کد خبر: ۲۸۳۶۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۵ دی ۱۳۹۳
رویانیان،
مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: «رحیمی می‌توانست دایی را تعویض کند و بماند اما یک چیزهایی می‌دانست که در باشگاه چه خبر است و حاضر شد برکنار شود، اما دایی را کنار نگذارد.»

به گزارش پایگاه 598، محمد رویانیان این روزها بار دیگر اسمش بر سر زبان‌ها افتاده و آن هم برمی‌گردد به خریدهای بد پرسپولیس... هواداران پرسپولیس فیل‌شان یاد هندوستان کرده و می‌گویند کاش رویانیان بود تا چنین بازیکنانی جذب پرسپولیس نمی‌شدند.

 

رویانیان که قصد نداشت مصاحبه کند و سکوت را ترجیح می‌داد به‌خاطر اتفاقات اخیر درباره علی کریمی و همچنین خریدهای بد نیم‌فصل پرسپولیس سکوتش را شکست و درباره همه مسایل صحبت کرد. سردار مثل همیشه حرف‌هایش کلی تیتر داشت.

 

* با توجه به شناختی که شما از علی کریمی داشتید فکر می‌کنید در قهر او از تیم‌ملی کی‌روش مقصر بود یا علی؟

- به هر حال مساله کریمی در زمان من مربوط به خارج از فوتبال بود و بحث‌اش با فوتبال فرق می‌کند. به طور کلی آرزو دارم چنین بازیکنان شاخصی حفظ شوند. علی باید خودش هم در حفظ حرمت‌اش تلاش کند و دیگران هم حرمت او را نگه دارند. بعضی از بازیکنان در فوتبال ما شاخص هستند! به علی نمی‌گویم اسطوره چون فقط شهدا اسطوره هستند و علی در فوتبال شاخص است.

 

* شما هم در مقطعی با علی مشکل داشتید؟

- علی باید در فوتبال ما حفظ شود و من درباره او خارج از فوتبال فکر بدی ندارم.

 

* با توجه به اینکه شما با او SMS بازی هم دارید فکر می‌کنید چرا با همه به مشکل می‌‌خورد؟

- چه بگویم؛ علی زود از کوره در می‌رود (خنده).

 

* خیلی از هواداران در فضای مجازی می‌گویند زمان شما چون پول داشتید بازیکن خوب می‌گرفتید اما الان پرسپولیس بی‌پول نتوانسته خوب بازیکن بگیرد؟

- در فوتبال پول حرف اول را می‌زند. تا جایی که یادم می‌آید پول زیاد نمی‌آوردیم و بعد از من هم در یک فصل اسپانسر 12.5 میلیارد آورده. 8 میلیارد خود سیاسی با توجه به رسیدهایی که گرفته است، 2 میلیارد بانک رسالت و 3، 4 میلیارد هم هدایتی کمک کرده است. این درآمدهایی است که تاکنون داشته‌اند و برای بقیه لیگ، آسیا و بقیه قرارداد بازیکنان حداقل 10 میلیارد دیگر هزینه دارند. حالا اگر اسپانسر در دادگاه جریمه فسخ قرارداد را هم بگیرد شنیده‌ام 12 میلیارد به این بدهی اضافه می‌شود. به این ترتیب حدود 45 میلیارد بعد از من در یک ‌فصل هزینه شده است. البته من نمی‌دانم سرنوشت دادگاه سیاسی چه می‌شود. با این تفاسیر هزینه باشگاه بالای 40 میلیارد تومان می‌شود، همه چیز پول نمی‌شود.

 

* چرا پرسپولیس به این روز افتاده؟

- در یک کلام می‌توانم بگویم هیچی نگویم بهتر است.

 

* چرا شما بدون حمایت وزارت توانستید اما الان با کمک دولت این شکلی شده است؟

- به نظر می‌رسد خادم باید بپذیرد، یکسری کارها نباید انجام می‌شد. چه شده دوباره از هدایتی پول می‌گیرند؛ پس اسپانسر‌ها کجایند؟ اگر توجه بیشتری می‌شد نیاز نبود در عرض کمتر از یک سال 4، 5 مدیر عوض کنند، خادم باید بداند با لجبازی کار درست نمی‌شود. البته من با طاهری ارتباطی ندارم اما به نظرم تا الان نشان داده که از قبلی‌ها پخته‌تر است و امیدوارم شرایط باشگاه را درست کند.

 

* چرا از پیشکسوتان استفاده نکردید؟

- به‌خاطر جفاهایی است که کرده‌اند. نمی‌شود که همه را آورد به باشگاه و سرمربی کرد. زمان من بیشترین احترام را به پیشکسوت گذاشتیم، باشگاه پیشکسوتان را راه انداختیم، میلان را آوردیم، در برزیل آکادمی زدیم و یک حقوق ناقابل برای پیشکسوت‌ها در نظر گرفتیم. از چهره‌های ماندگار تجلیل کردیم و خیلی کارهای دیگر که به تنهایی و بدون کمک وزارت ورزش انجام شد.

 

* شما چرا نمی‌خواهید به عنوان یک پرسپولیسی شفاف صحبت کنید؟

- من خودم را هوادار پرسپولیس می‌دانم نه پیشکسوت، من هم در سربازی پیشکسوت هستم. از ستاد فرماندهی نیروهای مسلح که 36 سال خدمت مرا نادیده نگرفت کمال تشکر را دارم. آنها خدمات مرا دیدند و مرا حفظ کردند و خوشحالم این لباس بر تن من است. جا دارد از مقام معظم رهبری و ریاست ستاد نیروهای مسلح که خدمات مرا دیدند تشکر و قدردانی کنم.

 

* چرا سرنوشت سردار رویانیان در پرسپولیس اینگونه رقم خورد؟

- من نمی‌دانم چه کار باید می‌کردم که نشد یا نگذاشتند.

 

* به نظر می‌رسد شما سیاسی آمدید و سیاسی هم رفتید؟

- خودم هم نفهمیدم چه جوری آمدم. به امام حسین با احمدی‌نژاد هیچ قول و قراری نداشتم. من به اصرار وزیر ورزش وقت آن هم در حالی که قبول نمی‌کردم و در گیر و دار مذاکره بودم دیدم اعلام شد که من مدیرعامل پرسپولیس شدم. من سیاسی نیستم و هیچ نسبت سیاسی نداشتم که مدیرعامل پرسپولیس شوم.

 

* اما از شما به عنوان یک مدیر احمدی‌نژادی یاد می‌شد و به‌خاطر همین سبقه در دولت یازدهم به مشکل خوردید؟

- من احمدی‌نژاد را قبول داشتم و مشاور او بودم اما برای پرسپولیس قراری با او نگذاشتم. شرعا و وجدانا واقعیت این بود. شخص وزیر ورزش گفت رییس‌جمهور روی شما نظر دارد اما با ایشان صحبتی نکردم. درباره رفتنم هم باید بگویم فشار آوردند که بروم یا نمی‌دانم چه شد اما فهمیدم که باید بروم، تمام قراردادهای ما را هوا کردند اما با این همه از خدای خودم شاکرم. از نیروهای مسلح هم بابت اینکه بنده را به عنوان یک سرباز حفظ کرد تشکر دارم. هواداران فوتبال و وزارت ورزش بدانند که یک نفر که 40 سال در ورزش بوده می‌شود (پیشکسوت) اما من 36 سال سرباز این ممکلت بودم و باید مرا حفظ می‌کردند من هم در سربازی پیشکسوت هستم.

 

* سردار رویانیان اشتباه بزرگ‌اش چه بود که الان از پرسپولیس دور است؟

- دنیا همین است دیگر؛ من اشتباه داشتم اما دیگران هم مقصر بودند اصلا ولش کن...

 

* چرا! بگویید چه اشتباهی کردید؟

- بزرگ‌ترین اشتباه من این بود که فکر می‌کردم ورزش محیط سالمی است. من ساده بودم! صاف و صادق بودم. من برای این فوتبال اشتباهی بودم.

 

* می‌گویند اشتباهات شما به‌خاطر این بود که مشاوران خوبی نداشتید؟

- اگر مشاوران خوبی نداشتم چرا هواداران می‌گویند عملکرد من درست بوده است و مرا دوست دارند؟

 

* اگر الان مدیرعامل پرسپولیس شوید باز هم دایی را انتخاب می‌کنید؟

- من نمی‌توانم بگویم اگر الان بودم باز هم دایی را انتخاب می‌کردم. من دایی را با یک برنامه‌ریزی انتخاب کردم، او قرار بود ظرف سه سال یک چهارمی آسیا و یک قهرمانی لیگ برای ما به دست بیاورد. دایی کتابچه برنامه‌اش را داد. من می‌خواستم درگیر مسایل اقتصادی باشگاه شوم و برای همین دایی را آوردم تا به کارهای زیربنایی برسم. من نمی‌دانم الان چه نظری دارند اما آن زمان کار من درست بود. من فوتبالی نبودم رحیمی که مدیر فوتبالی بود و مدیرعامل سپاهان بود هم اشتباه کرد. رحیمی حتی تا تعویض خودش هم پیش رفت اما پای دایی ایستاد. رحیمی می‌توانست دایی را تعویض کند و بماند اما یک چیزهایی می‌دانست که در باشگاه چه خبر است و حاضر شد برکنار شود، اما دایی را کنار نگذارد. ما با تمام بدبختی‌ها توانستیم نایب‌قهرمانی و سهمیه آسیا را بگیریم.

 

* راستی سردار شکایت‌تان از عادل به کجا رسید؟

- من از عادل شکایت کردم اما چون عادل کلا شرور و شیرین است از شکایت انصراف دادم. عادل کلا خوشمزه است!

 

* چرا در برنامه عادل افشاگری نمی‌کنید؟

- من هوادار پرسپولیس هستم، زمانی می‌آیم تلویزیون و رادیو که صحبت‌هایم تنش‌زا نباشد. فعلا سکوت رادیو تلویزیونی کرده‌ام تا یک روز به عنوان خاطره آنها را در تلویزیون بیان کنم.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها