کد خبر: ۲۶۶۶۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۱۱ آبان ۱۳۹۳
دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق، در حقیقت راه میان‌بری است به سوی درک خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، استاد فاطمی نیا درباره راه رفع خستگی دل ها به مدد معارف الهیه فرمودند: «حضرت امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: همان طور که بدن ها از کار خسته می شوند، دل ها نیز ملول و خسته می شوند؛ در این هنگام برای آن ها حکمت های تازه را بجویید.
ملول و خسته شدن به صورت های مختلفی است. گاهی انسان از خوردن یک غذای مداوم خسته می شود و پس از چندین مرتبه صرف آن غذا نسبت به آن بی میل و اشتها شده و طالب تنوع می باشد، این خستگی غیر از خستگی بدن در اثر کار زیاد است... این نوع خستگی و دلزدگی و طالب تحول و تغییر و تنوع بودن در همه امور دنیا وجود داشته و به صورت های مختلفی بروز و ظهور دارد.
حضرت راه رفع خستگی دل ها را بیان کرده و می فرماید: با نکته های جالب و حکمت های تازه خستگی دل را برطرف کنید. [اما] آن نکته های زیبا و حکمت های تازه را از کجا بیابیم؟ دین ما و معارف الهیه ما مثل بهشت است، پایان پذیر نیست، احادیث معصومین و آیات قرآن کریم آن قدر دارای حقایق جالب و جذاب و نکته ها و حکمت های فراوان می باشد که هرگز تمام شدنی نیست... اما درد این جاست که اسلام به نحو صحیحی معرفی نمی شود...».
برگرفته از کتاب «نکته ها از گفته ها» دفتر سوم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها