کد خبر: ۲۶۳۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران: "معلمانی که برای تدریس در روستا علی رغم کم شدن هزینه ایاب و ذهاب از حقوق ماهانه، مسیر حدود یکساعتی را بر روی پیت می نشینند" موضوع گزارشی است که هادی دریس از قم برای «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده است که در ذیل می آید.

«شاید نقشى بالاتر از معلم - با همین اصطلاح متداول زمان ما؛ یعنى معلمِ دوران ابتدایى، معلمِ دوران راهنمایى، معلمِ دوران دبیرستان - به این معنا ما نتوانیم در میان همه‏ى مشاغلى كه در جامعه‏ى ما هست پیدا كنیم» این یکی از صدها فرمایش ارزنده  رهبر معظم انقلاب در شان فرهنگیان است.
 

اما تصویر فوق مربوط به یکی ازمعلمان حاضر درمینی بوس حامل فرهنگیان است که برای تدریس به روستاهای بخش جعفرآباد قم می روند ،معلمانی که حدود یکساعت زودتر از معلمان همطراز خود در شهر می روند ویک ساعت دیرتر برمی گردند.

 ودر واقع این مدت را در حد فاصل شهر تا روستا تحمل می کنند تا بتوانند آینده سازان کشور را تربیت کنند و گرچه بابت این افزایش ساعت ماموریت روزانه اضافه کاری دریافت نمی کنند بلکه ماهیانه مبلغی  هم تحت عنوان هزینه ایاب وذهاب از حقوقشان کسر می گردد.

با تمامی اوصاف انتظار می رود مسولان ذیربط به نحوی برنامه ریزی کنند تا معلمان علاوه بر تحمل دوری مسافت وسختی آن در وسیله نقلیه مناسب جابجا شوند ولی متاسفانه همانگونه که در تصویر مشاهده می شود تراکم بیش از اندازه معلمان وپرشدن صندلی ها موجب می شود تعدادی از این معلمان بایستند واگر کمی هم خوش شانس باشند برروی پیت بنشینند!

وقتی پای درد دل این معلمانی که جز به خدمت نمی اندیشند بنشینیم از عدم پرداخت حق سرویسی که هر سال دریافت می کردند واز سال گذشته هنوز دریافت نکرده اند گلایه دارند،حق سرویسی که تمامی کارکنان دولت و اداره آموزش وپرورش دریافت می کنند ، حقی که کاملا شفاف در متن دستورالعمل شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ 9/2/1388 تصریح شده است.

 قانونی که به استناد اجازه حاصل از جزء "ب" بند (11) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشوردرباره  خدمات کمک های رفاهی کارمندان مقرر در قوانین و مقررات از جمله موضوع ماده (40) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1384 و ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری، دستور العمل نحوه پرداخت رعایت اعتبارات مندرج در موافقتنامه هر دستگاه برای هر ماه به صورت مستقیم و غیر مستقیم و با رعایت شرایط زیر به کارکنان رسمی و پیمانی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری قابل پرداخت می باشد در بند «ج » آمده است:

«ج: کمک هزینه مستقیم یا غیر مستقیم ایاب و ذهاب (سرویس رفت و آمد) کارمندان دولت که (44) ساعت در هفته کار می کنند مشروط به آنکه از سرویس سازمانی استفاده ننمایند. در تهران به میزان چهارصد و پنجاه هزار ریال و برای شهرهای دارای پانصد هزار نفر جمعیت و بالاتر به میزان سیصد هزار ریال تعیین می شود.

کارمندانی که بر اساس مجوزهای قانونی به صورت نیمه وقت یا پاره وقت به خدمت اشتغال دارند یا ساعات موظف کار آنان کمتر از 44 ساعت در هفته می باشد(همانند معلمان که 24 ساعت موظف می باشند)، با تشخیص دستگاه اجرایی می توانند به تناسب ساعات کار هفتگی از این کمک هزینه برخوردار گردند»

به دنبال انتشار خبری با تیتر معلمانی که بر روی "پیت" می نشینند!+عکس در پایگاه 598، اداره کل آموزش و پرورش استان قم به انتشار جوابیه ای پاسخ هایی را در این خصوص بیان داشته است که در ادامه می آید:

 ارسال جوابيه  «معلماني که روي پيت مي نشينند+عکس» 

  سلام عليكم

    با احترام و عرض ادب، با عنايت به مطلب منتشره در آن خبرگزاري با عنوان «معلماني که روي پيت مي نشينند+عکس»  بدين وسيله جوابيه اداره کل آموزش و پرورش استان قم، جهت درج در آن خبرگزاري  خدمتتان ارسال مي گردد.ضمن تشکر از همکاري شما، دستور فرماييد جوابيه بر روي سايت منتشر گردد:

به استنادبند(ب)مصوبه شماره 65699 – 29/3/1390 هيئت محترم وزيران ، دستگاههاي اجرايي مجازند پرداخت کمک هاي رفاهي مستقيم و غيرمستقيم به کارکنان خودرا درسقف عملکرد سال 1388 به مرحله اجرا درآورندکه دراين راستا ذکرموارد زيرضروري است:

1-  ازابتداي سال1389 بااجرايي شدن طرح بيمه طلايي کارکنان آموزش وپرورش کمک هاي رفاهي کارکنان درقالب کمک به بيمه همکاران وخانواده تحت پوشش، به شرکت بيمه ايران پرداخت مي گرددوکليه همکاران محترم وخانواده هاي آنان مي توانندازمزاياي بيمه طلايي استفاده نمايند.
2-  پرداخت سايرکمک هاي رفاهي نيزدربرخي ازموارددرايام خاص درقالبهاي ديگر به همکاران محترم تعلق گرفته وانجام پذيرفته است.
3 -  همکاران محترمي که درروستاها ومناطق تابعه آموزش وپرورش استان مشغول به خدمت مي باشندازفوق العاده مناطق کمترتوسعه يافته بهره مندگرديده اندکه در احکام آنان درج وهرماهه به همراه حقوق به آنان پرداخت مي گردد و اين درحالي است که دورترين نقطه مرزي استان تامرکزآن يعني شهرقم بيشتراز100 کيلومترنبوده وميانگين آن به 30کيلومتر نيز نمي رسدکه در واقع حومه شهرتلقي مي گردند.
4 -  پرداخت حق سرويس کارکنان جهت همکاراني است که حداقل 44ساعت درهفته مشغول به خدمت  مي باشند،درحالي که بيشترهمکاران ماکه درمراکزآموزشي مشغول خدمت مي باشند به طورتمام وقت 24 ساعت درهفته مشغول به کارمي باشند. (بندپ: دستورالعمل مورخ 9/2/88 مصوبه شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري)
5 -  مبادله موافقتنامه هاي اعتباري هزينه اي درکل کشور ملي است واعتبارات ابلاغي به استان درقالب برنامه ها وبراساس فعاليت ها وبصورت موضوعي ابلاغ مي گرددکه جهت فعاليت فوق الذکردرنامه آن اداره محترم هيچگونه اعتباري دراختياراداره کل قرار نگرفته که بتوان ازآن براي فعاليت فوق برنامه استفاده نمود.
6- نکته اينکه، قانون هيچ گونه الزامي جهت پرداخت هزينه اياب و ذهاب براي کارمندان 44 ساعت نيز ذکر نکرده است، بلکه مجاز هستند در صورت تامين اعتبار هزينه را پرداخت نمايند.


غلامرضا رضايي
روابط عمومي اداره کل آموزش و پرورش استان قم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه روز خوب میاد.......
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
اینم از فواید یارانه و نو اوری اقای احمدی نژاد! فعلا همه باید دسشتشونو به کلاهشون بگیرن که باد نبرتش
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها