کد خبر: ۲۶۹۸۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۲ آبان ۱۳۹۳
پیشكسوت فوتبال كشورمان گفت: «هر مربی بتواند یک بازیکن را از هر لحاظ کنترل کند آن وقت می‌تواند مدعی شود که کار فنی را خوب بلد است.»

به گزارش پایگاه 598، در این چند سال اخیر بار‌ها شاهد بودیم که بعضی از بازیکنان دست به کارهای غیرحرفه‌ای می‌زنند و موقع تعویض یا بازی نکردن برای تیم‌هایشان حاشیه درست می‌کنند. در این مواقع عده‌ای از مربیان با شاگردانشان مماشات می‌کنند و عده‌ای هم جلوی بازیکن می‌ایستند و نمی‌گذارند هر کاری کند.

 

محمود یاوری از جمله مربیانی است که همیشه با بازیکن سالاری مبارزه کرده است. در این رابطه و در خصوص لیست جدید تیم‌ملی گفتگو با او را بخوانید.

 

* آقای یاوری راحت هستید که در فوتبال حضور ندارید؟

- من همیشه راحت هستم. چه در فوتبال باشم و چه نباشم. من هر کجا که باشم زندگی خودم را می‌کنم و به خودم سخت نمی‌گذرانم.

 

* نمی‌خواهید به مربیگری بازگردید؟

- من از فوتبال کنار نرفتم که برگردم. من هر موقع با آرامش برگشتم خوب کار کردم و الان هم هر موقع احساس کنم وقت بازگشت است برمی‌گردم و کار می‌کنم.

 

* یعنی به زودی برمی‌گردید؟

- باید شرایط را بررسی کنم. من لیگ یک نمی‌خواهم کار کنم البته اگر تیمی هدفش صعود به لیگ برتر باشد و هزینه کند شاید به آن تیم فکر کنم.

 

* فجر سپاسی که هدفش بازگشت به لیگ برتر نبود؟

- فجر سپاسی سال گذشته نیز هدفی نداشت و تیمی که در هشت بازی 15 گل دریافت می‌کند نباید از آن انتظار داشت و وقتی سرمایه‌گذاری نباشد آخرش همین می‌شود. تیم ما داشت برای سقوط نکردن دست و پا می‌زد، دو بازیکن اصلی‌اش به نام‌های ایمان و انصاری را فروختند چون پول نداشتند به آنها بدهند.

 

* یعنی آقای جعفری هم به همین دلیل کنار رفت؟

- باید چه کار می‌کرد؟ وقتی باشگاه نمی‌خواست سرمایه‌گذاری کند چطور مدیرعامل آن کار کند؟

 

* از این موضوع بگذریم. بازی های لیگ برتر را پیگیری می‌کنید.

- مگر می‌شود پیگیری نکنم. کار من همین است و همه مسابقات را دنبال می‌کنم.

 

* الان کدام تیم را شایسته قهرمانی می‌دانید؟

- همه این تیم‌هایی که بالای جدول قرار دارند.

 

* این که نشد کارشناسی، ما یک تیم را خواستیم نظر بدهید؟

- الان تراکتورسازی با رسول خطیبی واقعا خوب کار کرده و او نشان داده با این که جوان است ولی کارش را خوب بلد است و تیم شایسته‌ای را جمع و جور کرده. سایر تیم‌ها نیز نفرات خوبی دارند ولی باید مدیریت کنند.

 

* یعنی این پرسپولیس نیز مدعی است؟

- استقلال و پرسپولیس همیشه این مشکلات را داشته و دارند منتها آنها همیشه دوست دارند هر چیزی را بزرگنمایی کنند. این تیم‌ها کوچک‌ترین اشتباه و حتی یک خطای کوچک را طوری بزرگ می‌کنند تا آنهایی که بیرون هستند فکر کنند چه اتفاقی افتاده و جریان خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی هست که می‌بینند در صورتی که اصلا چنین چیزی نیست.

 

* ولی پرسپولیس خیلی حاشیه دارد و یکی از آنها همین قهر بازیکنان است؟

- وقتی یک بازیکن بی‌احترامی ببیند بی‌احترامی می‌کند. رضا حقیقی زمانی که در فجر بود کوچک‌ترین حاشیه‌ای نداشت و بهترین بازی را برای ما انجام می‌داد اما از روزی که به پرسپولیس رفته کارهایی می‌کند که معلوم نیست چه شده او این همه تغییر کرده است. پیام صادقیان بازیکن بسیار خوبی است و باید اخلاقش را تغییر دهد چون یک بازیکن اگر نتواند خودش را کنترل کند هر چقدر هم از لحاظ فنی خوب باشد به جایی نمی‌رسد. هر مربی بتواند یک بازیکن را از هر لحاظ کنترل کند آن وقت می‌تواند مدعی شود که کار فنی را خوب بلد است.

 

* چرا حقیقی که در فجر بهترین بازیکن بود ولی در پرسپولیس نیمی از توانایی‌هایش را نمی‌تواند به نمایش بگذارد؟

- باید ببینی چه برخوردی با او می‌شود و از او چه می‌خواهند. البته ما در همه جا اصل را رها کرده‌ایم و به فرع چسبیده‌ایم. در فوتبال ما یک مربی چندین بار منشوری می‌شود و نیمی از محرومیتش را می‌بخشند و خیلی زود تیم می‌گیرد هیچ‌کس به آن نمی‌پردازد آن وقت می‌روند به یک لگد بازیکن می‌چسبند که چه کار کرده و... شما بروید ببینید چرا این اتفاقات در فوتبال افتاد و دنبال موضوع اصلی باشید نه فرعی.

 

* الان یک سری بازیکنان خارجی هم از این کارها می‌کنند و نمونه‌اش جاسم کرار است که برای چندمین بار حاشیه درست کرده.

- کرار که کلا بی‌نظم است و باید مهارش کنند. بعضی از بازیکنان فنی خوب هستند ولی اخلاقی مشکل دارند اگر نتوانی اخلاق آنها را کنترل کنی به درد نمی‌خورند.

 

* خود شما با بازیکنان عراقی کار کرده‌اید. واقعا بی‌نظم هستند؟

- من با ناصر شکرون کار کردم که او هم بی‌نظم بود ولی احمد کاظم در پاس واقعا از نظر اخلاقی خوب بود و هیچ موقع اذیت نمی‌کرد.

 

* خود درخشان مدعی شده که دستش خالی است و نمی‌تواند با بازیکنان پرحاشیه برخورد کند؟

- اتفاقا موقعی که دست مربی خالی است باید برخورد کند وگرنه یک مربی در یک پست چند تا بازیکن داشته باشد و یکی را کنار بگذارد. هنر نکرده است. اگر در یک تیم با یک بازیکن جدی برخورد کنی حساب کار دست بقیه می‌آید و دیگر نیازی نیست سایر نفرات را کنترل کنی. الان مشکل استقلال بحث مالی است و پرسپولیس حاشیه‌ای، که این دو مشکل برطرف شوند همه‌چیز درست می‌شود.

 

* پس فکر می‌کنید اصلا نباید با بازیکن حاشیه‌ساز مماشات کرد؟

- برای چه باید مماشات کنیم؟ بازیکن باید بازی کند هر موقع سرمربی گفت بنا نیست که بازیکن قهر کند و برای سرمربی تعیین تکلیف کند.

 

* آقای یاوری در مورد لیست اخیر تیم‌ملی نظری ندارید؟

- چون از لیست خبر ندارم نظری نمی‌دهم.

 

* در مورد دعوت نشدن رحمتی، خلعتبری و چند بازیکن دیگر چطور؟

- این نفرات قابل احترام هستند ولی چون مربیگری سلیقه‌ای است نمی‌شود انتقاد کرد، هر چند می‌شد همین بازیکنان را نیز به تیم‌ملی دعوت کنند.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها