کد خبر: ۲۵۹۴۵
زمان انتشار: ۲۳:۵۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به اتحادیه اروپا که خواستار اموال حاج قاسم سلیمانی شده‌اند، گفت: حاج قاسم اموالی ندارد اموال حاج قاسم حلالتان.
598 به نقل از فارس: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای شهرستان مهدی‌شهر که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، اظهار داشت: ‌ آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان به من گفت که در زمان جنگ گاهی به رزمندگان سر می‌زدم و می‌دیدم که رزمنده‌های استان در انتظار شهادت بوده‌اند که البته همه شهدای ما این دلباختگی را داشتند.

وی با بیان اینکه مهدی‌شهر از سلحشورانی برخوردار است که برای جهاد با هم پیمان می‌بندند، افزود: ‌ خانواده شهدا چشم و چراغ همه ملت ایران هستند.

رئیس قوه مقننه به سخنان رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: سعادت در این است که لباس رزم و جهاد بر تن ملت مسلمان باشد و شاید هیچ موضوعی در میان مسلمانان به اندازه جهاد اهمیت نداشته باشد.

لاریجانی با بیان اینکه کسانی که در کسوت جهاد باشند لباس ذلت نمی‌پوشند، ادامه داد: یا باید لباس رزم پوشید و یا باید عشق به جهاد در قلب داشت در غیر این صورت فرد به عنوان منافق از دنیا می‌رود.

وی اظهار داشت: شاید یکی از غفلت‌های دنیای امروز به این خاطر باشد که نمی‌خواهند به موضوع جهاد بیندیشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز غربی‌ها مقوله جهاد را از زندگی خود حذف کرده‌اند لذا دچار یک نوع دورافتادگی از خود شده‌اند و به همین دلیل با مشکل مواجهه‌اند.

لاریجانی به سخنان شهید مطهری در مورد جهاد اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین ملت‌ها آنهایی هستند که روح حماسی دارند؛ براساس سخنان شهید مطهری خصوصیت شهادت این است ملت‌هایی که روحیه حماسی آن‌ها ضعیف می‌شود با شهادت زنده می‌شوند و روحیه حماسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب در کشور ما گهگاهی ما مقابل سایر ملت‌ها حالت سرشکستگی پیدا می‌کردیم چرا که آن زمان تنها کشوری که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کرد رژیم شاه بود.

لاریجانی گفت: حالت سرافکندگی ملت ایران با حرکت امام خمینی (ره) ‌ و فداکاری ملت مرتفع شد و ما امروز به جایی رسیده‌ایم که ملت برگزیده هستیم و همه نگاه‌ها به سمت ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بسیاری از انقلابیون کشورهای مختلف به ایران آمدند که من با همه آن‌ها دیدار و گفت‌وگو داشتم.

وی گفت: ‌ مردم تونس که امکان ارتباط با ایران را نداشتند به صورت دقیق فهمیدند که علت عزتمندی ایران در چیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: بسیاری از مسلمانان تحت نظر دیکتاتوری بودند ولی بالاخره پیام ملت ایران به آن‌ها رسید و این پیام تأثیر خود را هم گذاشت.

لاریجانی تأکید کرد: خانواده شهدا امروز باید به خود ببالند که فرزندان آن‌ها باعث سربلندی ملت ایران شده‌اند و ملت ایران هم الگویی برای سایر کشور‌ها شده است.

وی افزود: انقلاب‌های منطقه نظم مورد نظر آمریکا و غرب را به هم ریخته و به همین دلیل آمریکایی‌ها ناراحتند و بغض و کینه دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با فرصت‌طلبی می‌خواستند سوار موج شوند ولی فرصت‌طلبی آن‌ها در مسئله بحرین به خوبی روشن شد.

لاریجانی این سؤال را مطرح کرد که مگر مردم بحرین انسان نبودند که چنین رفتاری با آن‌ها شد و ادامه داد: در چند مسئله که در چند ماه اخیر برای ملت ایران به وجود آمده می‌توان بغض استکبار را کشف کرد که البته ریشه برخی از آن‌ها قدیمی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نسبت به ولایت فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای عداوت دارند، گفت: دشمنان این روز‌ها با صراحت برنامه‌هایی را برای تخریب ولایت و روحانیون تولید می‌کنند و یک مشت دلال ظلمه هم پیدا کردند که از آن‌ها بهره‌ می‌برند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدق گفتار و رفتار ولی فقیه برای مردم ما معلوم است، اظهار داشت: مردم معتقدند از طریق پیروی از ولایت می‌توانند رستگار شوند.

لاریجانی گفت: ملت ایران آنقدر هوشیار است که برای رفتارهای ناصواب آمریکا و اسرائیل و انگلیس سیلی محکمتری به گوش آن‌ها خواهد زد.

وی تأکید کرد: بغض آمریکایی‌ها برای این است که رهبر معظم انقلاب اولین کسی بود که راجع‌ به بیداری اسلامی در منطقه سخن گفت و چون سخن ایشان از دل بود بر دل ملت‌ها نشست و طبیعی است که غرب نسبت به ایشان بغض و کینه داشته باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به سناریوی اخیر آمریکا در مورد تهمت به ایران برای برنامه‌ریزی ترور سفیر سعودی اشاره کرد و گفت: در این مورد به سپاه پاسداران و نیروی قدس تهمت زدند و در اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که اموال حاج قاسم سلیمانی را ضبط کنند.

وی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: حاج قاسم سلیمانی اموالی ندارد که شما بخواهید ضبط کنید؛ اگر می‌خواهید بیایید ضبط کنید حلالتان.

رئیس مجلس شورای اسلامی این سؤال را مطرح کرد که چرا دشمن سپاه پاسداران را هدف قرار داده و گفت: ‌ آمریکایی‌ها شخصی را که سال‌ها از ایران به آمریکا رفته و جزو مخالفین نظام و تریاکی هم هست معرفی کردند و گفتند که این فرد می‌خواهد کار تروریستی کند.

لاریجانی اظهار داشت: سپاه پاسداران یکی از ارکان انقلاب است و عجیب نیست که دشمن اینقدر در مورد سپاه نگران باشد.

وی افزود: زمانی که منافقین در خیابان‌ها مردم را می‌کشتند همین گشت ثارالله سپاه بود که حساب آن‌ها را رسید و زمانی که دشمن به دنبال تجزیه کردن ایران بود سپاه جلوی آن‌ها را گرفت و بعد هم با تمام وجود در جنگ حاضر شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نقش سپاه پاسداران و نیروی قدس در مسائل منطقه‌ای نقش بسیار تأثیرگذاری است و به همین دلیل دشمن به این نهاد هجمه می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه جریان جدا از مردم نیست و با مردم زندگی می‌کند.

لاریجانی اظهار داشت: ملت ایران توطئه‌های عمیقی را از سر راه خود برداشته و اجازه هم نمی‌دهد که آمریکا اقدامات خود را پیش ببرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها