کد خبر: ۲۶۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
در مناظره شب گذشته؛
آسوشيتدپرس در گزارشي ‌نوشت‌: نامزدهاي جمهوري خواه آمريکا که قصد دارند در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 اين کشور با باراک اوباما،‌ رئيس جمهوري کنوني و نامزد دموکرات هاي امريکا،‌ رقابت کنند در مناظره اي که شنبه شب برگزار شد، مواضع خود را درباره ايران اعلام كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، آنها از سياست هاي اوباما در قبال ايران انتقاد کردند.

تمام نامزدهاي شرکت کننده در اين مناظره بر ضعف عملکرد اوباما در قبال ايران متفق القول بودند،‌ اما درباره نحوه جلوگيري از فعاليت هاي هسته اي ايران با يکديگر اختلاف نظر داشتند.

شرکت‌کنندگان در اين مناظره همچنين از سياست هاي باراک اوباما در قبال افغانستان و مسائل ديگر نيز انتقاد کردند.

ميت رامني،‌ فرماندار سابق ماساچوست و يکي از نامزدهاي حزب جمهوري خواه براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري سال 2012آمريکا، گفت: اگر ما باراک اوباما را بار ديگر به رياست جمهوري امريکا انتخاب کنيم،‌ ايران بيش از اكنون قدرتمند مي شود.

نيوت گينگريچ، رئيس سابق مجلس نمايندگان امريکا و يکي ديگر از اين نامزدها،‌ ضمن موافقت با اين اظهار نظر رامني گفت: اگر تمام اقدامات ديگر راه به جايي نبرند، بايد هر آن چه لازم است انجام داد تا برنامه هسته اي ايران را متوقف كرد.

نيوت گينگريچ همچنين ابراز اميدواري کرد عمليات مخفي براي ايجاد اخلال در برنامه هسته اي ايران از جمله ترور كور دانشمندان ايراني افزايش يابد.

ران پل،‌ يکي از نامزدهاي شرکت کننده در اين مناظره،‌ ضمن مخالفت با رامني و گينگريچ گفت رئيس جمهور به تنهايي نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند و بايد از كنگره هم كمك بگيرد.

ريک پري، فرماندار ايالت تگزاس، که تلاش مي کرد ضعف خود را در مناظره تلويزيوني روز چهارشنبه جبران کند، تحريم هايي را عليه بانک مرکزي ايران خواستار شد.

هرمان کين، بازرگان آمريکايي و يکي از هشت نامزد برجسته جمهوريخواهان براي انتخابات رياست جمهوري آمريکا که در بسياري از نظر سنجي ها درباره رسوايي هاي مربوط به آزار و اذيت جنسي چهره اي مطرح بوده، در مناظره انتخاباتي اعلام کرد به مخالفان ايران(فتنه گران) کمک خواهد کرد.

در حالي که نامزدهاي جمهوري خواهان در سرگرم بحث درباره مسائل سياست خارجي امريکا بودند، ‌باراک اوباما در حاشيه نشست مجمع همکاري هاي اقتصادي آسيا و اقيانوسيه (آپک) در هاوايي با همتاي روس خود به رايزني درباره برنامه هاي هسته اي ايران پرداخت.

اوباما بعد از ديدار با ديميتري مدودف گفت: دو طرف درباره راه هاي دستيابي به موضعي مشترک در قبال اتهام هاي جديد مطرح شده عليه ايران در گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي به توافق رسيدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها