کد خبر: ۲۷۸۶۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۵ آذر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانك ورزش - محمد آقايي‌فرد پس از مشخص شدن قرعه نمایندگان کشورمان با حریفان قطعی پرسپولیس آشنا شدیم. در این مطلب قصد داریم به بنیادکار ازبکستان بپردازیم. تیمی که می‌­تواند با برتری برابر الجزیره به عنوان حریف پرسپولیس شناخته شود.

تیم فوتبال بنیادکار در سال 2005 با نام کرووچی (Kuruvchi) توسط آلیمو خوندامیروویچ (Alimov Bedil Khondamirovich) در تاشکند تاسیس شد و با سرمربی گری مازور اومارهوجاو به لیگ دسته یک ازبکستان صعود کرد. خوندامیروویچ قائم مقام مدیرعامل بانک کانسیل ازبکستان است. در سال 2007 نام این تیم به بنیادکار تغییر یافت. بنیادکار در لغت به معنی "خالق" است. از این سال به بعد این تیم تلاش کرد تا نام خود را در سطح دنیا مطرح کند بنابراین ابتدا به ساموئل اتوئو مهاجم وقت بارسلون پیشنهاد همکاری داد و در نهایت در سال 2008  ریوالدو و خوزه لوییس ویلانووا و در سال 2010 فلیپ اسکولاری را به خدمت گرفت این درحالیست که رائول در سال 2011 اعلام کرد پیشنهاد بنیادکار را رد کرده است. مصاف ریوالدوی وطنی و ریوالدوی برزیلی یکی از جذاب ترین دوئل­ های تاریخ باشگاهی کشور است. پس از شکست سنگین پرسپولیس در مصاف با بنیادکار علی کریمی اعلام کرد که دیگر علاقه­ ای ندارد با ریوالدو مقایسه شود.

استادیوم اختصاصی این تیم "بنیادکار" نام داشته و 34000 نفر ظرفیت دارد. بنیادکار سابقه سه بار قهرمانی در لیگ ازبکستان را در کارنامه دارد. این تیم هم اکنون با 51 امتیاز از 26 بازی و با 3 امتیاز کمتر از نسف­ قارسی در رده چهارم لیگ ازبکستان قرار گرفته است.

کادرفنی:

سرمربی این تیم سرگی لوشان (Sergey Ivanovich Lushan) است. مرد 41 ساله صرب-ازبک است که تجربه بازی در 10 تیم مختلف لیگ روسیه و ازبکستان را در کارنامه دارد. او در سال 2008 آخرین بازی خود را برای بنیادکار انجام داد و کفش­هایش را آویخت. وی در سال 2010 جانشین میرجلال کاسیموف (Mirjalol Kasimov) شد و از همان سال سرمربی این تیم است.

بازیکنان:

دروازه ­بان:

45- اکبر تورو (Akbar Turaev): گلر نخست بنیادکار 25 ساله و 190 سانتیمتر بوده و محصول آکادمی این باشگاه است. وی در 16 بازی این فصل تیمش 16 گل دریافت کرده و هفت کلین­شیت ثبت کرده است. وی احتمالا گل دقیقه 90 محمدرضا خلعتبری را در مسابقات مقدماتی جام­ جهانی برزیل فراموش نخواهد کرد گلی که در نهایت منجر به صعود کشورمان به این رقابت­ها و حذف ازبکستان گردید.

1- پاول بوگالو (Pavel Bugalo): بازیکن 40 ساله و یک متر و 85 سانتیمتری که تا سال 2007 گلر ثابت تیم­ ملی این کشور هم بود. وی دوران حرفه­ ای خود را در سال 1991 با چیرچیک آغاز کرد و در این فصل از رقابت­ها از لوکوموتیو به بنیادکار پیوست. وی در 9 بازی این فصل تیمش در لیگ به میدان رفته و هفت گل را دریافت کرده است.

مدافعان:

6- انور غفورف (Anvar Gafurov): راست­ پای یک متر و 80 سانتیمتری بنیادکار 32 ساله است و تجربه بازی در پاختاکور و لوکوموتیو را نیز در کارنامه خود دارد. انور ثابت­ ترین مدافع بنیادکار است و در 23 بازی اخیر تیمش به میدان رفته که حاصل آن یک کارت زرد و 17 گل خورده است. وی در بازی سال 2009 ازبکستان برابر تیم ملی کشورمان مدافع ثابت تیمش بود همان بازی که با اخراج اخمدوف و مجتبی زارعی در نهایت با نتیجه صفر صفر پایان یافت.

4- هیرولا کریموف (Hayrulla Karimov): ملی­ پوش 36 ساله و 183 سانتیمتری این تیم از سال 2008 در بنیادکار عضویت دارد که البته در سال 2010 یک فصل را در نسف­ قارسی به صورت قرضی بازی کرد. نکته جالب درباره این بازیکن خشن آنکه وی از سال 2010 تاکنون 38 کارت زرد و 3 کارت قرمز دریافت کرده است. حاصل حضور این بازیکن در 18 بازی اخیر تیمش 5 کارت زرد، یک کارت قرمز و 17 گل خورده است.

نکته جالب آنکه وی به همراه انور غفورف در سال 2010 در ترکیب ثابت بنیادکار برابر ذوب­ آهن به میدان رفتند و در مجموع دوبازی رفت و برگشت 4 گل دریافت کردند.

48- اکرمجون کومیلوف (Akramjon Komilov): یکی از معدود جوان­ های بنیادکار 18 ساله و 175 سانتیمتر است. کومیلوف در 9 بازی مجموعا 443 دقیقه به میدان رفته است که حاصل آن یک گل بوده است. نکته جالب آنکه وی عضو تیم زیر 17 ساله­ های ازبکستان هم بوده و از تیم امیدهای بنیادکار به تیم بزرگسالان اضافه شده است.

13- ایوان میشیلوویچ (Ivan Milošević): مدافع صرب بنیادکار 30 ساله و 189 سانتیمتر است. وی 5 سال عضو تیم کارپتی اوکراین بود و پس از آن به نابرداک صربستان منتقل شد و در نهایت در سال 2014 به بنیادکار پیوست. حاصل 1066 دقیقه حضور وی در این تیم 3 کارت زرد، 2 گل زده و 10 گل خورده است.

هافبک­ها:

نکته عجیب درباره بنیادکار آنکه در مجموع 26 بازی 13 بازیکن مختلف در این پست به میدان رفته­ اند. پنج بازیکن این تیم بیشترین حضور را در این دیدارها داشته اند.

33- اولگ زوتیو (Oleg Zoteev): هافبک 25 ساله 178 سانتیمتری این تیم سابقه حضور در اولمالیق را نیز در کارنامه دارد و در سال 2013 به بنیادکار پیوسته است. حاصل 1648 دقیقه حضور این بازیکن در 23 بازی سه گل و شش کارت زرد است.

9- ساتو مینوری (Sato Minori): هافبک 23 ساله 169 سانتیمتری بنیادکار ژاپنی است. نکته جالب آنکه وی با 23 سال سن در 8 تیم مختلف در لیگ­های امریکا، بلاروس، لتونی و مکزیک را دارد. وی 8 بازی برای تیم ملی زیر 20 ساله­های ژاپن در کارنامه دارد. حاصل 16 بازی او برای این تیم یک گل و 3 کارت زرد است.

21- سردار رشیدف (Sardor Rashidov): بازیکن 23 ساله و یک متر و 84 سانتیمتری بنیادکار تجربه بازی در سوگدیانای ازبکستان را نیز دارد. هافبک گلزن بنیادکار در 21 بازی 10 گل به ثمر رسانده است. وی با گلزنی در 31 اکتبر 2013 برابر ویتنام سبب صعود ازبکستان به جام ملت­ های آسیا گردید.

20- سمیر بکریچ (Samir Bekrić): بازیکن نام آشنای بنیادکار 30 ساله بوده و 182 سانتیمتر بلندی قامت اوست. وی در 12 بازی این فصل برای تیمش یک گل به ثمر رسانده است. نکته جالب آنکه این بازیکن تجربه بازی در مس کرمان را نیز دارد و سال گذشته از فجرسپاسی به بنیادکار منتقل شده است. حاصل 26 بازی وی در لیگ کشورمان 3 گل است که مهمترین آن­ها سبب پیروزی فجرسپاسی برابر ملوان گردید.

8- ژابلو ابراهیموف (Javlon Ibrokhimov): بازیکن 24 ساله 175سانتیمتری بنیادکار تجربه بازی در نسف­ قارسی و لوکوموتیو را نیز در کارنامه دارد. حاصل 16 بازی وی برای بنیادکار یک گل و 3 کارت زرد است. وی اخیرا مجددا به تیم­ ملی بازگشت و به همراه این تیم با 3 گل از قطر شکست خورد. باید دید در صورت پیروزی این تیم در پلی آف آیا آنها می توانند در مصاف با لخویا جبران مافات کنند یا خیر.

مهاجمان:

11- الکساندر پیشو (Oleksandr Pishchur): مهاجم 34 ساله 196 سانتیمتری بنیادکار اوکراینی است و تجربه بازی در لیگ اوکراین و اسلواکی را نیز در کارنامه دارد. حاصل 19 بازی وی برای تیمش 6 گل، یک پاس گل و یک کارت قرمز است.

29- انور بردیف (Anvar Berdiyev): مهاجم 36 ساله و 178 سانتیمتری این تیم از سال 1995 تجربه بازی در لیگ ازبکستان را در کارنامه دارد. وی در 11 بازی این فصل تیمش به میدان رفته یک گل هم به ثمر رسانده است. این بازیکن در 6 بازی ملی 3 گل به ثمر رسانده است.

باید دید مجموع این بازیکنان پا به سن گذاشته می­ توانند با برتری برابر الجزیره به مصاف نماینده کشورمان برود یا خیر؟ این درحالیست که به نظر می­رسد مدافعان کُند این تیم نتوانند حداقل در برابر میرکو ووچینیچ مقاومت کنند.

شما مخاطبان گرامی بانک ورزش می­ توانید لینک­ های مربوط به آشنایی با سایر حریفان پرسپولیس و آنالیز فنی این تیم ها را در خبرهای مرتبط مشاهده کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها