کد خبر: ۲۸۰۷۱۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۴ دی ۱۳۹۳
آگاهي- ناقوس مرگ و ناله مصدومان روز گذشته دوباره در جاده بجنورد به جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ در پي واژگوني يک دستگاه اتوبوس به صدا در آمد که اين حادثه، يک کشته و 9 مجروح برجا گذاشت.
به گزارش598،به نقل از خراسان، ساعت 4 و 45 دقيقه صبح چهارشنبه، يک دستگاه اتوبوس مسير مشهد به علي آباد کتول پس از عبور از گردنه امين ا... بجنورد و قبل از روستاي مملجه واژگون شد.

 

در پي اين سانحه، يک نفر از 40 سرنشين اتوبوس در صحنه فوت کرد و 9 نفر نيز روانه بيمارستان شدند. بنا بر اعلام کارشناسان پليس راه، راننده اتوبوس به دليل بي احتياطي و ناتواني در کنترل وسيله نقليه به خاطر تخطي از سرعت مطمئنه، مقصر اصلي اين سانحه بوده است.

 

اين اتوبوس در مسير زاهدان به سراوان مشغول فعاليت بوده و براي نخستين بار در مسير بجنورد به جنگل گلستان قصد تردد داشته است. پس از حضور خبرنگار ما در جمع برخي از مصدومان اين سانحه در بخش اورژانس بيمارستان امام علي(ع) بجنورد يکي از حادثه ديدگان گفت: ساعت 12 شب قبل از حادثه، پس از کرايه يک دستگاه اتوبوس از مشهد قصد داشتيم به علي آباد کتول بازگرديم که ساعت 5 صبح اين اتفاق افتاد.

 

«سوخت سري» در حالي که به همراه 2 نفر ديگر، يکي از مصدومان را براي رفتن به اتاق عمل آماده مي کرد، درباره زمان حادثه گفت: راننده سرعت بالايي داشت و اتوبوس پس از لرزشي کوتاه واژگون شد، اما شانس آورديم که در نقطه اي که جاده پرتگاه نداشت اتفاق افتاد. به گفته وي، بيشتر حادثه ديدگان و مرد حدود 27 ساله اي که در اين سانحه فوت کرد در قسمت جلوي اتوبوس نشسته بودند.

 

يکي ديگر از حادثه ديدگان که به شدت از راننده گلايه مند بود، مدعي شد: راننده حتي در پليس راه توقف نکرد تا ساعت بزند و هنگام وقوع حادثه، سرعت بالايي داشت. وي درباره چگونگي امداد رساني نيز با اظهار رضايت از نحوه امدادرساني گفت: در مجموع از لحظه تصادف تا زمان انتقال مصدومان به بيمارستان، حدود يک ساعت طول کشيد.

 

بنا به گفته اين افراد، علاوه بر فردي که در حال آماده کردن وي براي بردن به اتاق عمل بودند، 2 نفر ديگر از مجروحان نيز که حال بدي داشتند براي جراحي به اتاق عمل برده شدند. رئيس پليس راه خراسان شمالي درباره ادعاي يکي از افراد حادثه ديده مبني بر توقف نکردن راننده اتوبوس هنگام عبور از پليس راه بجنورد، اظهار داشت: با توجه به اين که اين راننده براي نخستين بار از اين جاده عبور مي کرده است، هنگام نزديک شدن به بجنورد از کمربندي شمالي استفاده مي کند و چون پليس راه بجنورد قبل از خروجي کمربندي قرار دارد به همين دليل راننده نمي دانسته است که قبل از خروجي کمربندي، پليس راهي وجود دارد.

 

سرهنگ «حسين زاده» درباره اين که آيا سرعت راننده خيلي بالا بوده است نيز عنوان کرد: راننده اتوبوس با توجه به شرايط جاده و مه گرفتگي آن، سرعت مطمئنه را رعايت نکرده است، اما چون در هنگام حادثه از جاده آسفالته وارد جاده خاکي شده است مسافران به دليل لرزش اتوبوس تصور کرده اند که اتوبوس سرعت بالا و غير معمولي داشته است. وي خاطرنشان کرد: اتوبوس در پليس راه شيروان توقف داشته است.

 

چهارشنبه 5 هفته پيش نيز در جاده بجنورد به جنگل گلستان يک اتوبوس با کاميون برخورد کرد و يک اتوبوس و يک ميني بوس نيز واژگون شدند که در پي آن 11 نفر کشته و 62 نفر مجروح شدند. بنا بر آمار اعلام شده از سوي مسئولان مربوط حدود 60 درصد از قربانيان حوادث جاده اي خراسان شمالي در سال جاري مربوط به جاده بجنورد به جنگل گلستان بوده است. هفته گذشته، جلسه اي در وزارت راه و شهرسازي در ارتباط با اعتبارات پروژه 4 بانده کردن جاده مرگ برگزار شد که پس از آن، مدير کل راه و شهرسازي خراسان شمالي اعلام کرد 40 کيلومتر از اين محور تا مرداد سال آينده به بهره برداري مي رسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها