أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۴۷۸۴
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۰۹ آذر ۱۳۹۳
مدیرعامل بانک سپه از ۸ محور مهم نشست عصر دیروز رئیس کل بانک‌مرکزی با مدیران بانک‌ها در محل این بانک خبر داد و گفت: رئیس کل در این نشست خواستار هماهنگی بانک‌ها برای متناسب سازی نرخ سود بانکی با تورم شد.
به گزارش پایگاه 598 ؛ سید کامل تقوی نژاد در گفت وگو با فارس، با اشاره به جلسه روز گذشته مدیران عامل بانک‌ها با رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در جلسه رئیس کل بانک مرکزی مطرح شد، نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات بود.

*همراهی بانک‌ها برای متناسب‌سازی نرخ سود با تورم

وی افزود: آقای سیف با اشاره به روند نزولی تورم بر لزوم هماهنگی و همکاری بانک‌ها با بانک مرکزی برای منطقی کردن نرخ سود و متناسب کردن آن با نرخ تورم تاکید کرد.

*ورود بانک‌ها به طرح‌های کم ریسک برای سرمایه‌گذاری

مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی توصیه کرد بانک‌ها در طرح‌هایی وارد شوند که از ریسک کمتری برخوردار است و متضمن سود باشد تا فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها با مخاطره مواجه نشود.

*نگرانی رئیس کل از نرخ شکنی در بازار پول

وی با اشاره به نگرانی رئیس کل بانک مرکزی از عدم رعایت نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار و توافق بانک‌ها در این زمینه، گفت: برخی بانک‌های بزرگ و یا موسسات نرخ‌های سود سپرده را رعایت نکردند و همین مساله موجب ایجاد مخاطراتی در شبکه بانکی شده است،آقای سیف تاکید جدی بر نظارت مدیران بانک‌ها بر اجرای درست توافق‌نامه بانک‌ها داشت و گفت مدیران بر حسن اجرای این توافق‌نامه نظارت کنند تا به روش‌های مختلف نرخ واقعی سود بانکی افزایش نیابد.

*نرخ کارمزد تراکنش‌های بانکی وسیله رقابت قرار ندهید

تقوی نژاد محوری دیگر صحبت رئیس کل بانک مرکزی را بحث کارمزدها عنوان کرد و افزود: وی تاکید کرد که بانک‌ها کارمزد تراکنش‌ها را به عنوان ابزار ایجاد رقابت تلقی نکنند و باید هزینه‌های ایجاد شده توسط مشتری پرداخت شود، بانک ها با رقابت ناسالم نباید زمینه ای را فراهم کنند که هزینه‌هایی با این شبکه بانکی افزایش یابد.

*بانک‌ها به موسسات غیرمجاز خدمات بانکی ارائه ندهند

وی ادامه داد: ساماندهی بازار غیر متشکل پولی موضوع دیگری بود که آقای سیف بر آن تاکید کرد و از بانک‌ها خواست به شرکت‌ها و موسسات غیر مجاز خدمات بانکی ارائه ندهند؛ بانک‌ها خود باید در این مسئله همکاری کنند تا زمینه فعالیت موسسات غیرمجاز از بین برود.

*تاکید سیف بر کنترل منابع و مصارف و عدم برداشت از منابع بانک مرکزی

مدیرعامل بانک سپه بحث دیگر رئیس کل بانک مرکزی را کنترل منابع و مصارف بانک‌ها عنوان کرد و گفت: آقای سیف با اشاره به اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی این مسئله را گوشزد کرد که ادامه این روند نتایج و دستاوردهای دولت در زمینه کنترل تورم مخدوش خواهد شد.

تقوی نژاد اضافه کرد: مدیریت منابع و مصارف توسط بانک‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بانک‌ها نیازی به برداشت از منابع بانک مرکزی پیدا نکنند؛ تسهیلات پرداختی باید متناسب با میزان منابع بانک باشد.

*تامین سرمایه در گردش تولید

وی گفت: رئیس کل بانک مرکزی اولویت تسهیلات پرداختی را سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی عنوان کرد و از بانک ها خواست به بخش‌هایی که تولیدی هستند تسهیلات پرداخت کنند.

*قدردانی رئیس کل از اقدامات بانک‌ها برای وصول مطالبات معوق

به گفته وی، مطالبات معوق بانک‌ها موضوع دیگری بود که رئیس شورای پول و اعتبار به آن اشاره کرد و از روندی که در سیستم بانکی برای وصول مطالبات معوق انجام گرفته و در حال انجام است تشکر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها