کد خبر: ۲۸۵۴۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۲ دی ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قم نا، این عضو شورای مرکزی اتحادیه امت واحده با تاکید براینکه گفتمان وحدت اصیل اسلام باید در جامعه ترویج شود، گفت: تبیین گفتمان تمدنی وحدت نیاز اصلی جامعه امروز است، وحدت برای عامه جامعه امری وجدانی است از همین رو با تبیین صحیح آن می توان آحاد جامعه را تقویت و تحکیم وحدت دعوت کرد.

 alireza-KOMEILI-250x150

علیرضا کمیلی عضو شورای مرکزی اتحادیه امت واحده در گفتگو با "قم نا” ، با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: مسئله پرداختن به وحدت نباید محدود به هفته وحدت باشد چرا که این موضوع مهم عامل ایجاد قدرت و اقتدار مسلمانان است و باید همواره مورد تاکید و توجه باشد.
وی با تاکید براینکه مسئله وحدت یک اصل دینی در آموزه های اسلام است، تصریح کرد: استعمار از مهمترین عوامل فروپاشی قدرت های اسلامی در دوره های مختلف بوده است چرا که استعمار شیعه و سنی نمی شناد و برای رسیدن به اهداف شوم خود به هر ابزاری متوسل می شود.
عضو شورای مرکزی اتحادیه امت واحده با بیان اینکه وحدت مسئله عقلی و ضرورت قرآنی است، گفت:  تا مادامی که ثمرات وحدت را ندانیم نمی توانیم وحدت واقعی را در جامعه اسلامی پیاده کنیم.
وی ترویج نگرش و سیره علمای بزرگ اسلامی را از دیگر راه ها برای تبیین مسئله وحدت در جهان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: علمای بزرگ باید حضور خود را در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی نشان دهند و مواضع خود را در مسائل مهم روز محکمتر بیان کنند.
کمیلی با اشاره به اینکه نگاه تک بعدی به وحدت به عنوان یک مسئله سیاسی موضوعی است که باید مورد توجه باشد و تصریح کرد: وحدت تنها در ابعاد سیاسی نیست بلکه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در جامعه در برمی گیرد.
عضو شورای مرکزی اتحادیه امت واحده با تاکید براینکه گفتمان وحدت اصیل اسلام باید در جامعه ترویج شود، اظهار داشت: تبیین گفتمان تمدنی وحدت نیاز اصلی جامعه امروز است، وحدت برای عامه جامعه امری وجدانی است از همین رو با تبیین صحیح آن می توان آحاد جامعه را تقویت و تحکیم وحدت دعوت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها