کد خبر: ۲۹۲۵۸۴
زمان انتشار: ۰۰:۵۰     ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

 صبحانه نوشت:

یکی از مهمترین و پر واکنش ترین مصوبات دولت یازدهم، ممنوع کردن واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی بود که با سر و صدا و بازتاب های زیادی نیز در جامعه و رسانه ها همراه شد.

در این مصوبه مهم که شهریورماه امسال به تصویب کابینه رسید، خودروهای سواری با حجم موتور بالای (۲۵۰۰) سی قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امكان مرجوع نمودن به خارج از كشور را دارند. در بند دوم این ابلاغیه نیز تاکید شده است که  ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری با استناد به مصوبات سالهای گذشته دولت، صرفا برای خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و پایین تر مجاز است.

اما بر اساس تصمیمات روزهای اخیر هیئت دولت، مقرر شده است ورود و ترخیص۵۰۰ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ با شاسی تویوتا هایلوکس با حجم موتور cc۲۷۰۰ و دو دیفرانسیل و ۲۰۰ دستگاه شاسی آمبولانس بنز اسپرینتر دو دیفرانسیل با سال ساخت ۲۰۱۴ بدون رعایت محدودیت حجم موتور، مجاز باشد.
 


 

در این مصوبه دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به مسئولان دولتی ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، همچنین تصریح شده است که واردات این بنزها منوط به تجهیز آمبولانس های وارداتی در داخل کشور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط از جمله ضوابط فنی واردات خودرو و استانداردهای الزامی برای شماره گذاری، توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مجاز خواهد بود.

همچنین این مصوبه دولت، بنزها و تویوتاهای فوق را از بند 2 ابلاغیه 23 شهریورماه دولت مبنی بر اینکه « ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری صرفا برای خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و پایین تر مجاز است» مستثنی کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها