کد خبر: ۲۸۴۵۲۶
زمان انتشار: ۰۱:۰۴     ۱۸ دی ۱۳۹۳
یک روزنامه صهیونیستی ضمن تاکید بر جنگ قدرت خزنده در دربار آل سعود تاکید کردند که نسل بعدی سران سعودی سیاستی نرم‌تر اتخاذ خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» طی گزارشی تحلیلی در زمینه «بالا گرفتن جنگ قدرت در دربار آل سعود» پس از «ملک عبدالله» نوشت:خاندان آل سعود می‌داند که نبرد جانشینی ویرانگر است و آن‌ها برای اجتناب از این مسئله هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ملک عبدالله که از سال 2005 به این سو و بعد از درگذشت «ملک فهد» به قدرت رسید، 91 ساله است و به خاطر بیماری چندین بار عمل جراحی شده است.

بر اساس شایعات موجود ولیعهد «سلمان بن عبدالعزیز» که 13 سال از ملک عبدالله کوچکتر و  78 سال سن دارد چندان وضعیت جسمانی مطلوبی ندارد. از سوی دیگر «مقرن بن عبدالعزیز» جانشین ولیعهد عربستان با توجه به وضعیت سنی قادر به حکمرانی طولانی‌تری تا سلمان بن عبدالعزیز می‌باشد.

«سایمون هندرسن» تحلیلگر آمریکایی در این‌باره به جروزالم پست گفت:« عدم حضور شاهزاده سلمان در اذعان عمومی گمانه زنی‌ها نسبت به عزم وی برای قرار گرفتن به عنوان پادشاه جدید عربستان سعودی را بیشتر تقویت می‌کند. در باره  مقرن نیز گفته می‌شود که انتصاب وی بحث برانگیز بوده و اتحادی در خاندان آل سعود این زمینه وجود نداشته است.»

«آران سگال» تحلیلگر مرکز «عرزی » دانشگاه حیفا در این زمینه به جروزالم پست گفت:« به خاطر این‌که شاهزاده مقرن جوانترین فرزند ملک عبدالعزیز بنیان‌گذار عربستان سعودی می باشد،  اعلام نامزدی وی شاید به مفهوم این باشد که سلسله قدرت آل سعود به نوه های عبدالعزیز می‌رسد و به نظر می آید نسل بعدی خاندان عبدالعزیز سیستمی جدید و شفاف‌تر  در جانشینی در نظر گرفته و در اداره کشور نیز بدون دردسر و مشکل باشند.»

پادشاه ۹۰ ساله عربستان از هفته گذشته بدون اعلام قبلی راهی شهرک پزشکی ملک عبدالله در ریاض شد.
رسانه‌های سعودی گزارش داده بودند که وی برای انجام پاره‌ای آزمایش‌های پزشکی به شهرک ملک عبدالله منتقل شده است و دیوان پادشاهی عربستان در دومین بیانیه خود اعلام کرده بود که پادشاه عربستان دچار التهاب ریه شده و لوله‌ای برای بهبود وضعیت تنفس وی کار گذاشته شده و وضعیت جسمی وی مطلوب است.
این در حالی است که اعزام فوری پادشاه سعودی به بیمارستان حاکی از وخامت وضعیت جسمی وی دارد، برخی گزارش‌ها حاکی است که وی دچار مرگ مغزی شده و با کمک دستگاه‌‌های احیا زنده نگه داشته‌ شده است.روز یکشنبه نیز برخی اخبار حاکی از ممنوع الملاقات شدن ملک عبدالله منتشر شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها