کد خبر: ۲۸۰۲۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۰۳ دی ۱۳۹۳
فرمانده ناجا از توقف بعضی از ماموریت های پلیس به دلیل کمبود بودجه خبر داد.
سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه حضور در مرکز فرماندهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث مبارزه با جرایم طبیعتا قادر به صفر کردن جرایم نیستیم و نه در ایران بلکه در هیچ جای دیگری نیز نمی‌توان چنین ادعایی را داشت. تلاش ما این است که وضع موجود را حفظ کنیم و در این خصوص بهبود نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های ضربتی طبیعتا در مواردی بهبود نیز ایجاد می‌شود، گفت: البته استمرار این وضعیت ممکن است شدنی نباشد بنابراین باید تلاشمان این باشد که جرایم را کاهش دهیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه احساس امنیت، قدرت پاسخگویی و آرامش و امنیت در پایتخت رو به بهبود است گفت:‌ البته ما قانع نیستیم و پایتخت با چالش‌های زیادی روبروست.

فرمانده ناجا رشد جمعیت پیرامون تهران را یکی از این چالش‌ها برشمرد و گفت: رشد جمعیت در استان‌هایی نظیر البرز و شرق و غرب استان تهران با ضریب بالایی ادامه دارد به طوری که بین 5 تا 10 درصد رشد سالانه جمعیت در این مناطق وجود دارد که اغلب این افراد سرریز جمعیت‌شان به پایتخت است و عمدتا برای اشتغال به تهران می‌آیند.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر به خاطر محدودیت بودجه، برخی از ماموریت‌های پلیس نیز متوقف شد افزود: البته تلاش کردیم قدرت پاسخگویی ما کاهش پیدا نکند.

فرمانده ناجا با اشاره به مشکلاتی که طی چند سال گذشته در پی نوسانات اقتصادی در کشور به وجود آمد اظهار کرد: در سال 93 پس از یکی دو سالی که با نوسانات اقتصادی، مشکلاتی در حوزه سرقت به وجود آمده بود این جرم را نیز در کشور و پایتخت کنترل کردیم.

سرقت و مواد مخدر دو جرم عمده در پایتخت
فرمانده نیروی انتظامی سرقت و جرایم مرتبط با مواد مخدر اعم از معتادان خرد، آشپزخانه‌های تولید شیشه، معتادان ولگرد و نظایر آن را دو جرم عمده در پایتخت برشمرد و گفت: سرقت و اعتیاد ارتباط زیادی با یکدیگر دارند و اگر مشکلات نگهداری معتادان حل شود بسیاری از مشکلات ناشی از آن نیز حل شده و سرقت نیز کاهش پیدا خواهد کرد با این وجود در حال حاضر شاهد کاهش سه درصدی سرقت در 9 ماهه امسال هستیم.

احمدی مقدم درباره کانون‌های جرم خیز و احتمال سکونت فرماندهان پلیس در این محلات به منظور مدیریت بهتر خاطر نشان کرد: محل زندگی افراد یک امر اختیاری است و در اختیار ما نیست که بگوییم هر کس کجا زندگی کند. مهم این است که حضور انتظامی در این مناطق بیشتر باشد و باید به ریشه‌ها توجه کنیم.

به گفته وی کانون‌های جرم خیز بر اثر فعل مهاجرت و ... پدید آمده است.

حل مشکل مردم و هنرمندان در کنسرت ها
احمدی مقدم در پاسخ به سوالیدرباره وضعیت صدور مجوز به کنسرت‌ها و همکاری پلیس با وزارت ارشادگفت: در مورد کنسرت‌ها وزیر ارشاد دو نامه برای من نوشت که در آن به نامه‌ای استناد کرده بود که در یکی از شهرستان‌های استان تهران گفته شده بود که این افراد حق کنسرت ندارند. وزیر در این نامه پرسیده بود که اگر این افراد کنسرت نگذارند پس چه کسانی باید کنسرت بگذارند که من نیز بررسی کردم و گفتیم ببینیم آیا رده‌ها در سطح شهرستان‌ها چنین اختیاری دارند یا خیر؟

احمدی مقدم با بیان اینکه در نهایت مقرر شد نمایندگانی از پلیس اماکن، امنیت، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مسئول بنشینند و جلسه‌ای بگذارند اظهار کرد: قرار شد تا در این جلسه تمهیدات و تسهیلاتی که باید در خصوص کنسرت‌ها اندیشیده شود مشخص شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه یک عده برای درآمد اقتصادی کنسرت برگزار کرده و موجب ایجاد ترافیک و یکسری مسائل امنیتی می‌شوند گفت: ماموران و واحدهای انتظامی نیز با توجه به اینکه در ساعات خارج از ماموریتشان باید حضور داشته باشند درخواست مبالغی را داشتند که به طور کلی در حال حاضر مشغول تدوین یک ابلاغیه در این خصوص هستیم تا با مشارکت دستگاه‌های مسئول این مشکل نیز مرتفع شود.

فرمانده ناجا درباره اینکه تا زمان تدوین این ابلاغیه وضعیت کنسرت‌ها به چه شکل خواهد بود؟  گفت: در حال حاضر این روند به روال گذشته ادامه دارد اما برای التزام بخشی به این حوزه مشغول هستیم و انشالله هنرمندان و مردم دچار مشکل نشوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها