کد خبر: ۲۸۸۴۵۷
زمان انتشار: ۲۱:۳۷     ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
پیشکسوت فوتبال گفت: «عراق همیشه عراق است و برای ما مشکل بوده است چون از نظر قدرت بدنی و بازی به ایران شبیه است اما بردن این تیم از ژاپن آسان تر است.»
به گزارش پایگاه 598،تیم ملی ایران با سه برد راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شد، اتفاقی که البته طی دورهای اخیر تکراری است و نمی توان آنرا به عنوان اتفاقی خاص تلقی کرد.

 

حسن روشن بازیکن سابق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال بر خلاف نتیجه از سبک بازی تیم ملی گله کرد و گفت: «این بازی به قدری که نتیجه اش عالی بود کیفیت خوبی نداشت، به خصوص در نیمه دوم که فقط دفاع مطلق داشتیم. با این وضعی که پیش آمده است تمام حملاتمان روی ضربات ایستگاهی است و به غیر از آن دیگر برنامه ای وجود نداشت.»

 

روشن در ادامه از نگرانی هایش برای تیم ملی اینگونه سخن می گوید: «همه نگران هستیم، اما مسئله این است که تیم ملی در این بیست سال تا این مرحله آمده بود یعنی با هر مربی به جام ملت ها رفته بودیم تا این مرحله بالا آمده بودیم و در مرحله حذفی اوت شدیم. الان هم در واقع از جمعه بازی های تیم ملی شروع می شود و خیلی  کار سختی داریم. ما دو بازی حذفی و یک فینال در پیش داریم که امیدوارم در این مسابقات پیش رو موفق شویم.»

 

کی روش تیم ملی را در بازی سوم با ترکیبی متفاوت و تغییرات زیاد راهی میدان کرد؛ روشن این نوع تغییرات در مسابقات رسمی را نمی پسندند. وی گفت: «اصول فوتبال این را می گوید که در مسابقات ترکیب را عوض نکنی. بعد از مسابقات و اردوها باید تغییرات صورت بگیرد و تیم را برای مسابقات دیگر آماده کنید، اینکه در مسابقات تغییراتی را اعمال کنیم زیاد منطقی به نظر نمی رسد. دلیل دیگر نداشتن بازی تدارکاتی است که تیم ملی در این زمینه ضعیف عمل کرده است و فرصت هماهنگی برای بازیکنان کم بوده است.»

 

اما نکته جالب توجه در تیم ملی حضور جوان ها در ترکیب اصلی و میدان دیدن برخی بازیکن ها برای اولین بار در تورنمنت معتبری چون جام ملت هاست. روشن در این خصوص گفت: «بازی دادن به این بازیکنان خوب است. ما باید از این بازیکنان استفاده کنیم، اما باید تجربه کسب کنند و فقط جوان بودن ملاک نیست. در بازی با امارات دیدید بازیکنان جوان خیلی خوب دویدند و جنگ تن به تن خوبی داشتند اما در پاس ها و ضربات خام بودند که این با تجربه و بازی های زیاد به وجود می آید.»

 

اما جمعه تیم ملی باید در نیمه نهایی با عراق روبرو شود؛ بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره این بازی گفت: «درست است ما با عراق بازی کردیم و با تیم دوممان این تیم را شکست دادیم، اما عراق همیشه عراق است و برای ما مشکل بوده است چون از نظر قدرت بدنی و بازی به ایران شبیه است اما بردن این تیم از ژاپن آسان تر است. خدا را شکر می کنیم که تا این مرحله آمده ایم و روی عرب ها را کم کرده ایم به امید خدا عراق را هم می بریم اما کار برای قهرمانی خیلی سخت است.»

پانا


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها