کد خبر: ۲۵۷۵۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۳
در آستانه عيد سعيد قربان، سايت تجاري اقتصادي «مبادلات» با هدف معرفي دستاوردها و توانايي‌هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي عربي،‌ افتتاح شد.

به گزراش پايگاه 598؛ بنا به گفته مسئولان سايت مبادلات،‌ اين سايت با تكيه بر انديشه جهاد اقتصادي، در نظر دارد دستاوردها و توانايي‌هاي اقتصادي،‌ تجاري و بازرگاني ايران را در حوزه صادرات كالاها،‌ خدمات فني و مهندسي و محصولات كشاورزي به كشورهاي عربي، معرفي نمايد.

سردبير اين سايت با اشاره به اينكه سايت مبادلات با دو زبان عربي و فارسي فعاليت خود را آغاز كرده، تأكيد كرد كه جهان عرب با جمعيتي بالغ بر 300 ميليون نفر در دو حوزه جغرافيايي آسيا و آفريقا،‌ بازار مناسبي براي كالاها و محصولات و خدمات ايراني است و با توجه به اينكه بخش اعظم كالاهاي مصرفي در كشورهاي عربي وارداتي است،‌ اين كشورها پتانسيل و زمينه خوبي براي تبديل شدن به بازارهاي هدف جمهوري اسلامي دارند و از اين طريق مي‌توان به رشد و رونق و پويايي بيشتري به اقتصاد كشور ياري رساند.

وي با اشاره به اينكه سايت مبادلات مي‌تواند يكي از مصاديق جهاد اقتصادي در كشور باشد، جذب سرمايه‌گذاران عرب براي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي كشور را يكي ديگر از اهداف راه‌اندازي و افتتاح اين سايت دانست وافزود: اين اقدام از طريق معرفي قوانين و مقررات سرمايه‌گذاري در كشورمان به سرمايه‌گذاران، تجار و بازرگانان عرب انجام خواهد گرفت و در اين باره، در حال تلاش و پيگيري براي تهيه بانك اطلاعاتي مناسبي از قوانين،‌ مقررات، زمينه‌هاي سرمايه گذاري و حوزه‌هاي جوياي سرمايه‌گذار خارجي در كشور هستيم.

سردبير سايت مبادلات ضمن دعوت از شركت‌هاي ايراني براي معرفي دستاوردها و توانايي هاي خود در زمينه‌هاي مختلف در اين سايت،‌ تأكيد كرد كه سايت مبادلات مي‌تواند زبان گوياي آنان در جهان عرب باشد.

وي تصريح كرد كه براساس آمار و ارقام ارائه شده از مراكز اقتصادي كشورمان، عراق دومين شريك تجاري و يكي از بزرگترين وارد كنندگان كالاهاي ايراني است و امارات نيز يكي از پنج كشور نخست وارد كننده كالاهاي ايراني است و از اين رو،‌ لزوم ارتباط با تجار و واردكنندگان كشورهاي عربي و گسترش بخشيدن به شمار كشورهاي عربي داراي ارتباط تجاري با ايران،‌ ما را بر آن داشت تا سايت «مبادلات» را راه اندازي كنيم.

سايت مبادلات به نشانيwww.mobadalat.comبه دو زبان اصلي عربي و فرعي فارسي و با شعار «با هم در ارتباط باشيم»، فعاليت خود را آغاز كرده است و آمادگي دارد توانايي‌هاي مؤسسات،‌ سازمان‌ها و شركت‌هاي ايراني را در زمينه‌ها و حوزه‌هاي مختلف در قالب خبر،‌ گزارش تحليلي و تصويري،‌ گفت وگو،‌ و عكس و ويدئو به كشورهاي عربي معرفي نمايد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها