کد خبر: ۲۷۱۱۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: «آیا زمانی که من مدیرعامل استقلال بودم از کسر امتیاز حرف زدم و بدهی قبلی را به گردن این و آن انداختم؟»

به گزارش پایگاه 598، علی فتح الله زاده درباره اظهارنظر اخیر منصور قنبرزاده، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، درباره وضعیت مالکیت ساختمان های باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: «شاید قنبرزاده در خصوص مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اطلاعات کافی نداشته باشد اما سال گذشته و زمانی که من مدیرعامل باشگاه استقلال بودم مجمع فدراسیون فوتبال مصوب کرد مالکیت این دوساختمان به باشگاه های استقلال و پرسپولیس داده شود.»

 

وی در همین خصوص افزود: «زمانی که دادگان می خواست ساختمانی برای باشگاه استقلال بخرد، ساختمانی را در نظر گرفت که برای باشگاه استقلال کوچک بود و ما در آن زمان به وی این پیشنهاد را دادیم که ساختمان بزرگتری خریداری شود و ما مابه التفاوت آن را پرداخت می کنیم که اسناد مربوط به چکی که در این خصوص دادیم موجود است و عملا یک دنگ از این ساختمان به ما تعلق دارد.»

 

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: «حتی من قصد داشتم با فروش باشگاه استقلال و گرفتن بهای آن یک دانگ به کمپ ناصر حجازی برویم و این پول را نیز در آنجا هزینه کنیم. من حتی در این خصوص مصوبه رئیس سازمان تربیت بدنی وقت، سعید لو را گرفتم که متاسفانه عمر هردوی ما به این موضوع کفاف نداد.»

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به موقعیت استقلال و پرسپولیس در جدول رده بندی و متزلزل بودن جایگاه مربیان ، شاهد یک بازی در دربی خواهیم بود اظهار داشت: «دربی تفکرات خاص خود را برای مدیران دوباشگاه و کادرفنی دو تیم استقلال و پرسپولیس دارد در واقع آنها 4 روز قبل از دربی و 4 روز بعد از آن جو سنگینی را تحمل می کنند. این تحلیلی که در خصوص تبعات باخت هر یک از دو تیم دارید از یک بعد درست است اما از بعد دیگر به این موضوع توجه کنید که اگر هریک از این دو تیم ببرد مربیان آنها از بحران خارج می شود حتی اگر در لیگ قهرمان نشوند و در آسیا نیز نتایج خوبی نگیرند خاطره دربی تا مدت ها در اذهان می ماند.»

 

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص پیش بینی نتیجه این بازی و گل زنان احتمالی آن گفت: «استقلال از نظر مهره برتر از پرسپولیس است که این موضوع می تواند یک پوئن مثبت برای این تیم محسوب شود و در جدول لیگ نیز موقعیت بهتری دارد اما این موضوع ها خیلی نمی تواند ملاک باشد. سال 74 بود که استقلال نتایج ضعیف تری از پرسپولیس گرفته بود و شرایط مان چندان خوب نبود به همین دلیل من در دلم از تساوی هم خیلی راضی بودم. آن روز به دلیل ترافیک دیر به ورزشگاه رسیدم و به همین دلیل رادیو را روشن کردم که متوجه شدم 2 بر صفر از تیم حریف پیش افتادیم و در نهایت هم استقلال 3 بر 1 به پیروزی رسید. این موضوع را به این دلیل مطرح کردم که مبادا بازیکنان استقلال به دلیل برتری جایگاهی که در جدول لیگ دارند و همچنین برتری نفری که روی کاغذ دارند پرسپولیس را دست کم بگیرند و مغرور شوند چون استقلال و پرسپولیس همیشه تیم های خطرناکی هستند. در مجموع پیش بینی من این است که استقلال این بازی را دو بر یک می برد و آرش برهانی و محمد قاضی برای این تیم گل زنی خواهند کرد.»

 

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص اظهار نظر اخیر مهدی هاشمی نسب که از مردم خواسته بود به ورزشگاه نروند چون از دربی 79 نیز بخاری بلند نمی شود، گفت: «هاشمی نسب درست می گوید چون خودش یک بازیکن بخاردار بود یا با پیراهن پرسپولیس به ما گل می زد و یا با پیراهن استقلال به پرسپولیس و با این گل زنی های خود جو ورزشگاه را منقلب می کرد، او در واقع به تنهایی سرخآبی ها را بالا و پایین می کرد و به همین دلیل راست می گوید که دربی های حال حاضر بی بخار شده اند.»

 

وی تاکید کرد: «هواداران دو تیم هم از تساوی خسته شده اند به طوری که برخی از هواداران استقلال به من می گفتند ببازید مهم نیست فقط خدا دیگر مساوی نکنید.»

 

فتح الله زاده در خصوص بهترین خاطره اش از دربی های مختلف گفت: «بهترین خاطره من به زمانی بر می گردد که ستاره پرسپولیسی ها یعنی هاشمی نسب را به استقلال آوردم و او نیز مقابل تیم پیشین خود گل زنی کرد و بدترین خاطره من نیز به دربی بر می گردد که پرسپولیس 9 نفره شد و همانطور که فائقی تعریف کرد به ما گفتند که دیگر به پرسپولیس گل نزنید.»

 

وی در پاسخ به این پرسش که زمان شما کمتر اتفاق می افتاد که تمرین های تیم پیش درهای بسته انجام شود اما این روزها در اکثر مواقع درتمرینات تیم استقلال شاهد این موضوع هستیم، گفت: «شرایط نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است البته در اکثر تیم های مطرح دنیا نیز هر روز هواداران نمی توانند سر تمرین حاضر شوند به هر حال از نظر ما بهتر بود که هواداران همیشه کنار تیم باشند.»

 

مدیرعامل پیشین استقلال در خصوص اظهار نظر اخیر مظلومی که گفته بود، در دربی که استقلال 3 بر 2 باخت برخی از بازیکنان این تیم خیانت کرده بودند، گفت: «به هر حال برخی وقت ها به یک مربی چنین احساسی نیز دست می دهد اما این موضوع درست نیست و خیانتی نیز در کار نبوده است. مظلومی آنقدر مربی بزرگ و کاربلدی است که یک برند تاریخی را برای تیم استقلال از خود به جای گذاشت و آن هم عدد 4 است. در فوتبال نیز ما بارها شاهد بوده ایم که بدشانسی به یک تیم روی می آورد اگر 10 بار دیگر نیز آن توپ ها به زاید برسد تبدیل به گل نمی شود به هر حال آن روز ایمون زاید روی دور شانس بود و هر چه می زد درون دروازه می رفت.»

 

وی درباره اینکه پس از رفتنش از استقلال چه برخوردی از سوی مدیران باشگاه با او صورت گرفت تصریح کرد: «این از آن سوالاتی است که علاقه ندارم به آن پاسخ بدهم. حداقل در مقطع فعلی بهتر است در این باره سکوت کنم.»

 

فتح الله زاده درباره انتقاد مدیران باشگاه استقلال از مدیریت قبلی نسبت به عدم پرداخت بدهی بازیکنان خارجی سابق آبی ها گفت: «مگر من بدهی بازیکنان مدیران پیش از خود را نداده ام، مگر زمان من بازیکنان خارجی شکایت نمی کردند. آیا زمانی که من مدیرعامل استقلال بودم از کسر امتیاز حرف زدم و بدهی قبلی را به گردن این و آن انداختم؟ مگر من موقع رفتن نگفتم که حدود 40 میلیارد تومان بدهی داریم؟ مگر دوستان زمانی که مسئولیت استقلال قبول می کردند این مسائل را نمی دانستند. مگر بار مسئولیت باشگاه را با دانستن همه شرایط بر عهده نگرفتند؟ پس انتظارم از آنها این بود که کمی خویشتن دار باشند. من باز هم ناراحت نیستم چون اگر کاری کردم به خاطر هواداران بوده است.»

 

فتح الله زاده در پاسخ به این پرسش که آخرین بازی که با قلعه نویی تماس داشته کی بوده، اظهار داشت: «حدود 2 ماه پیش با قلعه نویی تماسی داشتیم. به هر حال او هم حق دارد و نتایجی که دلخواهش بوده نگرفته است و درگیر کارهایش است. برای قلعه نویی آرزوی موفقیت می کنم. شاید تنها جمله ای که بتوانم درباره قلعه نویی بگویم این است که بهتر است او بیش از آن که روی برخی اطرافیانش حساب باز کند روی خودش و توانایی های خودش حساب باز کند.»

کاپ

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها