کد خبر: ۲۸۱۱۵۵
زمان انتشار: ۲۲:۰۷     ۰۶ دی ۱۳۹۳
امروز شنبه ششم دی جوی رو به افول بر معاملات بسیاری از بخش ها حاکم بود و همین امر نیز شاخص ها در بورس و فرابورس در مسیر نزولی قرار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ در این میان جمع آوری برخی از صف های فروش به ویژه در نماد "فارس" عرصه را بر تعدادی از شاخص های بورسی بیش از پیش تنگ کرد و این نماگرها را با افتی ملموسی مواجه ساخت. فشار نمادهای منفی خودروسازی، مالی، فلزی و معدنی نیز بر شاخص ها در این روز ملموس بود.

روز جاری شاخص کل بورس با افتی 448 واحدی به 69705واحد رسید. دو نماد "کطبس" و "ختوقا" بیشترین افزایش قیمت و "فارس" و "سخزر " نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "کچاد" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

با شروع معاملات روز جاری شاهد تسلط جوی رو به افول بر بسیاری از صنایع بودیم امری که بار دیگر شاخص کل بورس را در مسیر نزولی قرار داد. در این میان نمادهای خودرویی و مالی بیشترین تاثیر را در افول این نماگر داشتند. از جمله نمادهای منفی تاثیرگذار بر شاخص در این برهه می توان به "کگل"، "خگستر"، "تایرا"، "خودرو"، "خپارس"، ""وساپا"، "خساپا"، "وساخت"، "خزامیا"، "وپست" و "ورنا" اشاره کرد. در ادامه کار تاثیر گذاری منفی نمادهای خودرویی باز هم افزایش یافت و برخی دیگر از نمادهای مالی مانند "وبملت " و "وخارزم" نیز عرصه را بر شاخص تنگ تر کردند.

"سفارس" نیز در این برهه تاثیرگذاری منفی نسبتا ملموسی بر شاخص داشت. بدین ترتیب این نماگر تا آستانه از دست دادن کانال 70 هزار واحدی پیش رفت و در اواخر ساعت دوم معاملات نیز سرانجام نیز از این سطح پایین تر آمد. در ادامه کار شاخص با شیبی منفی اما آرام به حرکت خود ادامه داد اما جمع آوری بخش اعظمی از صف فروش "فارس" این نماگر را با افت مقطعی ملموسی مواجه ساخت. پس از این برهه نیز ثبات نسبی بر سیر حرکتی شاخص پدید آمد و در نهایت نیز این نماگر با افتی بیش از 0،6 درصد به معاملات روزانه پایان داد.

امروز مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. فطانت در مقام رئیس جدید سازمان در این مراسم با اشاره به کاهش 40 درصدی ارزش معاملات و همچنین 20 درصدی کاهش شاخص کل از دی ماه سال گذشته تا کنون اشاره داشت باید به دلیل این نوسانات دقت شود به طوریکه پیش بینی سود شرکتها 18 درصد رشد داشته و نسبتP/Eنیز از 7،2 مرتبه با کاهشی 33 درصدی به 5،3 مرتبه رسیده است که این به معنای رسیدن قیمت سهام به کف قیمتی است. وی همچنین با اشاره به سطح کلان اقتصاد و موضوع تامین مالی بنگاه ها اعلام کرد توازن باید به گونه ای رقم بخورد که بازار سرمایه در کنار بانکها به صورت متعادل نگاه شود و اقتصاد بازار محور نیز شکل بگیرد که این امر لازمه رشد و توسعه اقتصاد است. فطانت اضافه کرد امیدواریم با طراحی ابزارهای جدید کمتر شاهد نوسان بر بازار سرمایه باشیم.

همچنین وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم معارفه رئیس سازمان بورس در گفتگو با فارس پیرامون نوسانات اخیر نرخ ارز اعلام کرد در شرایط فعلی نگران افزایش قابل ملاحظه نرخ ارز نیستیم. طیب نیا افزود ممکن است نوسانات محدودی مانند سایر بازارها رخ دهد اما به نظر می‌رسد بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مردم بازار سرمایه باشد چرا که قیمت سهام در حداقل ممکن قرار دارد و همه کارشناسان معتقدند همه سهام‌ها در کف قیمتی وجود دارد و برخی از محدودیت‌ها و مشکلات در دولت رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود و روزهای خوبی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنیم .

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. هم اکنون هر گرم طلا به قیمت 101 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3540 تومان در حال معامله است.

  روز شنبه جو رو به افولی و یا مبهمی بر تعداد ملموسی از بخش ها از گروه ها حاکم بود. در گروه معدنی 3 نماد مثبت بوده اند.در این گروه باز هم "کگل" صف فروش دارد و "کبافق" صف خرید را به خود می بیند. در گروه محصولات شیمیایی 12 نماد رشد کرده اند. در این بخش صف فروش ملموسی در نماد "فارس" دیده می شود. در بخش فلزات اساسی 7 نماد در درصدهای منفی به کار خود پایان داده اند. در این گروه "فنوال" صف خرید را به خود می بینند و "فخاس" صف فروش دارد. در بخش مخابرات "اخابر" در آخرین معاملات وارد درصدهای مثبت شده اند. در بخش فنی مهندسی در دو نماد در معاملات پایانی مثبت شده اند.

در بخش خودرویی 8 نماد رشد کرده اند. در این بخش "ختوقا" صف خرید دارد. در بخش شرکت های چند رشته ای صنعتی 2 نماد در معاملات پایانی مثبت بوده اند. در بخش بانکی "وپست" رشد کرده و 5 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات وارد درصدهای مثبت شده اند.در این گروه صف خرید و فروش خاصی دیده نمی شود.در گروه سرمایه گذاری 3 نماد مثبت بوده اند. در این بخش صف فروش محدودی در نما "وبهمن" به چشم می خورد. در بخش فرآورده های نفتی همه نمادها افت کرده و "شنفت" صف فروش جزئی را پیش روی خود می بیند.

در گروه دارویی 11 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این بخش صف های خرید و فروش جزئی در برخی نمادها دیده می شود. در گروه غذایی 5 نماد رشد کرده اند. در این گروه "غبهنوش" صف فروش سبکی دارد. در میان قندی ها 3 نماد رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک "پلاسک" رشد کرده و دو نماد نیز در آخرین معاملات نماد مثبت شده اند. در گروه ساختمانی 9 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند.

 در این گروه ملموس ترین صف فروش در نماد "ثاباد" دیده می شود و برخی نمادها مانند "ثتران" صف خرید دارند. در این میان در گروه سیمانی 2 نماد مثبت بوده اند. در این بخش صف فروش در برخی نمادها مانند "ساروم" دیده می شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 470 میلیون سهم و حق تقدم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد "ومعادن2" و "خپارس" بوده است.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 150 میلیون سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "ودیح " و "پترول" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها