کد خبر: ۲۶۷۷۷۷
زمان انتشار: ۰۰:۴۷     ۱۶ آبان ۱۳۹۳
هفته چهاردهم فوتبال لیگ برتر کشور
هفته چهاردهم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر کشور با توقف پرسپولیس و راه آهن و پیروزی خانگی سپاهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه 598؛ در مهمترین بازی امروز از ساعت 16:30 تیم پرسپولیس در حضور 5 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف گسترش فولاد تبریز رفت و در حالی که با 2 گل از میهمانش پیش بود، اما در نهایت با تساوی 2-2 متوقف شد و دو امتیاز حساس را در آستانه دیدار سنتی مقابل استقلال تهران از دست داد.


حمید درخشان در این بازی تیمش را با ترکیب سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، میثم حسینی، مهدی جعفری، اومانیا، محمد نوری، رضا حقیقی، امید عالیشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی به میدان فرستاد.


برای گسترش فولاد نیز رودریگو لوپز، مرتضی اسدی، محمود خمیسی، حمید جوکار، امید نظامی‌پور، میثم نقی‌زاده، مگنو باتیستا، رسول پیرزاده، جابر انصاری، میلاد جهانی و محمدامین درویشی در ترکیب اصلی قرار گرفتند.


پرسپولیس بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در 30 دقیقه ابتدایی دو گل نیز به ثمر رساند. محسن بنگر در دقیقه 8 با یک ضربه سر و مهدی طارمی در دقیقه 29 در یک موقعیت تک به تک موفق به گلزنی برای سرخپوشان شدند.


در ادامه گسترش فولاد اختلاف را به حداقل رساند. حرکت ناشیانه حقیقی در محوطه جریمه باعث شد تا داور حرکت این بازیکن بر روی هافبک گسترش را اعلام پنالتی کند. پشت این ضربه مگنو باتیستا قرار گرفت و در دقیقه 37 نتیجه را 2-1 کرد.


در نیمه دوم دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند، اما بالاخره این گسترش فولاد بود که کار را به تساوی کشاند. در دقیقه 72 میلاد جهانی از یک زاویه کاملا بسته از سمت راست به توپ ضربه زد که ضربه او با اشتباه مسلم سوشا مکانی تبدیل به گل دوم میهمان شد.


در دقایق پایانی سرخپوشان کمی به حریف فشار آوردند، تا اینکه در دقیقه 89 سیدمهدی سیدعلی داور بازی حرکت دروازه بان گسترش بر روی طارمی را اعلام پنالتی کرد. پشت این ضربه مایکل اومانیا قرار گرفت، اما این بازیکن کاستاریکایی توپ را به زیر دیرک افقی دروازه گسترش کوبید تا پرسپولیس از زدن گل سوم محروم شود.


حاشیه های بازی:

* مهرداد بایرامی مهاجم گلزن گسترش روی نیمکت آبی‌پوشان نشسته است.

* تماشاگران پرسپولیس در ابتدای بازی شعار دادند: «کی‌روش یادت باشه نوری باید باشد» گفته می‌ شود کاپیتان پرسپولیس در فهرست بعدی کارلوس کی‌روش حضور دارد.

* مهدی جعفرپور مدافع راست جدید پرسپولیس در ترکیب اصلی قرمزها حضوردارد و محمدرضا خانزاده، روی نیمکت نشسته است.

* پیش از آغاز مسابقه به دلیل تقارن با عاشورای حسینی، یک دقیقه سکوت اعلام شد.

* در ترکیب گسترش فولاد، دو بازیکن اهل آمریکای‌جنوبی حضور دارند. لوپز اروگوئه‌ای و مگنو باتیستا برزیلی.

* فراز کمالوند با ظاهری متفاوت از گذشته و با موهای سفید شده تیمش را هدایت می‌ کند.

* پیام صادقیان در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور ندارد.

* مهرداد کفشگری نیز از روی نیمکت بازی را تماشا می‌ کند. حقیقی به همراه اومانا کمربند خط دفاعی پرسپولیس را محکمتر کرده اند.

* یک پا دو پای تماشایی محمد نوری و پاس او به طارمی و پاس طارمی به عالیشاه فرصت عالی را نصیب پرسپولیس کرد اما شوت عالیشاه با شیرجه لوپز مهار شد.

 

پرسپولیس با این تساوی 19 امتیازی شد و در رده هشتم باقی ماند. گسترش نیز با 12 امتیاز از زده چهاردهم تکان نخورد.


در دیگر بازی امروز تیم سپاهان در اصفهان با گل دقیقه 13 محمدرضا خلعتبری بر میهمانش نفت مسجدسلیمان غلبه کرد و با 26 امتیاز به رده دوم صعود کرد.


در دیگر مسابقه نیز جدال تیم های راه آهن و پیکان با تساوی بدون گل خاتمه یافت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها