کد خبر: ۲۸۴۸۰۹
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۱۹ دی ۱۳۹۳
آئین اختتامیه پنجمین جشنواره «عمار»
در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار حاج صادق آهنگران «با نوای کاروان» را در سالن سینما فلسطین طنین انداز کرد و ننه سکینه هم نان‌هایی که با خود آورده بود را در سالن پخش کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز از ساعت 19 در سالن شماره یک سینما فلسطین با حضور هنرمندان، خانواده های معظم و معزز شهدا و همچنین برخی مسئولین لشگری و کشوری برگزار شد.

نادر طالب‌زاده در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی کوتاه گفت: عمار هرچقدر جلو می‌رود وسعت بیشتری پیدا می‌کند. امروز دنیا به دنبال حقیقت است. اهمیت جمهوری اسلامی هر روز بیش از پیش متبلور می‌شود. علیرغم کنترل رسانه‌ها که این مسئله دیده نشود اما باز هم این جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد. جشنواره عمار یک تولد مبارک است و ویژگی آن حرکت به جلو است.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم عمار افزود: عمار برای کسانی است که هدف آن‌ها انقلاب است. این جشنواره ویترینی بسیار عالی برای انقلاب است. ما در این جشنواره شاهد رقابت بسیار گسترده‌ای بودیم و توقع داریم این هنرمندان وارد عرصه رسانه ملی شوند و با صلابت به کار خود ادامه دهند. این برکتی است که خدا به این راه داده است.

* برگزیدگان بخش مستند پس از دریافت فانوس‌های خود چه گفتند؟

بنابراین گزارش، در بخش اهدای جوایز مستند «نقد درون گفتمانی» محسن میری کارگردان مستند «گام نهایى»پس از دریافت جایزه خود در سخنانى گفت: ما گام نهایى را ساختیم که نشان دهیم هنوز غیرتى در بین ما وجواد دارد که بین یک لقمه نان یا یک ماه یارانه قرار نگیریم و آرمان‌هایمان را به یک رفراندوم نفروشیم.

همچنین یاسر عرب هم که برای مستند «ماهی ها در سکوت نمی‌میرند» جایزه دریافت کرد گفت: مستند ما توسط رسانه هاى غربى هم پخش شده است اما من به این جشنواره آمده ام که نشان دهم که ما براى این خطه و کشور هستیم و خط های خودمان را مشخص کرده ایم. شاید براى برخى هنرمندان این عرصه سکوت در برابر پذیرش از طرف هر دو جریان بهتر باشد اما ما اینگونه نیستیم.

وی افزود: رسانه ما رسانه انقلاب است و دوستان ما باید تلاش کنند بفهمند که این رسانه چگونه بوده است و رویش انقلاب ما چه بوده است. امروز ما توقعى از رسانه‌هاى رسمى نداریم و از بچه هاى خودمان توقع داریم.

روح‌الله رفیعی کارگردان مستند «خالد و مجتبی» که در بخش «بیداری اسلامی و جهانی» فانوس دریافت کرد در سخنانی کوتاه عنوان کرد: کار کردن زیر آتش گلوله خیلى سخت است اما کارکردن داخل کشور و سربازى امام خامنه‌اى سخت تر است.

* نان‌هایی که ننه سکینه برای عماریون با خود آورده بود

در ادامه مراسم ننه سکینه بانویی از جنس مقاومت که در سال‌های دفاع مقدس برای رزمندگان اسلام در جبهه‌ها نان می‌پخت و برای آن‌ها می‌فرستاد، امشب به تمامی افراد حاضر در سینما فلسطین نان داد و حضار نیز با اهدای صلوات از ننه سکینه تشکر کردند.

* از طنین «با نوای کاروان» صادق آهنگران در سینما فلسین تا عکس یادگاری طالبی به نیت شهادت

و اما مهم ترین برنامه آئین اختتامیه که اختصاص داشت به تجلیل از مداح پیشکسوت کشورمان «حاج صداق آهنگران» در حالی آغاز شد که کلیپی از مداحی های او در حال پخش بود و آهنگران با حضور سرزده بر روی سن قطعه «با نوای کاروان» را به صورت زنده اجرا کرد و مردم نیز با سینه زنی با وی همراه شدند.

آهنگران بعد از مراسم سینه‌زنی گفت: برای سلامتی همه مدافعان حرم و رهبرمون و آنهایی که کنار قبر حضرت زینب(س) از حرم دفاع می‎کنند صلوات بفرستید.

در ادامه مادران شهید نگهبان، محسنیان، جوادی، صبوری، جوادیان، حیدری نژاد، قنبری، جنیدی، خواجه وند، سلیمانی، شریفی، صابر و خالقی پور از این مداح تقدیر کردند. مادران شهدا با پخش کلیپ آهنگران به آن واکنش نشان داده و همراه با صدایش گریه کردند. آن‌ها می‌گویند که صدای آهنگران برای ما یادآور فرزندانمان است.

همچنین طی مراسم تقدیر از «حاج صادق آهنگران» قرآنی نفیسی به دست مادر شهیدان جنیدی به آهنگران اهدا شد که منقوش به دست نوشته‌ای از مقام معظم رهبری بود. در متن این دست نوشته آمده است: «به آقای آهنگران بخاطر تجدید خاطرات روزهای شوق انگیز دفاع مقدس، سید علی خامنه‌ای»

و اما در بخش پایانی مراسم تجلیل از «حاج صادق آهنگران» ابوالقاسم طالبی که برای تجلیل از آهنگران روی سن حاضر شده بود، گفت: ما هنرمندان باید از آهنگران یاد بگیریم که شهرت ما را دور نزد.

وی پس گرفتن عکس یادگاری با آهنگران گفت: زمان جنگ هرکسی که با آهنگران عکس می‌گرفت شهید می‌شد و ان‌شاءالله سال آینده هم من شهید می‌شوم.

اما پس از مراسم اهدای جوایز بخش «داستانی کوتاه» پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان که برای بازی در فیلم کوتاه «اشک مادر» فانوس بهترین بازیگری را دریافت کرد طی سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: من دوبار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگر زن را دریافت کردم اما امشب با دریافت این فانوس خیلی خوشحال‌تر هستم.

سهیل سلیمی کارگردان سینمای ایران هم که فانوس بهترین فیلم داستانی بلند را برای فیلم «روز داوری» دریافت کرد در سخنانی تاکید کرد: ای کاش فرصتی پیش می آمد که در مورد اثر خودم صحبت کنم. در پاسخ به سوالات دوستان مطبوعاتی که چرایی عدم فعالیتم در حوزه فیلم بلند را جویا شدند باید بگویم فیلم بلند حمایت نمی‌شود در حالی که فیلمنامه این کار آماده است.

بنابراین گزارش، در پایان بخش اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حامد زمانی خواننده ارزشی کشورمان جدیدترین قطعه خود را تحت عنوان «تازه اول عشق است» را رونمایی و آن را به حاج صادق آهنگران تقدیم کرد.

در پایان این مراسم نیز فیلم کوتاه «اشک مادر» با بازی پروانه معصومی در سینما فلسطین برای حضار اکران شد.

به گزارش فارس، در این مراسم چهره هایی از جمله سردار محمدرضا نقدی،‌ حجت الله ایوبی، فرخ نعمتی، پروانه معصومی، نادر طالب زاده، بیژن نوباوه، ابوالقاسم طالبی، وحید یامین‌پور، علیرضا قزوه، هوشنگ توکلی، پوران درخشنده، فرج الله سلحشور، حجت الاسلام سیدروح الله حسینیان و ... جضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها