کد خبر: ۲۸۵۵۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۲ دی ۱۳۹۳
نظیر این تصاویر، در جریان توزیع سبد کالا! در ایران نیز در رسانه‌های غربی بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفت. وندی شرمن، از مقامات مذاکره کننده آمریکایی در این زمینه گفته بود پول‌هایی که در مذاکره با ایران از حالت بلوکه خارج شده‌اند، صرف همین مردم گرسنه‌ای شدند که در صفوف طولانی، آنها را دیدیم!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، این تصاویر که تلاش دارد وضعیت مردم در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا را نشان بدهد؛ در خبرگزاری رویترز و با موضوع مضیقه غذا و اوضاع سخت تأمین مایحتاج اساسی مردم! منتشر شده است.

نکته اصلی که تلاش شده در تصاویر فوق به ذهن مخاطبان القا شود، «وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم در ونزوئلا»! است.

مسئله‌ای که کاخ سفید بعنوان دشمن اصلی ونزوئلا، از دوران اوج‌گیری هوگو چاوز آنرا در قبال ونزوئلا در دستور کار قرار داد و تا هم‌اکنون در حال پیگیری آن است.

القای وضعیت بد اقتصادی در ونزوئلا همچنین در جریان اغتشاشات چند ماه قبل این کشور نیز صورت تازه‌ای به خود گرفت.

اغتشاشاتی که اگرچه با بهانه‌های اقتصادی و توسط کسانی که رسانه‌های آمریکایی آنها را دانشجو! نامیدند آغاز شد، اما به مرور رنگ اقتصادی به خود گرفت و حاضرین در خیابان برای اینکه مردم عادی را نیز به خود ملحق کنند، مدعی شدند که خواسته اصلی آنها ارتقای سطح معیشت و رفع مشکلات اقتصادی است.

دولت ونزوئلا تاکنون توانسته است بخش اعظمی از این خرابکاری‌ها و بهانه‌‌جویی‌ها را پاسخ دهد و دفع کند اما ناآرامی‌های به ظاهر اقتصادی، همچنان این کشور را تهدید می‌کند.

آمریکا و رسانه‌های وابسته به این کشور و متحدانش نیز همانطور که در تصاویر بالا مشهود است؛ اصرار فراوانی بر مفلوک نشان دادن مردم ونزوئلا و اوضاع زندگی آنها دارند.

نظیر نسخه‌ای که در ونزوئلا به اجرا درآمده است؛ اخیراً در جریان «خیزش چتر» در هنگ‌کنگ نیز در حال اجراست.

معترضین هنگ‌کنگی نیز که رسانه‌های غربی عمده آنها را دانشجویان! معرفی می‌کنند؛ چند هفته پس از آغاز تظاهرات خود اعلام کرده‌اند که خواسته‌های اقتصادی نظیر امنیت شغلی و افزایش سطح درآمدها را دارند.

نسخه «فتنه اقتصادی» و «ناآرام‌سازی اقتصادی»، ایران اسلامی را نیز تهدید می‌کند و دشمن تلاش دارد در پروپاگاندای خود فشار اقتصادی را (که کارشناسان اثر آنرا کمتر از 30 درصد ارزیابی می‌کنند) غیر قابل تحمل جلوه دهد.

رهبر معظم انقلاب، در ابتدای امسال، در همین زمینه طی سخنانی فرمودند:

«افراد مؤثّر در دولت آمریکا و نظام آمریکا این را صریحاً گفتند، گفتند ما تحریم‌ها را به‌وجود آوردیم و تشدید کردیم که مردم را ضدّ نظام، بکشانیم به خیابان‌ها؛ این را صریحاً گفتند که تحریم برای این است که انقلاب را ریشه‌کن کنند و مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند»

نظیر تصاویر بالا، در جریان توزیع سبد کالا! در ایران نیز در رسانه‌های غربی بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

وندی شرمن، از مقامات مذاکره کننده آمریکایی در این زمینه گفته بود پول‌هایی که در مذاکره با ایران از حالت بلوکه خارج شده‌اند، صرف همین مردم گرسنه‌ای شدند که در صفوف طولانی، آنها را دیدیم!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها