کد خبر: ۲۸۷۹۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۰

به ‌گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام،  مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان در نخستین نشست صمیمی در دور جدید نشست های خود با طلاب علوم دینی مدارس این حوزه در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) مشهد، با بیان این مطلب افزود: حرکت رو به جلوی حوزه علمیه بر اساس معیارهاست و افراط و تفریط همانطور که مصادیق آن وجود داشته و دارد، در حوزه علمیه جایی ندارد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، با گرامیداشت حماسه نهم دی سال گذشته و اشاره به این که نظام تکوینی عالم در محاسبه و بر اساس عدل خلق شده است، گفت: متأسفانه در نظام تشریع افراط و تفریط در زندگی ها حاکم بوده در حالی که دین اسلام در تعالیم و آموزه های خود به رعایت عدل و اعتدال تأکید داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با بیان این مطلب که کارها، امروز در حوزه علمیه خراسان گسترش یافته است، ابرازداشت: در دور جدید مسؤلیت خود بر احیای نشست های طلبگی در مدارس بنا گذاشته ام.

وی حب و بغض افراطی را از اسباب خروج از عدالت عنوان کرد و با اشاره به آیه "ان السمع و البصر و الفوائد ..." و آیه "... اعدلوا هو اقرب للتقوی"، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی باید همه دستورات دینی را به عنوان یک پیکر واحد در نظر گیرند زیرا در غیر این صورت با توجه به این که طلبه و سرباز امام زمان (عج) هستند، در مرز و چگونگی هلاکت و مجازات با دیگران تفاوت خواهند داشت.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان اظهارداشت: قطعاً بعضی از رفتارهایی که امروزه در فضاهای علمی و غیر علمی در کشور انجام می شود، زیبنده حوزه علمیه نیست.

وی در در پاسخ به سؤالات شفاهی پنج تن از طلاب حاضر در جلسه، با اشاره به مسأله تحول در حوزه، خاطرنشان کرد: معتقدم سمت و سوی کار در حوزه علمیه خراسان ترمیم و بالندگی حوزه بر اساس نظر مقام معظم رهبری می باشد.

وی اضافه کرد: تمام فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه علمیه خراسان محوربندی شده و در کمیسیون های آموزش، پژوهش، فرهنگی و ... در حال بررسی است.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این مطلب که تحقق تحول مورد نظر مقام معظم رهبری امری دفعی نیست، اظهارداشت: برای اجرای هر برنامه ای در حوزه باید تمام جوانب را سنجید و نظرات مراجع معظم، علما و اساتید معزز را در کنار دیدگاه های صاحب نظران و طلاب با هم جمع نمود و به نتیجه ای واحد رسید و مسلماً نظر و اعتقاد یک فرد نمی تواند مدنظر قرار گیرد بلکه مصوبه و تجمیع دیدگاه ها به عنوان برنامه و آیین نامه پس از تصویب و تأیید به اجرا در می آید.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با بیان این مطلب که امروز قدم های خوبی در حوزه علمیه خراسان برداشته شده که در دیگر حوزه های علمیه انجام نشده است، به راه اندازی مدارس پایه هفت تحت برنامه این حوزه از ابتدای سال تحصیلی 89-90 اشاره و خاطرنشان کرد: سعی مسؤولان حوزه علمیه خراسان بر حفظ سنت های پسندیده حوزه در اجرای این برنامه ها است.

وی به تجمیع مرکز مدیریت، مرکز خدمات، امور مساجد در مجموعه ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اشاره و بیان کرد: این مجموعه می تواند به عنوان الگویی مطلوب برای حوزه های سراسر کشور اجرایی و تمام برنامه ها و کارهای اداری و خدماتی مربوط به طلاب در یک مکان مستقل انجام شود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این مطلب که باید فاصله بین آن چه هستیم و آن چه باید باشیم را در نظر گرفت، یادآور شد: احساس رسیدن به بایدهای مطلوب، مرگ و ایستایی است بنابراین معتقدیم باید گام های زیادی در این مسیر برداشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها