کد خبر: ۲۸۹۳۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
شاید اگر یک وکیل مجرب در پرونده دوپینگ بازیکن عراقی برای ایران وجود داشت، حالا ما بودیم که جشن صعود به نیمه نهایی را می گرفتیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی قبل رای به غیر قابل قبول بودن اعتراض ایران درخصوص پرونده دوپینگ بازیکن عراقی داد تا بدین ترتیب کورسوی امید اهالی فوتبال برای حضور تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت های آسیا به پایان برسد.

 

پس از بازی روز جمعه با عراق، موضوع دوپینگی بودن علا عبدالزهرا و غیر قانونی بودن حضورش مقابل ایران مطرح شد و مسئولان فدراسیون اعلام کردند که پیگیر این ماجرا خواهند بود.

 

صبح روز شنبه خبر ارسال نامه ای از سوی نصرالله سجادی رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران به فیفا که روز چهارشنبه و قبل از بازی صورت گرفته بود، به گوش رسید تا ماجرا وارد فاز جدیدی شود و ما نیز امیدوار به تغییر نتیجه بازی شویم.

 

دیروز نیز کارشناسان حقوقی در سایت ها و خبرگزاری های مختلف درخصوص احتمال تغییر نتیجه و صعود ایران به نیمه نهایی صحبت کردند، اما هرچه به زمان برگزاری جلسه کمیته انضباطی AFC نزدیک شدیم، این امیدواری ما کمرنگ و کمرنگ تر شد.

 

بالاخره دقایقی قبل رای نهایی پس از برگزاری سه جلسه اعلام شد تا تیم ملی ایران با این مسابقات وداع کند و عراق فردا رو در روی کره جنوبی قرار بگیرد.

 

دو نکته در جلسات امروز کمیته انضباطی AFC وجود داشت که باید به آنها اشاره کرد. نکته اول عدم حضور نماینده ای از ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا است. بدون شک داشتن کرسی های بین المللی در چنین شرایطی می تواند بسیار کمک کند. در شرایطی که صحبت از نامعلوم بودن رای AFC است و گفته می شود احتمال پیروزی ایران در این پرونده 50-50 است، داشتن نماینده در کنفدراسیون آسیا بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد.

 

اگر طی سال های اخیر در و انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون ایران نیز برای داشتن حداقل یک نماینده در آن برنامه ریزی می کرد، امروز شاهد پیروز طرف ایرانی در این پرونده بود.

 

نکته دوم نیز بسیار حائز اهمیت است. در اخباری که توسط خبرنگاران ایرانی حاضر در استرالیا منتشر می شد، اعلام شد که مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست تیم ملی به همراه هوشنگ مقدس یکی از اعضای کاروان ایران در جلسات AFC شرکت می کنند تا پرونده ایران را به سرانجام برسانند. حال مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال در این مدت و در چنین پرونده حساسی اقدام به استخدام یک وکیل مجرب نکرده است. نبی شاید به مسائل حقوقی آنچنان آشنا نباشد، اما یک وکیل کارکشته می توانست رای را به سمت ایران برگرداند.

 

کوتاهی فدراسیون فوتبال در این دو نکته ای که عنوان شد، از اصلی ترین دلایلی است که می توان به آنها در شکست ایران در پرونده دوپینگ بازیکن عراقی اشاره کرد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها