کد خبر: ۲۸۲۶۹۱
زمان انتشار: ۲۲:۵۰     ۱۱ دی ۱۳۹۳
قائم مقام وزارت نیرو با بیان اینکه در دوره جدید تمرکز بر کارهای غیرسازه ای می باشد، گفت: بهره وری از مهمترین اولویت های وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا ؛ ستار محمودی روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی های بهره برداری درصنعت آب و فاضلاب کشور که در کانون پرورش فکری کودکان برگزار می شد افزود: در دوره جدید هدف دیگر ساختن نیست بلکه توجه به مشترکین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطحی نیستیم که بر روی ساخت تمرکز کنیم بلکه باید بتوانیم از بهره برداری مناسب از تجهیزات فعلی بیشترین دستاورد و بازده را به عمل آورد.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: سیاست گذاری ها عمدتا در ساخت انجام می شود، ولی در بهره برداری همواره کم می آوریم و متاسفانه براساس ضوابط بودجه ای مسائل بهره برداری از محل درآمدهای خود تامین می شود.

ستارمحمودی تصریح کرد: وقتی قیمت آب با یک سوم در اختیار مشترکین قرار می گیرد دیگر نمی توان از این بخش توقع داشت که خود را مدیریت کند و به همین خاطر بسیاری ازشرکت های آب و فاضلاب وضعیت مناسبی از نظر بودجه ای ندارند.

وی آموزش تخصصی استفاده از ابزارهای غیرسازه ای، تله متری، تجهیز آزمایشگاه ها، تعمیرات، ارتقای مهارت، ارزیابی و نظارت، توسعه کمی و کیفی خدمات و اطلاع رسانی از محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: اصلاح ساختار آبفا به ساختار کارفرمایی، خارج کردن مجموعه نقش آفرینان در این بخش از شهروند درجه دو به درجه یک، استفاده از فناوری های نوین و تنوع در شیوه های بهره برداری باید از مهمترین محورهای مورد نظر در این بخش قرار گیرد.

قائم مقام وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در 11 دی ماه 1354 گفت: پس از چالش های مکرر در اجرایی شدن این شرکت ها نهایتا قانون تشکیل شرکت های مهندسی آب و فاضلاب در سال 11 دی سال 1369 به تصویب رسید و به مرحله اجرا گذاشته شد.

  محمودی مهمترین محورها در تشکیل شرکت های مهندسی آب و فاضلاب کشور را آموزش، توسعه سیستم ها و روش ها و ظرفیت سازی ستادی و استانی برشمرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از شرکت های برگزیده تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است دومین نمایشگاه و جشنواره توانمندی های شرکت های آب و فاضلاب کشور از هشتم دی ماه به مدت چهار روز تا 11 دی ماه برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها