کد خبر: ۲۹۶۴۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا/ به دنبال اعدام 21 مسيحي مصري به دست داعش در ليبي جنگنده‌هاي مصري و ليبيايي بار ديگر حملاتي را عليه پايگاه‌هاي داعش در اين کشور انجام دادند.

به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز، منابع ليبيايي اعلام کردند، حملات مشترک جنگنده‌هاي مصري و ليبيايي، پايگاه‌هاي داعش در شهر درنه در شرق ليبي را که يکي از بزرگترين پايگاه‌هاي داعش در اين کشور محسوب مي‌شود، هدف قرار دادند.
شاهدان عيني نيز اعلام کردند که هفت حمله هوايي عليه پايگاه‌هاي داعش در شهر درنه انجام شد.
سقر الجروشي، فرمانده نيروي هوايي ليبي نيز اعلام کرد که حملات جنگنده‌هاي مصري و ليبيايي به پايگاه‌هاي داعش موجب کشته و زخمي شدن ده‌ها تن شد.
منابعي نيز اعلام کرده بودند که در اين حمله دست کم هفت تن از اعضاي داعش به دنبال هدف قرار گرفتن پايگاه‌هاي آن در مناطق سيده خديجه در منطقه شيحه در درنه کشته شدند.
همچنين برخي رسانه‌هاي ليبي از هلاکت محمد الدرناوي، فرد شماره دو داعش در ليبي و فرمانده ميداني مسئول در شرق ليبي در حملات جنگنده‌هاي مصري به مواضع داعش در روز دوشنه خبردادند.
خليفه حفتر، فرمانده سابق نيروهاي زميني ارتش ليبي که رهبري عمليات کرامت در اين کشور را برعهده دارد، اعلام کرد که اين حملات با هماهنگي وي صورت مي‌گيرد و پايگاه‌هاي داعش در ليبي را هدف قرار مي‌دهد.
منابع محلي در ليبي نيز اعلام کردند که جنگنده‌هاي مصري بعد ازظهر روز دوشنبه حملات مجددي را به اين شهر در شرق بنغازي انجام دادند که موجب کشته شدن هفت تن از جمله سه کودک و دو زن و زخمي شدن 17 غيرنظامي شد.
برخي منابع نيز اعلام کردند که چهار جنگنده مصري حملاتي را عليه پايگاه‌هاي شوراي مجاهدان درنه و داعش انجام دادند.
اما سقر الجروشي اعلام کرد که در حملات جنگنده‌هاي مصري دست کم چهار تن از اعضاي داعش کشته شدند.

در همين راستا عمر الحاسي، نخست وزير دولت نجات ملي ليبي حملات جنگنده‌هاي مصري در ليبي را دشمني و تجاوز به حاکميت ملي اين کشور دانست و تاکيد کرد: اقدامي که نيروي هوايي مصري انجام مي‌دهد نقض آشکار حاکميت ملي ليبي و نقض تمامي قوانين بين‌المللي و منشور سازمان ملل است.

وي گفت: عمليات جنگنده‌هاي مصري تلاش ناکامي از سوي نظام مصر براي انتقال بحران واقعي خود به خارج و سرپوش گذاشتن بر خواسته‌هاي مردم مصر است.
الحاسي از جامعه بين‌الملل و شوراي امنيت خواست تا به مسئوليت‌هاي خود در قبال ليبي و مردم اين کشور عمل کرده و اين تجاوز آشکار جنگنده‌هاي مصري را محکوم کنند. همچنين بر مقامات مصري فشار آورند تا اين حملات را متوقف کنند.
وي از طرف‌هاي ذي‌ربط خواست تا در خصوص صحت فايلي که داعش در خصوص اعدام 21 مسيحي مصري منتشر کرده بود به تحقيق بپردازد.
کنگره ملي ليبي نيز در بيانيه‌اي حملات هوايي مصر به پايگاه‌هاي داعش در ليبي را محکوم کرد.
عوض عبدالصادق، معاون اول رئيس کنگره ملي ليبي اعلام کرد که دستور تشکيل نيروي مشترکي براي برقراري امنيت در منطقه سرت را داده است.
وي خليفه حفتر را يک جنايتکار جنگي دانست که با شخصيت‌هاي نظام سابق براي انجام کودتايي در ليبي همپيمان شده است.

شوراي مجاهدان درنه نيز اعلام کرد که به حمايت از اتباع مصري که در اين شهر به سر مي‌برند مي‌پردازد و اقداماتي را اتخاذ مي‌کند تا در معرض حملات قرار نگيرند.
اين شورا حملات جنگنده‌هاي مصري را محکوم و اعلام کرد: اين حملات سرپوشي براي توجيه دشمني طرف‌هاي خارجي عليه کشور است.
اين در حالي است که عبدالله الثني، نخست وزير ليبي نيز از شوراي امنيت و جامعه بين‌الملل خواست تا به حمايت لجستيکي و نظامي از ارتش ليبي بپردازند و ممنوعيت ارسال سلاح براي ارتش را لغو کنند.

همچنين وزارت خارجه تونس از شهروندان اين کشور خواست تا از سفر به ليبي خودداري کنند. همچنين از اقليت‌هاي تونسي در ليبي خواست تا احتياط لازم را بکنند و در صورت لزوم به کشور خود بازگردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها