کد خبر: ۲۸۷۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۴۵     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
یکی از مراجع تقلید در قم گفت: چرا باید مملکت ایران به امیر قطر و دولت قطر امتیاز 75 درصد جواز عبور هواپیما را بدهد، این برخلاف اهداف انقلاب است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از شورای بسیج وزارت کشور اظهار کرد: بصیرت، بینایی، بینش صحیح و نگرش دقیق یکی از مسائلی است که قرآن کریم بر آن تاکید کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در هر موضوعی که از بصیرت محروم بوده و توفیق و پیشرفت وجود نداشته باشد، آن امر به شکست و انحطاط می‌انجامد.
این مرجع تقلید با اشاره به آیات سوره نور گفت: آیات قرآن نشانه‌هایی در عالم برای افراد دارای بصیرت ذکر می‌کند و از انسان‌ها خواسته که بصیرت و بینایی کسب کنند.
وی خاطرنشان کرد: چرخش زمین، گردش شب و روز و تغییر فصول نمونه بزرگ و درس توحیدی برای انسان‌های بصیر است.
‌نوری‌‌همدانی به واقعه غدیر اشاره کرد و افزود: این واقعه جریان مهمی است و محور ولایت و خلافت محسوب می‌شود چرا که باید پس از پیامبر اکرم(ص) فردی در راس حکومت قرار گیرد که امام معصوم باشد و در تمام فضیلت‌ها برتر و بالاتر باشد.
وی عنوان کرد: مسلمانان باید به بصیرت پایبند باشند چون در صورت کوتاهی در این امر انحراف پیش می‌آید و این جریان برای مسلمانان گران تمام خواهد شد و علاوه بر آن افراد فتنه‌گر توطئه‌چینی کردند تا خلافت و امامت را از مسیر خود منحرف کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: اختلافات فرقه‌ای، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از انحراف از مسیر امامت و ولایت آغاز شد و در کتاب احتجاج طبرسی دلیل‌ها و حجت پیامبر اکرم(ص) و امام معصوم(ع) ذکر شده است.
وی با اشاره به نهضت امام حسین(ع) عنوان کرد: مردم کوفه به دلیل نداشتن بصیرت، بی‌تفاوتی و سستی ابن زیاد را به کوفه راه دادند و این فرد به قدرت‌سازی پرداخت.
نوری‌‌همدانی با بیان اینکه نبودن بصیرت بلاهای فراوانی را به وجود می‌آورد، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات فراوانی تاکید به بصیرت‌افزایی دارند و در انقلاب شاهد بصیرت مردم بودیم.
وی با اشاره ارکان انقلاب عنوان کرد: انقلاب، اسلام ناب را به مردم نشان داد و مردم در پیش از انقلاب تصور می‌کردند که اسلام برای هزار و 400 سال پیش بوده و جوابگوی انسان‌ها نیست در حالی که همه تحولات در مصر، تونس، عربستان، لیبی و بحرین از اسلام ناب آمده و این اسلام با فطرت انسان‌ها هماهنگ است و مردم را از استکبار و استبداد نجات می‌دهد.
وی مردم را رکن دیگر انقلاب دانست و بیان کرد: مردم بصیر و آگاه در این گروه قرار می‌گیرند و این مردم سبب شدند رژیم 2 هزار و 500 ساله سرنگون شود.
نوری‌‌همدانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «مردم امروز ایران از مردم دوران امیر مومنان بالاتر هستند» و اکنون میلیون‌ها بسیجی، فداکار و حماسه‌آفرین داریم و باید این مردم را نگه داریم و آنها در تمام صحنه‌ها و انتخابات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه حکومت‌هایی که اکنون رو به سقوط می‌روند مردم را از دست داده و می‌کشند، بیان کرد: حتی اروپا و آمریکا به مردم قیام کرده اراذل و اوباش می‌گویند ولی امام خمینی(ره) مردم را برادر خود می‌نامید و خودش را خدمتگزار مردم تصور می‌کرد تا این ارتباط بین مردم، نوع مردم و حکومت برقرار شود و احتیاجی به بمب اتم هم نیست.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ولایت فقیه از دیگر ارکان است که باید در کنار دو رکن دیگر نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه انقلاب نعمت بزرگ خداوند است که نیاز به پاسداری دارد، گفت: نگهداری نعمت از به دست آوردن آن مشکل‌تر است و این سبب شده تمام دنیا به انقلاب با عظمت نگاه کنند.
نوری‌همدانی با اشاره به مسافرت به 10 استان و کشورهای کنیا، تانزانیا و روسیه اظهار کرد: مسافرت‌ها مشخص می‌کند که دنیا به انقلاب با دید عظمت نگاه می‌کند و این انقلاب سبب ایجاد بیداری شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر کشورهای تونس، مصر، یمن، لیبی، اردن، بحرین و عربستان حتی به کشورهای اروپا و آمریکا 99 درصد بنده، برده و اسیر در دست یک درصد هستند.
این مرجع تقلید عنوان کرد: استکبار اروپا مربوط به اقتصاد است و بانکداری‌های آنها مردم را به بردگی کشانده است و اسراف از دیگر مواردی است که پول‌های مردم را در افغانستان و عراق خرج کرده‌اند و پولی که باید برای رفاه مردم خرج شود در افغانستان و عراق صرف شده است.
وی با اشاره به سرمقاله دیروز کیهان گفت: در صفحه دوم ستون اول روزنامه کیهان سرمقاله‌ای با عنوان «نامحرمان را به این حریم راه ندهید» منتشر شده است.
‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: در این مقاله آمده است ایران به قطر 75 درصد جواز عبور هواپیما داده که ضررهای فراوانی برای مملکت دارد.
وی ادامه داد: این مطلب صحیح است که ما با همسایگان دعوا نداریم ولی باید اهداف انقلاب را حفظ کنیم.
استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امیر قطر به عنوان آل ثانی کسی است که با آل خلیفه با پول مسلمانان شهرکی برای صهیونیست‌ها احداث کردند.
وی بیان کرد: این آل‌ها را آمریکا درست کرده است، آل صباح، آل نهیان، آل ثانی، آل سعود و آل خلیفه ساخته و پرداخته استکبار است.
نوری‌همدانی با اشاره به موقعیت کنونی آمریکا گفت: اکنون آمریکایی‌ها گیج و پریشان شده‌اند چراکه از طرفی دست‌نشانده‌های آنها در حال سقوط هستند و از طرفی دیگر انقلاب و بیداری اسلامی در حال رشد است.
وی خاطرنشان کرد: قطر نفت و گاز را خرج کرده‌ و تکیه‌گاه آنها صهیونیست و آمریکاست و امیر قطر شهرک صهیونیست‌ها را افتتاح کرد و این دهن‌کجی به اهداف انقلاب و قیام‌های بحرین، یمن و اردن است که با الگوگیری از انقلاب ما حرکت کردند.
استاد درس خارج فقه عنوان کرد: چه کسی باید جلوی چنین اقداماتی را بگیرد، بسیجیان باید در این مواضع حساس باشند چراکه حفظ انقلاب بسیار مهم است.
وی ادامه داد: این دهن‌کجی به اسلام، مردم فلسطین، قیام‌ها، تحول‌ها و جنبش وال استریت است و آنها خود پرچم اسرائیل را سوزاندند و شما برای یار و یاور صهیونیست امتیاز می‌دهید.
نوری‌همدانی با بیان اینکه حفظ موازین انقلاب یکی از کارهای مهم است، افزود: انقلاب با کسی ‌که در برابر انقلاب و موازین انقلاب نامحرم باشد صیغه اخوت نخوانده است و نباید به آنها میدان دهیم.
وی تصریح کرد: چرا باید مملکت ایران به امیر و دولت قطر این امتیاز را بدهد و این برخلاف اهداف انقلاب است.
این مرجع تقلید بیان کرد: امیر قطر به ما می‌گفت از سوریه پشتیبانی نکنید در حالیکه حساب سوریه با بحرین و یمن متفاوت است؛ سوریه به دلیل اینکه در برابر صهیونیست‌ها سپری است و با حزب‌الله لبنان مربوط است و ارتباط خوبی نیز با ما دارد، نباید او را تنها بگذاریم.
وی  خاطرنشان کرد: بصیرت و بیداری امروز بیشتر لازم است تا این انقلاب که زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است به دست صاحب اصلی آن برسانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها