کد خبر: ۲۶۸۲۴۹
زمان انتشار: ۲۳:۴۴     ۱۷ آبان ۱۳۹۳
اولین روز معاملات هفته جاری باز هم شاخص روند صعودی که از هفته گذشته آغاز کرده بود حفظ کرد و در کانال 76 هزار واحدی تثبیت شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ شاخص بورس در بازار روز شنبه باز هم با رشد تقاضا در نمادهای پیشرو بازار قرار گرفت، به‌طوری که گروه‌های پتروشیمی و خودرویی سهم بیشتری حفظ روند رو به رشد شاخص داشتند.

البته در بازار امروز برخلاف روزهای قبل خبری از رشد چشم گیر نمادهای بانکی نبود اما با این حال ایجاد تعادل در گروه بانکی باعث شده تا همچنان تاثیر گذار بر روند شاخص باشند.

اگرچه باتوجه به افزایش عرضه در گروه بانکی برخی بانک‌ها با افت مواجه شدند اما به نظر می‌رسد معاملات در حالت تعادل قرار دارد.

بر این اساس شاخص بورس با 253 واحد افزایش به عدد 76 هزار و 420 واحد رسید و ارزش معاملات به ۲۹۰ میلیارد تومان رسید که نشان از تدام روند رشد آن دارد. همچنین در بازار امروز بیش از یک میلیارد و 164 میلیون برگه سهم دادو ستد شد.

بر این اساس در بازار شرکت‌های مخابرات ایران، نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سایپا بیشترین اثر مثبت بر شاخص را داشتند و در مقابل بانک‌های ملت، صادرات و ملی مس بیشترین تأثیر منفی را داشتند. به گزارش اقتصادی نیوز، در این شرایط گروه بانکی از جمله گروه های است که طی هفته گذشته معاملات پرحجمی در سهام اکثر مجموعه های فعال در آن رقم خورد و در پی افزایش تقاضای قابل توجه برای خرید سهام آنها، بانکی ها همواره در صدر جدول تأثیرگذارترین نمادها بر رشد شاخص کل قرار داشتند.

با این حال بازار فرابورس با دو واحد کاهش به عدد 863 واحد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها