کد خبر: ۲۹۸۳۶۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
مديرکل امور فني بيمه شدگان تامين اجتماعي، در تشريح جزئيات دريافت مقرري بيکاري، گفت: دو گروه مشمول بيمه بيکاري هستند يکي رسمي هايي که غير ارادي بيکار مي شوند و ديگر قراردادي ها، پس از پايان قرار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سيروس نصيري در مورد مشمولان بيمه بيکاري، گفت: دو دسته از افراد شامل دريافت مقرري بيمه بيکاري قرار مي گيرند، اول اينکه افرادي که به صورت رسمي مشغول به کار بوده و غيرارادي بيکار مي شوند و اين افراد پس از بيکاري مي توانند براي دريافت مقرري به هيات هاي اداره کار مراجعه و پس از اينکه هيات تشخيص و حل اختلاف و تشخيص، شرايط وي را بررسي کردند، در صورت واجد شرايط بودن و همچنين تاييد غير ارادي بودن بيکاري ، از بيمه بيکاري بهره مند شوند.

وي تاکيد کرد: دسته دوم شامل حال افرادي مي شود که به صورت قراردادي در جايي مشغول به کار بوده و با داشتن بيش از يک سال سابقه فعاليت در پايان قرارداد ديگر قرارداد جديد با وي منعقد نشود که در اين صورت نيازي به مراجعه به هيات حل اختلاف نيست و بيمه شده مي تواند به شعب کار و تامين اجتماعي مراجعه و با پر کردن فرم هاي لازم نسبت به دريافت بيمه بيکاري اقدام کند.

مدير کل امور فني بيمه شدگان تأمين اجتماعي با اشاره به اينکه چناچه اتمام قرارداد به معني اتمام کار يعني غير ارادي باشد فرد مي تواند مقرري بيمه بيکاري دريافت کند، گفت: هنگامي که در پايان قرارداد کارفرما عذر فرد را بخواهد و عنوان کند که نيازي به حضور وي نيست. در اين مواقع فرد به شعبه مراجعه کرده و نيازي به مطرح شدن پرونده وي در هيات هاي مختلف نيست و فقط پرونده در سيکل اداري که بين تامين اجتماعي و اداره کار مطرح شده و در نهايت فرد براي دريافت مقرري بيکاري معرفي خواهد شد.

نصيري با تاکيد بر اينکه در حال حاضر بيش از ۱۸۵ هزار نفر مقرري بيکاري دريافت مي کنند، گفت: اين تعداد مربوط به افرادي است که در طول ماه مقرري آنها به پايان رسيده و همچنين معرفي افراد جديد براي دريافت بيمه بيکاري است.

وي در مورد نحوه محاسبه مستمري بيمه بيکاري نيز گفت: مقرري بيکاري ۵۵ درصد ميانگين حقوق سه ماهه آخر بيمه شده است و علاوه بر آن به ازاي هر يک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد نيز به حداقل دستمزد افزوده مي‌شود.

به گفته نصيري، رقمي که به دست مي آيد بايد دو نکته در آن لحاظ شود. يکي اينکه کمتر از حداقل حقوق (۶۰۸ هزار تومان) و دوم اينکه ميانگين آن بيش از ۸۰ درصد ميانگين حقوق نباشد، به عنوان مثال اگر فردي ميانگين سه ماه آخر حقوقش يک ميليون تومان باشد نبايد کمتر از ۶۰۸ هزار تومان و بيشتر از ۸۰۰ هزار تومان دريافت کند.

مديرکل امور فني بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي در پاسخ به اينکه تعداد فرزندان در مقرري زنان نيز محاسبه مي شود يا خير، گفت: اگر زنان فرزندانشان تحت کفالتشان باشد، تعداد آنها در حقوقشان محاسبه خواهد شد.

وي در مورد برنامه هاي سال آينده نيز تصريح کرد: در سال ۹۴ همين روند ادامه پيدا مي کند که البته در صورتي که اصلاح قانون بيمه بيکاري به تصويب برسد، تغييراتي در مقرري بگيران بيمه بيکاري ايجاد خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها