کد خبر: ۲۹۵۴۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
ژابي آلونسو، هافبک سابق تيم ملي اسپانيا که موفق به کسب قهرماني در چمپيونزليگ با دو تيم رئال مادريد و ليورپول شده، حالا فصل جديد را در بايرن سپري مي‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، او در مصاحبه با دیلی میل، تیم منتخبش را انتخاب کرده که اسامی جالبی در آن به چشم می‌خورند. به عنوان مثال، بر خلاف انتظارات دروازه بان منتخب او ایکر کاسیاس نیست و 3 بایرنی در این لیست به چشم می‌خورند.

دروازه بان: مانوئل نویر

"با دروازه بان‌های فوق‌العاده ای کار کرده ام ولی او بهترین است. نه فقط در مهار توپ‌ها، بلکه در داخل زمین و پا به توپش بسیار خوب است. با توپ خیلی خوب کار می‌کند."

مدافع: فیلیپ لام

"بازیکنی بسیار بزرگ برای بایرن، جای خالی قدرت رهبری و کیفیت بالایش در دوران مصدومیتش کاملا حس می‌شد. خوشبختانه، او به همراه چندین بازیکن مهم دیگر پیش از پایان فصل به تیم بازخواهد گشت. او بدون شک یکی از 5 مدافع برتر 10 سال اخیر است."

مدافع: سرجیو راموس

"وقتی سرجیو از لحاظ روحی در شرایط خوبی باشد، فکر می‌کنم بهترین دفاع جهان است. او یک رهبر است که تمام تلاشش را در زمین انجام می‌دهد و به عنوان یک هافبک که جلوتر از او بازی می‌کردم، از آن دسته مدافعانی است که کار شما را راحت می‌کند."

مدافع: کارلس پویول

"در قهرمانی اسپانیا در یورو 2008 نقش بزرگی داشت و حتی در جام جهانی، نقش بزرگتری ایفا کرد. در دفاع خیلی قابل اطمینان بود و موفق شد در نیمه نهایی مقابل آلمان گل پیروزی بخش را به ثمر برساند."

مدافع: دیوید آلابا

"یکی از آن دسته بازیکنانی که خارج از آلمان و اتریش به اندازه ی کافی شناخته نشده است. شاید یکی از کامل‌ترین مدافعان جهان که می‌تواند در دفاع و حمله عالی ظاهر شود. وقتی به بایرن پیوستم، او و نویر توجه من را بیش از دیگران جلب کردند."

هافبک: استیون جرارد

"او یک دوست خیلی خوب است و تاثیر زیادی در زندگی من داشته است. به عنوان یک بازیکن، بیشتر توانایی هایش قابل مشاهده نیست. رفتار، قدرت رهبری و ارزش‌هایی که برایش می‌جنگند، او را به عنوان یک کاپیتان تمام عیار معرفی می‌کند."

هافبک: ژاوی

"یک هافبک بسیار باهوش، که ثابت کرده لازم نیست 100 مایل را پوشش دهید تا تاثیرگذار باشید. خیلی از موفقیت‌های اسپانیا به این دلیل بود که با هافبک‌های زیادی بازی می‌کردیم و ژاوی مرکز همه چیز بود."

هافبک : پل اسکولز

"در اسپانیا، باور نمی‌کنید که چقدر توسط روزنامه‌نگاران و فوتبالیست‌های حرفه ای مورد احترام است. شاید به خاطر اینکه خارج از زمین خیلی بی سر و صدا بود، در انگلیس به اندازه ی کافی مورد تقدیر قرار نگرفت زیرا او همیشه آرام بود. از لحاظ تکنیکی ، او می‌توانست در هر لیگی در جهان بازی کند."

هافبک: زین‌الدین زیدان

"در اسپانیا، وقتی در مادرید بود و همچنین در تیم ملی فرانسه، مقابلش بازی کردم و همچنین در زمان حضورم در رئال مادرید، او از اعضای کادر فنی بود. در دوران اوجش، با هر بازیکنی در سطح خودش متفاوت بود.سخت ترین کارها را طوری انجام می‌داد که انگار بسیار آسان است."

مهاجم: کریستیانو رونالدو

"اگر به آمار گلزنی اش در رئال مادرید توجه کنید و خودتان گل‌ها را مشاهده نکرده باشید، شاید باور نکنید که چنین آماری ممکن باشد. من با بازیکنان بزرگی بازی کرده ام ولی مطمئنا او بهترین بوده است."

مهاجم: لیونل مسی

"حضور دو بازیکن مثل مسی و رونالدو در خط حمله کمی عجیب است. توانایی های فردی فوق‌العاده ولی متفاوتشان است که باعث تفاوت آنها شده است. عجیب نیست که آنها ،7 توپ طلا در مجموع به دست آورده اند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها