کد خبر: ۲۸۲۰۶۸
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۰۹ دی ۱۳۹۳
همزمان با پایان موفقیت آمیز رزمایش محمد رسول الله (ص)

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رییس جمهور فردا در آخرین روز از رزمایش محمد رسول الله (ص) از رژه دریایی یگان های شناور سان می بیند.

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» که عصر سه شنبه در شبکه خبر سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: رژه وسیع دریایی یگان های شناور در دریای عمان و نمایش باشکوه قدرت دریایی فردا چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ناوشکن جمهوری اسلامی جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر که در قالب ناوگروه سی و دوم در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند مشغول انجام مأموریت بودند به آب های کشورمان بازگشتند تا در رژه فردا شرکت کنند.

ناوگروه مزبور 11 آبان ماه و همزمان با عاشورا به ماموریت مزبور اعزام شد.

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان رزمایش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دی ماه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 کلیومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و پایین تر از خلیج عدن در حال برگزاری است و تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

سیاری ششمین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) را روز پرتحرک و جوش و خروشی برای جوانانی که در ناوچه ها،هواناوها، توپخانه ها،بالگردها و غیره حضور داشتند، توصیف کرد و گفت: امروز این جوانان توانستند با یک تاکتیک هماهنگ و آموزش در سطح بالا، عملیاتی اجرا و حجم آتش زیادی در منطقه برپا کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این حجم زیاد آتش این احساس دست می داد که هر کسی قصد تعرض به کشور را داشته باشد با جهنمی از آتش روبرو و از تصمیم خود منصرف می شود.

سیاری با بیان اینکه این رزمایش دو پیام یکی برای دوست و یکی برای دشمن دارد، گفت: به کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی می دهیم و به آنها می گوییم که ارتقای توان رزمی ایران در دریا برای دفاع از کشور است و قصد تعرض به هیچ یک از کشورهای همسایه را نداریم.

وی خطاب به دشمنان ادامه داد: دشمن اگر می خواهد هر گونه تهدیدی علیه ایران متصور شود، باید بداند که توان رزمی ایران در سطحی قرار گرفته که جهنمی از آتش را می تواند در سطح دریا، ساحل، زیر دریا و ناوها ایجاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها