کد خبر: ۲۹۳۱۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۱     ۱۵ آذر ۱۳۹۰
هجرت نیوز:امام جمعه ی موقت تهران با اشاره به وفاداری یاران حسین(ع)، گفت: وفاداری به ولایت از ویژه گی های شهدای کربلاست و امروز هم نگاه ما به ولایت فقیه، تنها نگاه به یک رهبری سیاسی نیست، نگاه به جانشینی امام زمان(عج) است. آیت الله سید احمد خاتمی شام عاشورا در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ی ثارالله کرمان، افزود: ما ولی فقیه را نایب عام امام زمان(عج) می دانیم و فتنه ی سال 88 نیز در پی شکستن این قداست بود که به یاری خدا شکست خوردند  و حماسه ی عاشورایی 9 دی ماه 88 تاکید مجددی بر وفاداری مردم به ولایت بود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، عطر امام حسین(ع) و کربلا را می دهد، خاطر نشان کرد: وفاداری عاشورایی، وفاداری به سید الشهدا ، حمایت از ولایت فقیه و پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین(ع) است.

نماینده ی مردم کرمان در خبرگان رهبری، افزود: بعد از 1400 سال، مردم ولایی، مومن و عاشق اهل بیت(ع) با زبان حال و قال،ضمن لبیک به سید الشهدا، ثابت کردند که تا آخرین قطره ی خون و تا آخرین نفس، حامی ولایت هستند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: در شب عاشورا، امام حسین(ع) یاران خود را به وفاداری، ستود و فرمود، اصحابی با وفاتر از شما ندیدم، یاران آن حضرت، برای ماندن پای عَلَم دین و ولایت و حجت الهی، با خدا با زبان فطرت، قرارداد بستند.

وفاداری و ولایتمداری مردم کرمان را به محضر مقام معظم رهبری می رسانم

امام جمعه ی موقت تهران، مردم کرمان را مردمی ولایی و محب اهل بیت دانست و گفت: امروز سیمای ولایی مردم استان، با فاخرترین عزاداری ها به نمایش گذاشته شد و انشاالله فردا شب در دیدار با رهبری، وفاداری و ولایتمداری مردم کرمان را به عرض ایشان خواهم رساند.

کرمان دوره ی طلایی مدیریت خود را می گذراند

آیت الله خاتمی افزود: هم اکنون استان کرمان دوره ی طلایی مدیریت خود را می گذراند و همه ی مسئولان از استاندار بسیجی تا دیگر مسئولین و امام جمعه ی محبوب، ولایی و با بصیرت، هماهنگ با هم در خدمت پیشرفت و توسعه ی استان هستند.

نمایش بالاترین جلوه ی بندگی

وی خاطر نشان کرد: شهدای کربلا در عرصه ی بندگی بالاترین جلوه را به نمایش گذاشتند و کربلا جلوه گاه برجسته ی بندگی خدا بود.

آیت الله خاتمی افزود: یاران امام حسین(ع) در کربلا بندگی و وفاداری را با هم به زیباترین شکل، به نمایش گذاشتند و امروز هم در کشور جمهوری اسلامی بندگی خدا در سطح کلان به نمایش در آمده است و نفس تشکیل نظام اسلامی به این معنی است که نظام، سر در فرمان خدا دارد.

هر جا نام اسلام ناب محمدی هست، نام جمهوری اسلامی می درخشد

وی ادامه داد: امروز هر کجا نام اسلام ناب محمدی مطرح می شود، نام جمهوری اسلامی ایران می درخشد و هر جا نامی از بیداری اسلامی هست، نام انقلاب اسلامی ایران نیز هست، نظامی که 32 سال پیش، مردم با عبودیت و بندگی در کشور نهادینه کردند.

وی رسالت امروز را، تداوم آن خط و صراط مستقیمی دانست که شهدا، تدارک دیدند و وفاداری به نظام، را ورود با شکوه به صحنه های مختلف برشمردند.

دو همایش بزرگ کشوری در سال جاری و خواب دشمن برای انتخابات

آیت الله خاتمی از برگزاری دو همایش بزرگ مردمی در سال جاری سخن گفت و افزود: یکی از این دو همایش، راهپیمایی 22 بهمن و دیگری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری است. وی اضافه کرد: خوابی که دشمن برای انتخابات دیده، این است که در فضایی سرد و بدون نشاط برگزار شود چرا که حضور مردم در پای صندوق های رای، تقویت نظام است و انشاالله به کوری دشمنان، با شکوه تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی دیگر عنصر اخلاقی نهضت ابا عبدالله را عنصر عفاف و پاکی دانست و گفت: هم رزمندگان عاشورایی و هم کاروان آزادی بخش سید الشهدا که از عصر عاشورا رسالتشان آغاز شد، در اوج پاکی و عفاف بودند.

وی عفاف را دارای ابعاد گسترده ای برشمرد و افزود: لقمه ی پاک، چشم پاک، لباس و دامن و کلام پاک و عفیف از جمله ابعاد پاکی و عفاف است و البته حجاب، از ابعاد برجسته ی عفاف می باشد.

حمله به چادر، بازی با دین در خدمت اهداف سیاسی است

آیت الله خاتمی ادامه داد: گوینده ای عنوان کرده بود که چادر مشکی از دربار انگلیس آمده است، این اشخاص در حالی که سواد ندارند، حرف می زنند و حرف هایشان بوی مسائل سیاسی و بازی با دین در خدمت اهداف سیاسی را دارد.

وی افزود: در دوره ای می گفتند چادر سیاه، پوکی استخوان می آورد.

امام جمعه ی موقت تهران اضافه کرد: چادر مشکی حجاب سنتی بانوان مسلمان است و همه ی مراجع از جمله مقام معظم رهبری بر چادر به عنوان حجاب برتر تصریح کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها