کد خبر: ۲۶۱۵۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۲۶ مهر ۱۳۹۳
نامه دمشق به سازمان ملل:
وزارت خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با اعلام مخالفت مجدد دمشق با هرگونه تلاش برای ایجاد منطقه حائل و منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه تاکید کردند ترکیه به پایگاه اساسی تروریسم برای ضربه زدن به سوریه و عراق تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری سوریه، مقامات سوری بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاش برای ایجاد مناطق حائل و امن و منطقه پرواز ممنوع تحت هر بهانه ای و هرگونه دخالت تجاوزکارانه بیگانگان در سوریه تاکید کردند.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تعامل با خطری شد که سیاستهای تجاوزکارانه دولت ترکیه ایجاد کرده است.

در این نامه ها آمده است : سوریه درباره خطرات دخالت کشورها و قدرتهای خارجی در امور داخلی خود از طریق حمایتهای آشکار از تروریستها و گروههای جنایتکار هشدار داده بود.

وزارت خارجه سوریه در این نامه ها تاکید کرده است: این کشورها از جمله دولت ترکیه، از تروریستها برای رسیدن به اهداف سیاسی پلیدشان استفاده می کنند و حمایتهای ترکیه و دیگر کشورها از این تروریستها سبب طولانی شدن بحران سوریه و تلفات و خسارتهای انسانی فراوان شده است.

دمشق خطاب به مقامات سازمان ملل یادآور شده است: ترکیه همچنان برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و مناطق حائل در شمال سوریه تلاش می کند و کشورهای غربی همچون فرانسه و انگلیس از این تلاشهای خصمانه حمایت می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها