کد خبر: ۲۹۶۳۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
يک روزنامه فرامنطقه‌اي ادعا کرد يکي از فرماندهان نيروهاي مسلح ايران با رئيس دفتر سياسي حماس چند روز پس از جنگ اخير غزه ديدار مخفيانه‌اي داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روزنامه فرامنطقه‌اي «الحيات» امروز (سه شنبه) مدعي شد «قاسم سليماني» فرمانده سپاه قدس ايران با «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس چند روز پس از جنگ اخير غزه (تابستان 2014) در ترکيه به صورت مخفيانه با يکديگر ديدار کردند.

بر اساس اين گزارش، در ديدار مذکور بر سر مسائل مختلفي بحث شده و سليماني از تصميم حماس براي از سرگيري روابط با ايران استقبال کرده است. مسائلي که در جلسه مذکور مورد بحث قرار گرفته به اين شرح است:

*پرونده سوريه: دو طرف توافق کردند که به اين مسأله در هر ديداري که بين آنها صورت بگيرد، گريز نزنند و در صورت اظهار هرگونه سخني اين برداشت مي‌شود که حماس تاييدکننده نظام سوريه است.

*سفر مشعل به تهران: حماس خواهان آن بوده است که «ابووليد»(مشعل) در اين سفر با آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران ديدار داشته باشد.

*درخواست حماس براي بازگشتن حمايت مالي و نظامي ايران از حماس به شکل اوليه

*اميدواري طرف ايراني به اينکه حماس تا آنجا که ممکن است از درگيري محورها در منطقه فاصله بگيرد و به شکل واضح و علني اتحاد خود را با جمهوري اسلامي ايران و نيز قدرداني خود را از حمايت‌هاي اين کشور اعلام کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها