کد خبر: ۲۶۲۱۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۲۷ مهر ۱۳۹۳

پنهانکاری خبری؛ شاید این هم ایده جدید فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش است تا عملکرد و برنامه‌های کاری خود را از دید رسانه‌ها و منتقدان پنهان کنند یا حداقل همانطور که خودشان دوست دارند رنگ و لعاب جدیدی به آن بدهند تا تحت عنوان جوانگرایی از شرایط فعلی استفاده کنند. علاوه بر اینکه کی روش هنوز موضع خودش را در مورد دعوت غیر قانونی مهرداد پولادی اعلام نکرده و به جای توضیح در تهران راه خود را به سمت آفریقای جنوبی کج کرده تا از منتقدان دور باشد و همچنان خود را مقتدرتر از فدراسیون و ورزش ایران نشان دهد، در اقدامی کاملا هماهنگ بازیکنان تیم ملی از بازی جدی و محکم و خوب مقابل بنفیکا صحبت کردند تا سرپوشی بر بازی با تیم دوم بنفیکا بگذارند.

اینکه خسرو حیدری در مصاحبه خود اعلام می‌کند بنفیکا با تمام بازیکنان اصلی خود و در غیبت فقط دو بازیکن اصلی مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت جای تعجب و شگفتی دارد. شاید کی روش و فدراسیون به بازیکنان تیم ملی امر کرده‌اند که در مصاحبه‌های شان چنین کلماتی را ردیف کنند و به حمایت از سرمربی خودشان برای لاپوشانی بازی آسان مقابل تیم دوم بنفیکا کمک کرده باشند، اگر هم غیر از این باشد و دستور کی روش در این میان وجود نداشته باشد باید از بازیکنان تیم ملی پرسید که کدام بازیکنان بنفیکا در این بازی حضور داشتند و دو غایب اصلی کدام بازیکنان هستند؟ و چه اجباری است که بازیکنان تیم ملی وقتی بازیکنان اصلی بنفیکا را نمی‌شناسند در مورد حضور تیم اصلی آنها صحبت کنند؟ به هر حال روزنامه‌های پرتغالی هم، هرچند کوتاه خبر شکست بنفیکا مقابل ایران را پوشش دادند و در گزارش خود غیبت

6 ستاره اصلی و حضور فقط 4 بازیکن تیم اصلی آن هم فقط در نیمه اول را عنوان کرده‌اند. شاید خبررسانی روزنامه‌های پرتغالی اشتباه است و شاید هم فدراسیون و کی روش آمرانه به بازیکنان تیم ملی می‌گویند که اخبار واقعی را نگویند. در هر صورت تیم ملی ایران برابر تیم دوم بنفیکا با تک گل سردار آزمون پیروز شد تا کی روش با رضایت خاطر از این برد نهایت استفاده ابزاری را ببرد.

گزارش روزنامه‌های پرتغالی:

در حالی که همه روزنامه‌ها و سایت‌های پرتغالی در مورد این بازی دوستانه نوشتند اما سایت «Mais futebol» گزارش کامل‌تری ارائه داد. به گزارش این سایت، قرار بود بازی پشت در‌های بسته انجام شود اما با حضور چند طرفدار تیم ملی ایران که به لیسبون سفر کرده بودند و حضور افرادی از سفارت، در نهایت تصمیم گرفتند که این بازی در حضور اندک تماشاگران ایرانی برگزار شود.

خورخه خسوس سرمربی بنفیکا از چند بازیکن اصلی تیمش در ترکیب نیمه اول استفاده کرد: آرتور مورائس، دروازه‌بان اصلی بنفیکا که این فصل 7 بازی انجام داده، در خط دفاع لوئیزائو و سزار بازی کردند (لوئیزائو مدافع وسط اصلی بنفیکا با 7 بازی در فصل جاری است ولی سزار 20 ساله تابستان امسال از پونته پرتا به بنفیکا آمده و هنوز برای این تیم بازی نکرده است)، بنیتو دفاع چپ جوان و بیست ساله در دفاع چپ بازی کرد(او هم به تازگی از تیم زوریخ به بنفیکا آمده و هنوز شانس بازی پیدا نکرده) و در خط حمله دو بازیکن حضور داشتند. درلی برزیلی که این فصل فقط 172 دقیقه در 5 بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده و لوئیز پیتزی که فصل قبل در اسپانیول بازی می‌کرد و از خرید‌های جوان خسوس به حساب می‌آید که هفته قبل در بازی 4- صفر بنفیکا مقابل اروکا پنج دقیقه شانس بازی داشت. نیمه اول بازیکنانی که از تیم اصلی بنفیکا به میدان رفتند این نفرات بودند. در نیمه دوم تنها تغییر، بازی کردن پیتزی به‌عنوان هافبک در کنار کریستانته بود(او هم در این فصل فقط یک بازی برای بنفیکا انجام داده است). خسوس در نیمه دوم ترجیح داد از جوانان تیم ب خود استفاده کند. بنفیکا 6 بازیکن اصلی خود را به دلیل بازی‌های دوستانه و رسمی تیم‌های ملی در اختیار نداشت و غایب بودند.

شش بازیکن یا دو بازیکن؟

گرچه خسرو حیدری مدعی شده بود که تمام ستاره‌های بنفیکا حضور داشتند و مقابل ایران شکست خوردند اما نگاهی ساده به لیست اصلی تیم بنفیکا و بازی‌های دوستانه طی چند روز اخیر نشان می‌دهد که آمار ارائه شده توسط کی روش به بازیکنان غیر واقعی است.

گایتان: هافبک آرژانتینی بنفیکا که این فصل در تمام بازی‌ها حضور داشته و جالب اینجاست که همراه تیم ملی آرژانتین مقابل برزیل و هنگ کنگ بازی کرد و 2 گل هم زده است.

آنزو پرز: هافبک آرژانتینی در فصل جاری 9 بازی انجام داده است، او هم در هر دو بازی مقابل برزیل و هنگ کنگ حضور داشت.

آندره اس ساماریس: هافبک یونانی که همراه تیم ملی یونان مقابل فنلاند هفته قبل به میدان رفت.

تالیسکا: پدیده جدید برزیلی بنفیکا که به‌عنوان ستاره آینده برزیل معرفی می‌شود و همراه تیم ملی برزیل بود.

مکسی پریرا: دفاع اصلی و اروگوئه‌ای که این فصل 10 بازی انجام داده و همراه تیم ملی اروگوئه دو بازی مقابل عمان و عربستان انجام داد.

الیزو: مدافع پرتغالی که این فصل 9 بازی با پیراهن بنفیکا انجام داده و هفته قبل مدافع چپ پرتغال مقابل فرانسه و دانمارک بود.

 با این اطلاعات ساده و شفاف نمی‌توان گفت که فقط دو بازیکن اصلی حضور نداشتند مگر اینکه کی روش به بازیکنان متذکر شده باشد تا اطلاعات این بازی درز پیدا نکند. به همین دلیل ساده کی روش اردو‌های دور دست را انتخاب می‌کند تا کمترین دسترسی به خبرهای اصلی امکان داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها