کد خبر: ۲۸۸۶۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر طرف‌های مقابل بخواهند تحریم‌ها را ادامه دهند و همزمان مذاکرات را هم ادامه دهند، مذاکره را خاتمه داده و غنی‌سازی را دنبال خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدحسن آصفری در نشست فعالان فرهنگی و سیاسی استان قم، انجمن‌های اسلامی اصناف، دانشجویی، اداری، کارگری و فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین چهارشنبه شب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد با بیان اینکه دیدگاهی که حل مشکلات کشور را با توجه به دشمنان میسر می‌داند اشتباهی محض است، تصریح کرد: چنین تفکری مخالف اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تفکرات سکولاری سعی در کمرنگ کردن ارزش‌هایی را دارند که ما برای آنها شهید داده‌ایم افزود: امام راحل فرمودند اگر بخواهید در مقابل دین ما بایستید ما در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه مشکل امروز کشور پهنای باند اینترنت نیست تصریح کرد: مشکل مردم ما تورم، بیکاری و گرانی است و این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی در اختیار صهیونیست‌هاست و ما نباید در دام آنها بیفتیم.

وی با انتقاد از اینکه باید به فکر حل مشکلات مردم بود و نباید با طرح مسائل حاشیه‌ای اذهان مردم را مشغول کرد اظهار کرد: باید جریان اصولگرایی انسجام لازم را ایجاد کند؛ برخی از جریان‌های سیاسی تندرو به دنبال برنامه‌ریزی برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند و اگر اکنون به فکر نباشیم ممکن است که فردا پاسخ لازم را نداشته باشیم.

آصفری به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: امروز شاهد هستیم که انقلاب در عرصه بین‌المللی به نقطه اتکایی تبدیل شده است و تحولات و توطئه‌ در کشورهایی نظیر عراق و سوریه برای تحت تاثیر قرار دادن قدرت ایران اجرا می‌شود.

وی به وضعیت عراق اشاره کرد و یادآور شد:‌ ابتدا موصل به دلیل خیانت فرماندهان ارتش عراق سقوط کرد ولی وقتی که آیت‌الله سیستانی فتوا صادر کردند جوانان عراقی برای مقابله با داعش بسیج شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توطئه استکبار جهانی را ایجاد اختلاف در جهان اسلام و درگیر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر دانست و ادامه داد: اکنون به جای اینکه عراق و سوریه در مقابل صهیونیست‌ها باشند به فکر تامین امنیت مردم خود هستند.

آصفری به نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز نام ایران اسلامی در دنیا از ثمره خون شهدا در دنیا می‌درخشد و حل بحران‌های منطقه‌ای بدون تاثیر جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست و اوباما نیز به این مسئله اذعان دارد.

وی با اشاره به مسئله کاهش قیمت نفت گفت: کاهش قیمت نفت توطئه استکبار جهانی است که عربستان آن را اجرا کرده و البته در این میان خود این کشور بیشترین ضربه را می‌خورد چرا که 80 درصد بودجه آنها وابسته به نفت است.

نماینده مردم اراک در مجلس به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر سیاست‌ها و توصیه‌های رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و اجرایی کرده‌ بودیم امروز از کاهش قیمت نفت نگران نبودیم.

آصفری به مسئله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مسئله هسته‌ای امروز یک موضوع حیثیتی است و این در حالی است که برخی با حرف‌های خود به شعور مردم توهین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قدرت ایران مهم‌ترین مسئله در مذاکرات است تصریح کرد: امروز اگر تیم مذاکره کننده با دولت‌های غربی سر میز مذاکره می‌نشیند ثمره پایداری و استقامت ملت است و این انتظار است که تیم مذاکره کننده تاکتیک‌های حساب شده‌ تری به کار بگیرد؛ اگر قدری حساب شده‌تر عمل می‌کردیم امروز مجبور نبودیم که از سوی طرف مقابل بشنویم امکان تعلیق تحریم‌ها وجود دارد نه لغو آن.

وی به طرح مجلس اشاره کرد و افزود: در طرح مجلس آمده است اگر طرف‌های مقابل بخواهند تحریم‌ها را ادامه دهند و همزمان مذاکرات را ادامه دهند مذاکره را خاتمه داده و غنی‌سازی را به هر میزان که بخواهیم دنبال کنیم.

آصفری با اشاره به اینکه ایران اسلامی به دنبال اعتمادسازی بود و امروز این اعتمادسازی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: چه لزومی دارد که پرونده ایران همچنان در شورای امنیت باشد. نظر کنگره و کاخ سفید در خصومت با جمهوری اسلامی و ملت ایران یکی است.

وی با تاکید بر اینکه ملت موافق مذاکرات و توافق صحیح هستند ولی توافق ذلت‌ بار را نمی‌پذیرند بیان کرد: انتظار است که دولت به تذکرات و نصایح خیرخواهانه مجلس و منتقدان دلسوز احترام بگذارند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به پیاده روی وزیر خارجه با جان کری تصریح کرد: وقتی که در فرانسه شاهد هستیم که اینگونه به مقدسات ما جسارت می‌شود چرا وزیر خارجه با جان کری پیاده روی خیابانی می‌کند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها