دارم در کلاس‌های مربیگری هم شرکت کنم.

 

* به همان کلاس‌هایی می‌روید که هاشمیان مشغول سپری کردنش است؟

- بله، به همان کلاس می‌روم البته هاشمیان خیلی جلوتر است. من هم باید به آلمان بروم و در این کلاس‌ها حاضر شوم.

 

* علی کریمی هم که دستیار کی روش شد.

- امیدوارم علی بتواند به تیم ملی کمک روحی و روانی کند. از نظر فنی هم می‌تواند تجربیاتش را بالا ببرد و تجربیاتی را که خودش دارد، در اختیار جوان‌ها قرار دهد. علی مدت‌ها کنار این تیم بوده و می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. امیدوارم به کمک هم بتوانند بعد از چند دوره در جام ملت‌ها موفق باشند.

 

* آخرین حضوری که به دلمان نشست، سال 2004 بود و آن تیمی که فوق‌العاده بازی می‌کرد. شما هم عالی بودید...

- مرسی. خب، چند دوره شایستگی قهرمانی را داشتیم ولی گام آخر نشد که به هدف‌مان برسیم. این دوره هم ما جزو مدعیان هستیم. امیدوارم تیم ملی بتواند موفق باشد و در گام آخر کم نیاورد البته قطعاً این جام ملت‌ها دشوار است.

 

* درباره پرسپولیس هم حرف بزنیم. به نظر می‌رسد تیم به آرامش نسبی رسیده...

- بله، فعلاً که آرامش وجود دارد. امیدوارم این آرامش پابرجا باشد. اتفاقات بالای جدول هم که به نفع پرسپولیس پیش می‌رود.

 

* کلاً لیگ عجیبی داریم. قبول دارید؟ مثلاً استقلال 4 بازی باخته ولی همچنان تیم دوم است.

- خدا را شکر اتفاقات به نفع پرسپولیس شده. تیم‌های بالای جدول یا مساوی کرده‌اند یا باخته‌اند. اگر نتایج همین‌طور پیش برود و پرسپولیس بازی‌هایش را ببرد، می‌تواند عقب‌افتادگی‌اش را جبران کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها