کد خبر: ۲۷۰۸۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۶ آبان ۱۳۹۳
گزارشی از سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین به شهر قم:
سردار محمدرضا نقدی در نخستین برنامه از سفر به شهر مقدس قم ابتدا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) را زیارت کرد ، وی سپس با حضور در دفتر مراجع معظم تقلید گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج را ارائه کرد وی عیادتی نیز از آیت الله شهرستانی انجام داد.

به گزارش پایگاه 598، سردار محمدرضا نقدی در نخستین برنامه از سفر به شهر مقدس قم ابتدا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) را زیارت کرد ، وی سپس با حضور در دفتر مراجع معظم تقلید گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج را ارائه کرد وی عیادتی نیز از آیت الله شهرستانی انجام داد.

آیت‌الله علوی گرگانی: فعالیت‌های بسیج در اجرای امر به معروف اثربخش بوده است

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید به دنبال کارهایی برویم که نفعش برای جامعه بیشتر است، تصریح کرد: بسیج از جمله اقشاری است که در این عرصه موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج موفقیت در امور را در مقام عمل ثابت کرده است و به همه شعارهایی که داده توانسته به شکل صحیح جامه عمل بپوشاند، تاکید کرد: بسیج همانند خون که در رگ‌ها جریان دارد، در بین اقشار مختلف مردم جاری است و با حرکت و پویایی بسیج شاهد حرکت و پویایی جامعه خواهیم بود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در جامعه حیات دینی را شاهد باشیم باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: بهترین گروهی که می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی به شکل صحیح اجرا کند بسیجیان هستند.

وی با اشاره به اینکه باید در امر به معروف و نهی از منکر از قول لین بهره گرفت، تصریح کرد: جامعه‌ای که با امر به معروف و نهی از منکر زنده نگه داشته شود جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود.

آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید بدانند که زیر سایه ولایت فقیه این نظام به حرکت با صلابت خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: مردم وقتی که آماده شدند همیشه منتظر شنیدن فرمان ولی امر برای عمل به وظیفه هستند و این مهم در سایه امر به معروف محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مایه نفع مردم است، اضافه کرد: باید برای خدا تلاش کرده و مردم را نسبت به مسائل مختلف آگاه کرد و همه باید زیرسایه ولایت فقیه جمع شوند.

آیت الله نوری همدانی : با حضور میلیون ها بسیجی،‌ امنیت کشور ما در دنیا بی نظیر است

آیت ا… حسین نوری همدانی در دیدار با سردار نقدی،‌ رئیس سازمان بسیج مستضعفین،‌ پس از اجتماع گزارش عملکرد بسیج بیان کرد: خدمات سردار نقدی در جامعه بسیار بسیار چشمگیر بوده و الحمدالله زحمات بسیج برای مردم سرازیر است.

ایشان با اشاره به مجاهدت های بسیج اظهار داشت: بسیج انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و تشکیل بسیج نگاه عمیق امام راحل بود که موجب نگهداری ارزش های انقلاب گردید.

معظم له وظیفه بسیج را تقویت شاخص های انقلاب اسلامی دانسته و خاطر نشان کرد: مکتبی بودن ولایت فقیه اصلی ترین شاخص های انقلاب اسلامی است که بایستی در تقویت آن تلاش نمود.

این مرجع تقلید همچنین پشتیبانی از ضعفا را از دیگر شاخص های انقلاب اسلامی دانسته و عنوان نمود: انقلاب اسلامی پناهگاه مستضعفین عالم بوده و چشم امید همه ی مردمان عالم به ایران اسلامی است.

ایشان با اشاره به شاخصه ی استکبار ستیزی گفت: امروز استکبار ریشه ها و توطعه های گوناگونی دارد که تشکیل گروهک های تروریستی از جمله داعش در زمره همین نقشه ها بوده تا بتوانند در بین امت اختلاف ایجاد کنند.

آیت الله نور همدانی در همین خصوص ادامه داد: بحمداله با حضور میلیون ها بسیجی و انسان های پا در رکاب در آرامش بوده و امنیت کشور ما در دنیا بی نظیر است.

معظم له آمادگی های دفاعی را برای بسیج ضروری دانسته خوانده و تاکید نمود: بسیج باید در سال چندین نوبت مانورهای قدرت و رزمایش برگزار کند چرا که امروز دشمنان از بسیج احساس وحشت می کنند.

ایشان در پایان به بسیجی بودن خویش افتخار نموده و اظهار داشت: خدا را شاکریم که آیت ا… خامنه ای با درایت و تدبیر توانسته است نظام را هدایت نموده و روز به روز بر آمادگی علمی و پیشرفت های ایران اسلامی افزوده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی : بسیج یک حادثه مبارک در انقلاب اسلامی/دشمن از بسیج ۲۰ میلیونی در هراس است

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بسیج یک مسئله‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی پایه‌ ریزی شد و قبل از انقلاب خبری از آن نبود، زیرا ضرورت‌های تشکیل این حرکت وجود نداشت.

وی ایجاد بسیج را یک حادثه مبارک در انقلاب اسلامی دانست و افزود: برکات زیادی از بسیج دیده شده است و اگر بسیجیان نبودند بسیاری از مسائل در نظام اسلامی زمین می‌ماند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن از بسیج ۲۰ میلیونی در هراس است، مطرح کرد: اینکه بسیج از مسائل نظامی نیز فراتر رفته و به عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی،‌ تربیتی و اقتصادی ورود پیدا کرده است، جای شکر دارد.

وی به دستاوردهای اقتصادی و نظامی بسیج اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای بسیجی جوان، مخلص، آماده و با انگیزه‌ سرمایه انقلاب اسلامی هستند اما امروزه از ظرفیت‌های بسیج به صورت مناسبی استفاده نشده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه اگر برخی کشورها بخشی از سرمایه بسیج را دارا بودند، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دادند، عنوان کرد: یکی از مسائلی که نباید در این سازمان فراموش شود مسئله آموزش رزمی است که سبب افزایش اقتدار نظام اسلامی برای ایستادگی در برابر دشمن می‌شود.

وی تاکید کرد: دشمن با استفاده از شبهه‌افکنی‌های خود به نیروهای بسیجی حمله می‌کند و آموزش عقیدتی راهکاری است که دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام خواهد گذاشت.

این مرجع تقلید در ادامه از دیگر برنامه‌های بسیج یاد کرد و گفت: این نیروها باید برای اینکه بهانه‌ای دست دشمن ندهند در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: حضور جمعیت ۲۰ میلیونی در بسیج آسیب‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت، اما بخشی از این آسیب‌ها طبیعی است و اگر این آسیب‌ها از میزان طبیعی بیشتر شود باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: بسیجیان در مساجد نیز باید به خوبی حضور و فعالیت داشته و رابطه این افراد با هیئت امنا باید رابطه فرزند و پدری باشد.

آیت‌الله سبحانی : بسیج هویت داعش را برای مردم تشریح کند

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: فعالیت‌های بسیج باید در حاشیه ایران اسلامی گسترش پیدا کند تا بتوانیم با استفاده از مردم حواشی کشور دفاع مناسب‌تری از این مرز و بوم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: برخی از حواشی کشور با مردم شهرنشین اختلافات فکری دارند اما برای اتحاد و گسترش بسیج در این مناطق باید از نیروهای بومی استفاده کرد تا بتوانیم نقش بسیج را در کشور برای همگان تشریح کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مشترکات بسیاری در میان مردم مسلمان وجود دارد مطرح کرد: برای حفظ انسجام بیشتر بسیجیان باید با قرآن انس داشته باشند و هر بسیجی حداقل بخشی از قرآن را حفظ کند.

وی ادامه داد:‌ فرهنگ آدم‌کشی توسط داعش ترویج داده شده است و هویت این افراد باید برای مردم به واسطه بسیج تشریح شود تا بدانند این جریان هیچ ربطی به اسلام ندارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام در جنگ‌های خود ۸۰۰ نفر را به درک فرستادند‌ عنوان کرد: گروهک تروریستی داعش آلت دست افرادی مشخصی هستند و خود را به نام اسلام معرفی می‌کنند که این امر سبب شده اسلام‌سازی مردمی در غرب از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه بسیجیان باید برای مردم  بصیرت‌افزایی کنند‌ افزود: داعش راهکاری برای توقف حرکت اسلام‌طلبی در غرب بوده است.

نمیانده آیت الله سیستانی:رسانه‌های مطرح دنیا امروزه در دست استکبار است/مسئولان با نگاهی جهانی به دنبال تبلیغ مذهب شیعه باشند

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار با سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اسلام واقعی باید با استفاده از تبلیغات به مردم دنیا معرفی شود.

وی اضافه کرد: رسانه‌های مطرح دنیا امروزه در دست استکبار است و این موضوع به نفع اسلام نیست زیرا دشمن مطالب غیرواقعی را به دنیا انتقال می‌دهد.

نماینده آیت‌الله سیستانی با بیان اینکه قدرت ایران اسلامی به شیعه عزت بخشیده است، مطرح کرد: امروزه این قدرت در سطح جهانی به خوبی نمایان شده است در نتیجه باید از این قدرت حراست کرده و مردم دنیا را نسبت به توانایی‌های شیعه آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید شاکر دستاوردهای نظام اسلامی باشند، عنوان کرد: از افراط و تفریط در جامعه اسلامی باید پرهیز شود تا بتوانیم به اتحاد مورد نظر برسیم.

شهرستانی خاطرنشان کرد: سنی‌ها و شیعیان در عراق با یکدیگر مشکلی ندارند اما تکفیری‌ها مشکلات بسیاری ایجاد کرده‌اند.

وی از حکم فتوای آیت‌الله سیستانی یاد کرد و افزود: حکم وی برای تاکید بر مقابله سنی‌ها و شیعیان با گروهک تروریستی داعش و گروه‌های تکفیری بوده است.

شهرستانی به برخی از تهاجمات رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: رسانه استکبار دروغ می‌گوید به همین علت مسئولان نظام اسلامی باید با نگاهی جهانی به دنبال تبلیغ مذهب شیعه باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:۲۰ هزار ماهواره با فعالیت‌های فرهنگی بسیج از سوی خانواده‌ها‌‌ تحویل داده شد

سردار سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، شنبه شب در پایان سفر یک روزه خود به استان قم درگفت و گو با خبرنگاران، در رابطه با هدف سفر خود به این استان اظهار کرد: در آستانه هفته بسیج به محضر مراجع عظام تقلید شرفیاب شدیم تا علاوه بر ارائه گزارش از رهنمودها و دعاهای ایشان برخوردار شویم.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی بسیج خاطرنشان کرد: از جمله کارهای انجام شده در این زمینه روشنگری مردم نسبت به خطرهای رسانه های دشمن می باشد که علیه ارزش ها و امنیت اخلاقی خانواده ها انجام می شود و بسیجیان در این زمینه روشنگری را شروع کرده اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه گیرنده های ماهواره ای خود را تحویل داده اند، اظهار کرد: بسیاری از نصب و توزیع کننده های ماهواره از کار خود توبه کرده اند و اکنون خود آنها به روشنگری در این زمینه می پردازند.

نقدی با بیان اینکه این امر نشان می دهد که امر به معروف و نهی از منکر به شیوه صحیح می تواند موثر باشد، خاطرنشان کرد: افرادی که آلوده شده اند از دست رفته نیستند و با امر به معروف و نهی از منکر می توان آنها را به مسیر درست و الهی برگرداند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها