يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۰۱۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
مهر/ دبيرکل خانه پرستار، به تشريح حادثه حمله رزيدنت مرد به پرستار زن شيفت شب در بيمارستان قلب شهيد رجايي پرداخت.

محمد شريفي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شب گذشته در يکي از بخش هاي بيمارستان قلب شهيد رجايي، حادثه اي براي پرستار خانم شيفت شب رخ داد که جامعه پرستاري را متاثر کرد.

وي در تشريح اين حادثه، گفت: به دنبال انتقال نوزاد سه ماهه از اتاق عمل به بخش آي سي يو، براي اين نوزاد کد زده مي شود و بر همين اساس، پزشک مربوطه مي بايست به سرعت خودش را بالاي سر او برساند.

شريفي مقدم با اشاره به ايست قلبي نوزاد که در نهايت منجر به فوت او شد، افزود: رزيدنت بخش به جاي اينکه به بررسي وضعيت نوزاد بپردازد، به سراغ پرستار مربوطه مي رود و با او درگيري فيزيکي پيدا مي کند.

دبيرکل خانه پرستار ادامه داد: به دنبال وقوع اين حادثه و ضرب و شتم پرستار زن توسط پزشک مرد، جامعه پرستاري به شدت از اين حادثه متاثر شده و خواستار رسيدگي به اين ماجرا هستند.

وي با عنوان اين مطلب که بيمارستان قلب رجايي الگو و سرآمد پزشک سالاري و اختلاف طبقاتي در بين جامعه پزشکي است، افزود: متاسفانه اختلاف در پرداخت ها در اين بيمارستان، تا چند صد برابر است. همين مسئله سبب شده تا پزشکان احساس فرمانروايي در بيمارستان داشته باشند.

شريفي مقدم با اشاره به پرداخت هاي غيرمتعارف و نجومي به پزشکان، تاکيد کرد: رزيدنت مربوطه به جاي اينکه به وضعيت نوزاد رسيدگي کند، با هتک حرمت و فحاشي به پرستار زن، کاري کرده است که ذهن و روح جامعه پرستاري جريحه دار شود و موجي از انزجار و تنفر نسبت به اين حرکت، ايجاد شود.

دبيرکل خانه پرستار با عنوان اين مطلب که وقوع چنين حوادثي مسبوق به سابقه است، گفت: يک ماه قبل در يکي از بيمارستان هاي يزد مشابه اين اتفاق رخ داد و چند ماه قبل نيز در بيمارستان شهداي تجريش تهران، يک جراح در اتاق عمل با ضربه مشت به شکم پرستار زده بود، ولي متاسفانه با فرد خاطي هيچ برخوردي نشد.

وي تاکيد کرد: خانه پرستار ضمن پيگيري حادثه، در جهت دفاع از حيثيت حرفه پرستاري، خواستار برخورد سيستم هاي نظارتي، قضائي، انتظامي و وزارت بهداشت، با پزشک خاطي هستند.

شريفي مقدم همچنين از پرستار مضروب خواست تا موضوع را از مراجع قضائي پيگيري و دنبال کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
پرستار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
۰
۲
من از آن پزشک تشکر می کنم کسی که پول داره باید هم زور هم داشته باشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها